Modena @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Modena @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 23:32

deze Cheese! zijn genomen tijdens de meeting met jody maar ik plaats deze foto's even apart omdat ik graag wat opbouwende kritiek wil hebben op mijn rijden

inrijden Lachen
Afbeelding

drafje
Afbeelding

beetje een rare foto (ging net staan Tong uitsteken ) waar modena heel raar uitkomt. ook denk ik dat ik mijn handen wat lager kan houden .
Afbeelding

Afbeelding

wat ik hier doe weet ik niet weet wel dat ik heel raar op mo zit Bloos! Haha!
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

vliegen!! Haha! Cool
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gebruiker002 op 03-03-04 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt


Flevolander

Berichten: 3833
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:35

dubbelpost....

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 23:37

ja ik weet het heb hem al verwijderd sorry ging fout

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:00

Heb je les?

Hier mijn commentaar:
Eerst een praktische vraag; waarom heb je het bontje op je dekje?past je zadel niet goed ofzo? als je zadel goed past kun je gerust met een dekje OF een bont shabrak rijden.

Ik denk dat je je teugels wat korter moet nemen. Als ze nageeft oppassen dat ze niet op de voorhand valt(foto 2)

Probeer aan je houding te denken, ik weet hoe moeilijk het is(zit zelf ook heel slecht). Op de foto lijkt het alsof je linkerschouder lager is, probeer er aan te denken dat die omhoog blijft. Maar de foto kan ook een momentopname zijn natuurlijk. Heb je de mogelijkheid om in een bak met spiegels te rijden? is misschien wel een goed idee.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:03

ik zou letten op je been... die wat meer naar achteren leggen en idd je hand wat lager.. verder zit je netjes recht daar kna ik nisk van zeggen..

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:13

Je teugels korter pakken. Verder ziet het er wel netjes uit!

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 11:36

pluutje: ja ik heb les :J

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:40

leuk paard!!! Party!!

Bij jouw eerste foto's had ik zoiets; das een stoelzit. Je zit te ver naar achteren, en je benen komen te ver naar voren. Later dacht ik het weer niet, en toen die galop foto weer wel... het is zo moeilijk om tips te geven over het rijden terwijl het maar een moment opname is!!!
Beste is natuurlijk gewoon met je instructie erover te hebben!!!! Maar waar ik het wel mee eens ben, is dat je in iedergeval je teugels best een stuk korter mag hebben!!!

Succes OK dan!

:){

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:28

Je tenen niet afsteken in draf (niet op alle foto's) handen niet te hoog en teugels kunnen denk iets korter...(en een cap Knipoog
Voor de rest zijn het wel leuke foto's hoor!

Let love shine so bright

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:10

nou ik vind het leuke foto`s en ziet er evengoed goed uit hoor!

Ook mooi paardje!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:57

probeer je benen iets meer naar achter te leggen en je kuit aan je paard te houden, daanaast zou je moeten proberen om met je schouders te hoogte van je hak in een lijn te moeten zitten, dus wat meer naar voren zitten, recht in je zadel. ook viel het mij op dat je op de eerste foto scheef zit en op de 5e zie je dat ook, probeer dus wat rechter te zitten. misschien zou je ook je beugels wat korter mogen maken en wat meer contact mogen houden met de paarden mond zo heb je nooit een goede aanleuning.

misschien zou je ook kunnen werken aan wat meer van achter naar voren rijden het lijkt op de foto's of je paared wat op de voorhand lijkt te lopen.

ik vind jullie wel een erg leuke combinatie, veel succes

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 15:13

Wat ik me afvraag hoe kan het nou dat je dan weer wel en dan weer geen cap op hebt op de foto's. Of de foto's staan niet in de goede volgorde. Of je hebt steeds een rondje gereden, cap op, rondje gereden, cap af, rondje gereden, cap op, rondje gereden, enz enz enz. Daar moest ik wel even om lachen. Haha!

Verder kwa houding vind ik dat je idd je handen iets lager mag houden en op een aantal foto's heb je je been vrij ver naar voren liggen en je rug scheef naar achter. Hoewel ik het op de voorlaatste foto weer veel netter uit vind zien. Daar zit je bijna helemaal recht.

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 15:17

ik zat ook al te bedenken wat je met je cap gedaan had, dan weer op, dan weer af enz... Haha...
Verder vind ik dat je een heel mooi paardje heb, en van het rijden kan ik verder niks zeggen, het zijn momentopnames, beetje moeilijk.... Het ziet er zeker een leuke combinatie uit!

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:18

ze staan inderdaad door elkaar

;) Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst! ;)
:) F.N.R.S F14+2 Boktlid*2991* :)

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 11:48

ja ik vind het moeilijk mijn bene op de juiste plek te houden.. en met de cap: ik begon met cap maar toen ging jody erop en dee dik mijn cap af. toen ik weer opstapte vrgat ik mijn cap op te doen

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:23

Ik heb wel wat commentaar die ik weet omdat ik het zelf ook als commentaar krijg: je teugels nooit laten doorhangen, op foto 2 lijk je je handen iets te hoog te houden en bij de derde lijk je iets te ver uit je zadel te komen, mss helpt een gaatje langer wel. ik hoop dat je er iets aan hebt, bij mij toch

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:38

Op de losrijfoto rij je zonder cap Verward


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:45

Ik ga met de rest mee....... probeer wat minder naar achteren te zitten met je bovenlijf, teugels slaggie korter.

De eenna laatste foto is je houding goed, alleen je handen mogen lager en de teugels een slag korter.......

Je zegt dat je les hebt, maar wat zegt jouw lesgeefmens van de lange teugels en dat je zo ver naar achteren zit met je bovenlijf?
Leuk paard, heel veel succes samen

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 18:55

ik moet van mijn instructrice zo ver mogelijk naar achteren zitten maar ook weer niet te ver en ik vind het best moeilijk om die balans te vinden daar ben ik nu heel erg mee aan het oefenen. (Grand Prix)
ik heb meestal goed contact met modena's mond maar geef haar altijd een stuk los zodat ik kan echt voelen dat ze op eigen bene loopt want ze heeft een tijd gehad dat ze op mij leunde zeg maar.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:57

Bedoel je dat jij voor de GP oeffent

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:57

Handen heb je opzich wel netjes, maar de teugels moeten korter. Ik heb vaak het idee dat de achterhand er maar wat achter bungelt, maar dat kan ook weer een gevolg zijn van die teugels. Je hangt op meerdere foto's te ver naar achteren, maar dat is ook al gezegt. Verder vind ik een cap ook geen verkeerd idee, maar dat is natuurlijk aan jou.

En dan even een complimentje: lekker dat je hem even de gelegenheid geeft om lekker los te worden OK dan!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 19:42

gijsenkim schreef:
Bedoel je dat jij voor de GP oeffent

haha nee mijn lesgeefmens start in de GP

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 19:43

o ja en de cap.. ik had eerst een cap op toen ging jody erop en toen deed ik dus mijn cap af. toen ik weer opsteeg vergat ik mijn cap op te zetten.
de achterhand krijg ik er inderdaad niet goed onder maar daarvoor heb ik les he Haha! ik wou dat ik alles ineenkeer goed kon doen Haha!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 20:02

op foto twee lijk je nogal in zijn mond te trekken.
Ik vind ook dat je voeten wat te veel naar voren liggen en soms zijn je teugels dan waar te slap.

Sorry als ik verkeerd ben Knipoog

. . .
. . .
. . .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers