Ponyverzorgsters met vreemde ideeën over verzorging

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-01 00:28

Sinds kort heb ik twee elfjarige ponyverzorgsters voor de pony van mijn dochter. Gwenn wordt te weinig gereden en al helemaal niet serieus door mijn vandaag 8! geworden dochter (3-12 dan, het is alweer na middernacht Haha! ). Al snel kwamen ze allebei apart met een andere vriendin. De minst aardige met een vreselijk kind waar ik tegen gezegd heb dat ze niet meer hoefde te komen (begon mijn dochter te schoppen), de andere met een heel lief kind. Minst aardige kwam ook niet veel dus ik hoopte dat ik aardige met lieve vriendin over zou houden. Maar blijkbaar heeft de een de ander overgehaald om lieve vriendin niet meer mee te nemen en met haar samen te komen. Nog niet erg ware het niet dat dit niet bepaad goed gaat. Ze vinden het bijzonder leuk om uren lang paardje te spelen in en rond de stal (ook in mijn tuin en wei) en halen daarbij paardenspullen tevoorschijn voor hun spel (trof zadel aan met halstertouw er aan vast en singel van zadel heel ergens anders). Hier had ik iets van gezegd en dat was (hoopte ik) uit de wereld. Maar nu trof ik dit weekend driekwart emmer haver aan uitgespreid over de vloer van de box van onze shetlander! Had minst aardige blijkbaar meegenomen want die heeft zelf een pony. Die had ze ook meegenomen maar dat was eens en nooit weer want het beest was niet alleen broodmager maar had ook flink schimmel. Volgens haar was het geen schimmel en kreeg hij spontaan kale plekken waar dan vervolgens wit haar op teruggroeide Verward Maar waar ik echt kwaad over was, dat was die haver. Onze shetlander doet het niet zo goed op het moment, ik ga morgen de veearts bellen want hij is gruwelijk stijf en lijkt pijn te hebben bij het lopen als ik hem uit stal haal. Die haver had mij waarschijnlijk een middernachtelijk bezoekje veearts gekost als ik niet gecontroleerd had. Als ik dit zo teruglees vraag ik me af waarom ik me eigenlijk nog afvraag of ik ze nog een kans zal geven. Maar het punt is dat die aardige het best leuk doet als ze alleen is of met haar leuke vriendin. Maar hoe hou ik die over zonder die andere?


Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 08:11

Huhu... misschien moet je eens met de ouders gaan praten van de minst aardige met schimmelpaard? (Ik begrijp het verhaal wel, maar kom in de war als er teveel "personages" meespelen)

Wij hebben ook 2 van die verzorg"koters"... komen alleen maar als het mooi weer is Haha!
Heb je net het paddockje schoongeschrobt, gaan zij gezellig hoeven uit staan krabben zonder hun troep op te ruimen. Wij hebben dus ook een aardige en een minder aardige, zeg maar. De minder aardige pakt ook gewoon zadel en hoofdstel en gaat lekker zonder het te vragen als er niemand is, in het weiland rijden... DIE KOMT ER DUS NIET MEER IN! Voor hetzelfde geld ligt ze met een gebroken nek in het weiland... en dan? Pa en ma zijn ingelicht en dochter komt dus ook niet meer.

De wel aardige is dan weer net ff te lief voor de paardjes, komt met hele poetskist aan, zakken snoep blikken hoefvet etc. en die staat je raar aan te kijken als je zegt dat ze niet iedere dag de hoeven in hoeft te vetten...
Mijn advies: Ga met de ouders praten... ik bedoel... die willen vast ook wel dat kindlief het naar de zin heeft. En spreek af dat als ze komt, ze 1 (vast) vriendinnetje mee mag nemen.
Voor dat je het weet kom je thuis en staat de hele lagere school je stallen op te strooien Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 08:18

Ik ga even advocaat van de duivel spelen, want wat verwacht je nou helemaal van twee elfjarige meisjes zonder begeleiding? Is heel normaal hoor, dat die leuk paardje gaan spelen enzo, dat hoort er echt nog bij op die leeftijd. Die kun je nog geen verantwoordelijkheid geven.
Waarom zoek je niet een wat oudere verzorgster? Daar kun je duidelijke afspraken mee maken, en verantwoordelijkheid van verwachten.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-01 09:29

Tja, die vele personages, sorry maar ik vind namen altijd zo vervelend om te noemen op het net en dat maakt het lastig.
Voor Gwenn heb ik lichtgewicht kindjes nodig, ze heeft namelijk een wat doorgezakte rug en ze krijgen uiteraard wel begeleiding van mij maar ik kan natuurlijk niet constant als politieagent erbij blijven staan. En juist in die die onbewaakte ogenblikken gebeuren dit soort dingen. Met de moeder van het ene kind kan ik wel praten, de ouders van het andere (minder aardige) kind blijven buiten beeld. Daar heb ik niets van gezegd omdat ik dacht dat ze er snel mee op zou houden. Ik wil namelijk normaal gesproken altijd ouders ontmoeten als er hier kinderen komen. Niet alleen lijkt het mij als ouders zijnde prettig om te weten waar je kind uithangt, het is ook prettig als aanspreekpunt voor mij als er eens iets is. En meestal kan je aan de manier waarop de ouders reageren wel enigszins afleiden hoe de kinderen zijn.
Probleem twee is dat het hier verrekte moeilijk is om ponyverzorgers te vinden. Er staan in deze omgeving heel veel paarden bij mensen aan huis en het dorp waar ik woon is niet zo dik bevolkt. De nabijgelegen stad is ook niet zo heel groot en telt vijf manege's!
De pony geniet van de aandacht dus eigenlijk zou ik het een beetje jammer vinden als ik ze allebei kwijtraak.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 09:56

Zijn de aardige en minder aardige 'dikke vriendinnen' van elkaar? Zonee, niet ontzien! Het gaat uiteindelijk om het welzijn van jouw paardjes... Gewoon eerlijk zijn tegen de minder aardige dat ze wat jou betreft beter haar tijd en energie in haar eigen pony kan steken en zeg tegen de aardige dat zij het leuk doet en misschien aan de aardige vriendin wil vragen of zij weer mee komt! Eerlijkheid duurt het langst! Als je straks wel een keer de vee-arts moet halen omdat ze iets vreselijks stoms doet? Ben je ook niet blij!

Enne, ik woon ook in een dorp waar de verzorgers niet voor het oprapen liggen, maar ik had 2 verzorgers waarmee ik met beiden een soort proeftijd had afgesproken. De eerste is gezakt en dus ook gestopt en de tweede is er met vlag en wimpel door heen gekomen! Maar dan maar geen nieuwe verzorger, beter eventjes geen aadacht dan de verkeerde aandacht -als je begrijpt wat ik bedoel!
Succes!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-01 11:10

Ze zijn inderdaad dikke vriendinnen tot grote ellende van de moeder van de aardige. Ik denk dat ik de situatie maar eens met die moeder ga bespreken. Misschien kan die haar dochter dan ook uitleggen dat ze beter met een ander meisje kan komen. Op deze manier heb ik inderdaad liever geen verzorger, als ik er constant bij moet blijven kost het me meer tijd dan het zelf verzorgen en dat was nou ook weer niet de bedoeling.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 11:16

Je hebt groot gelijk als je ze verbied je pony nog langer te verzorgen. maar ik denk wel dat het vrij normaal is dat 2 11jarige meisjes er alleen de leuke kanten van inzien en dus ook alles uit de kast trekken om zelf plezier te maken...
Misschien kun je een ouder verzorger en een jongere vinden die samen werken. De jongste rijdt, en de oudste begeleid. Zo leren ze allebij en kun je er wat meer van opaan dat je pony goed verzorgd wordt.
Volgensmij zijn er nogsteeds verzorgsters genoeg, dus ik zou een andere zoeken!
Ben anders een keer heel duidelijk, en zeg wat wel en niet mag. Misschien snappen ze het dan?

Succes ermee!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 11:28

ik ben altijd verzorgmeisje geweest vanaf jonge leeftijd. Toen ik 13 was, reed ik samen met een vriendinnetje op een shetlander en een connemara van een oude vrouw. We waren door het bos gereden en het wasnogal dichtbegroeid. de connemara waar ik op reed had een tak in zn oogje gekregen en toen traande zijn oog heel erg en hield hem steeds dicht.
Ik was al doodsbang toen ik het erf op kwam rijden. En ja hoor, ik werd zo weggestuurd en mn vriendin mocht blijven rijden.

Zo gaat het nou eenmaal als verzorgmeisje.

Ik reed ook eens op een tinker en daar reed ik altijd buitenritten mee. Op een gegeven moment wou hij het erf niet meer af bij die eigenaren als zij gingen rijden (hij zat gewoon te klieren en die eigenaar was veels te lief). Het was -volgens hun- mijn schuld en ik kon vertrekken.

Ik reed ook een tijdje op haflingers...Ik belde die man op of ik weer kon komen, maar nee, hij had ineens een ander verzorgmeisje.

en zo heb ik nog wel wat voorbeelden. Zo gaat het nou eenmaal, daar zou dat onaardige meisje ook maar aan moeten geloven. Ze heeft immers zelf een pony!!!
veel succes ermee

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-01 13:49

Misschien is een ouder meisje erbij wel een idee, alhoewel het niet meevalt iemand te vinden die het leuk vindt als ze niet kan rijden. Toch vind ik wel dat elfjarigen iets meer verantwoordelijkheidsgevoel mogen hebben hoor. Mijn dochters zijn acht en vier en weten toch ook heel goed dat je paarden niet veel brok kan geven en het niet de bedoeling is dat je met een zadel gaat spelen? En dat ene meisje heeft een eigen pony. Die zou dat dan zeker moeten weten. Bovendien hebben we hier een speelzadel liggen, daar mogen ze zich op uitleven. En ja, plezier maken okee. Maar om daarbij mijn planten in de tuin te vertrappen? Ze hoeven echt niet veel te doen. Alleen maar voor die pony zorgen, niet eens uitmesten. Als ze poetspullen laten slingeren ben ik ook niet blij maar dat vind ik niet zo'n ramp. Maar er zijn wel grenzen (die zijn ook duidelijk gemaakt).

En ik ben het met Shaienne eens dat het niet zo leuk is als je van het ene op het andere moment er uit ligt. Daarom wilde ik ze nog een tweede kans geven maar nu probeer ik echt alleen dat aardige meisje te "houden".

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 17:08

ga eens met ze praten (misschien met ouders) zorg dat je de ouders van het 'onaardige' meisje ook een keer spreekt. en maak hele duuidelijke afspraken en doe alsnog een proeftijd.

en doe dat ze bijv 3 waarschuwingen mogen krijgen en daarna voorgoed wegmoeten.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 17:21

het is niet leuk om er als verzorgstertje uit gezet te worden, maar shaienne, ik vind jou verhaal heel wat anders dan die van percy.
Dat er iets fout gaat, is heel normaal, dat kan iedereen gebeuren. De beset maakt nog wel fouten.
ook die kindjes mogen fouten maken, maar dat neemt niet weg dat ze ook hun 'verplichtingen' na moeten komen. zoals percy zei hoeven ze apsolute niet veel te doen (alleen het leuke werk) en dat kun je dan toch wel verwachten?
Ik heb ook een hele tijd verzorgd maar zorgde wel dat ze zich niet aan mij ergerde maar het eerder fijn vonden als ik kwam.
En dat is gelukkig altijd zo geweest..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 17:26

ik weet niet of praten met een 11-jarige de oplossing is, ook niet met de ouders hoor...
volgens mij kun je beter op zoek gaan naar een andere, en als je tegen die aardige zegt dat zij mag blijven als zij haar vriendin thuis laat... kun je nog altijd zien wat ze doet... gaat ze dan gaat ze...
vind ze het echt leuk, dan zal ze die vriendin niet meer meenemen, denk ik.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 18:49

Volgensmij is 11 ook heus niet te klein om verplichtingen na te komen. Ik kreeg op mijn 12e mijn eerste vz Shets en die mensen wilden eerst helemaal geen verzorgster. Mijn moeder zeuren en toen mocht het toch. Ik dolgelukkig. Ik mocht er alleen op zaterdag heen en dan poetsen en mest opruimen. Rijjden nooit terwijl ik toen niets liever gewild had. UIk nam wel eens een vrienind mee maar dat was dan altijd dezelfde en die nam de pony`s later ook over. Het was niet zo leuk wat ik met die pony`s doen mocht maar omdat het zoveel moeite koste om ze te mogen verzorgen deed ik toch erg mijn best. Misschien moet je, vooral voor dat minder aardige meisje, wat strenger zijn?

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 19:03

Spreek ze eens GOED aan.. maak goede afspraken zet ze desnoods op papier..

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 23:59

Klinkt een beetje hard misschien, maar:
1. Is een pony voor een kind van 8 jaar wel zo verstandig? Is naar mijn mening veel te jong voor een eigen pony (heb mijn pony van een meisje van 7, pony stond vlak naast haar slaapkamerraam, kind deed er nooit iets mee).
2. Een verzorgster van 11 is ook niet verstandig. Heb zelf wel een verzorgveulen gehad op die leeftijd, maar onder toezicht van de eigenaar.
3. Als je er geen tijd voor hebt en je dochter is te jong om er fatsoenlijk aandacht aan te besteden, waarom doe je de pony dan niet weg?

Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Een 8-jarig kind is te jong voor een eigen pony en een verzorgster van 11 kun je niet zoveel verantwoordelijkheid geven. En dan nog dat je eigenlijk niet zonder verzorgers kunt, waarom dan nog de pony houden?

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-01 01:24

Klinkt niet hard Lunatic maar ik zal het proberen uit te leggen.

1. Natuurlijk is 8 jong voor een eigen pony maar we hebben de paarden aan huis en ze zorgt er wel degelijk voor, rijdt een paar keer per week, poetst etc. Alleen, ze kan niet zo lang achter elkaar rijden en zeker niet echt goed naar buiten, alleen als ik meefiets en pony vindt het nou juist zo heerlijk om af en toe buiten flink te galopperen.

2. 11 is inderdaad jong, maar deze pony kan geen zware ruiter meer aan en ze rijden hier wel degelijk onder begeleiding.

3. In principe kan ik wel zonder verzorgers maar omdat pony het fijn vindt om af en toe lekker naar buiten te kunnen en omdat ik het fijn vindt om andere kinderen ook het plezier van een pony te gunnen heb ik deze verzorgers (dat gaat uiteraarad niet op voor degene die al een pony heeft). Ik was er niet naar op zoek maar ze kwamen aanbellen en ik merk dat de pony het leuk vindt en mijn dochter vindt het ook gezellig om samen met die meisjes bezig te zijn i.p.v. alleen.

De pony gaat nooit weg, het hele gezin is gek op haar en als ze ooit niet meer gereden kan worden (ze is 19) dan mag ze haar oude dag hier slijten.

Het is dus niet een kwestie van tijdgebrek van mij of te weinig aandacht van mijn dochter maar het is gewoon prettig als er af en toe iemand anders op rijdt zowel voor pony als voor dochter als voor verzorgster.

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 11:45

je had toch tegen die minst aardige gezegd dat ze niet meer mocht komen, dat moet je haar duidelijk maken...
het is jullie pony en jij en je dochter zijn er de baas over dus ik zou het zeggeb als i k jou was en anders die ouders eens bellen

kelsey

Be My Hero Paul

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 13:32

Als ik jou was gaf ik het meisje die je wel aardig vind en het ook wel leuk doet nog een kans,maar dan wel op voorwaarde dat ze het andere meisje(het ettertje)nooit weer mee neemt.het is dan kiezen of delen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 13:43

ik heb hetzelfde probleem gehad, mijn pony stond bij een meisje aan huis en die deed haar de eerste week en daarna was er niks meer aan, ja daarvoor staat ze er niet.
Momenteel zit ik ook met het probleem of ik een verzorgster zal wegsturen, ik heb een meisje van 15 en eentje van 10 jaar. Die van 10 gaat prima ze doet haar best en heeft er lol in, die van 15 is een beetje te enthousiast, die heeft haar namelijk gewassen gister (zie verslag van de dag) ik ben nog steeds wel een beetje boos op haar maar wil haar aan de ene kant nog wel een kans geven maar ik blijf aan het kansen geven ze heeft het namelijk eerder geflikt.

Ik zou met het meisje en de ouders gaan praten en kijken wat eruit komt, zeker als ze een eigen pony heeft kan ze daar ook mee werken.
Let er wel op dat als haar pony schimmel heeftdat ze met die borstels niet jouw paarden gaat poetsen.

renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 18:08

O, dan bij deze excuses voor mijn wat harde woorden Frusty .
Maar misschien zijn er ook meisjes van 13 ofzo te vinden die nog wel licht/klein genoeg zijn om erop te kunnen rijden?
En idd het meisje dat je wel ziet zitten uitleggen waarom je liever niet meer hebt dat zij nog meekomt.
Het is denk ik wel een vereiste om goed met de ouders te kunnen overleggen over dit soort dingen.

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-01 23:05

Ze zijn sindsdien dus niet meer geweest en ik kan het telefoonnummer van het ene meisje niet meer vinden. Het heeft nu allemaal wel een zeer vervelend staartje want mijn shetlander begon de laatste tijd steeds stijver te lopen, vandaag is de veearts geweest en hij blijkt hoefbevangen te zijn met zoveel pijn dat hij niet de typische hoefbevangen stand aanneemt. Vandaar dat ik dit ook gemist had. Maar het is op zijn minst vreemd omdat hij een handje brok per dag krijgt en hooi. De wei is al enige tijd behoorlijk kaal. Ik ben dus bang dat hij eerder verwend is geweest met haver en daar deze hoefbevangenheid vandaan komt. Ik baal dat ik het gemist had, maar hij was de laatste tijd toch af en toe wat stijf omdat mijn jonge Welsh K hem wel eens bespringt. Daarom had ik hem ook een tijdje aan een ketting maar toen werd hij nog stijver waarop ik hem weer in de wei gezet heb. Als ik ook maar enigszins vermoed had hoe ernstig het was dan was de veearts hier vorige week al geweest. Voel me hier knap schuldig over. Gek is dat, dat wanneer de pijn zo hevig is je juist minder merkt. Hij bleef alert en vrolijk. Als we de haver niet hadden opgemerkt afgelopen weekend was hij volgens de veearts er nu niet meer geweest. Dat zet me toch wel aan het denken want dit soort risico's wil ik niet lopen. Het is nu maar afwachten wat de blijvende schade zal zijn. Maar eerst moet hij beter worden!

En zo hard waren die woorden niet hoor Lunatic (grr, nu krijg ik geen smiley meer).
Uit Polly's verhaal blijkt trouwens ook maar weer dat een van tien soms wijzer kan zijn dan een van vijftien!

_________________
Wordt gratis lid van stichting Tinkerland en doe mee aan onze tinker-evenementen! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Percy op 2001-12-05 23:08 ]</font>

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 23:57

Is ook zo, ik ken een meisje van 13 met meer verantwoordelijkheidsgevoel dan menig volwassene. Toen ik paardrijles kwam geven, vond ik een meisje van (toen nog) 12, die 10 paarden in haar eentje verzorgde, inclusief lesgeven, voeren, naar de wei brengen, medicijnen regelen, ontwormen, uitmesten en opzadelen!!

Wat banketstaaflig dat dit nou gebeurd is, laat wel zien dat het altijd een risico inhoudt om je beest aan een ander toe te vertrouwen, ongeacht de leeftijd.

Ik hoop dat het snel beter gaat met de pony en dat je alsnog goede verzorgsters vindt.
Succes!

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-01 00:52

Nu weet ik waar mijn smileys gebleven zijn Haha! . Ze staan in mijn onderschrift. Giant (de shet) voelt zich nu veel beter met de pijnstillers maar dat is natuurlijk niet zo verwonderlijk. Ik hoop ook dat het goed komt met hem want mijn jongste dochter van vier is helemaal gek van hem. Ze kan nu niet rijden uiteraard maar dat vindt ze niet erg, dat hij ziek is wel. Ze haalt hem normaal gesproken elke dag zelf binnen en staat dan een tijd met hem te knuffelen in zijn box. Soms heb ik het idee dat zij met haar vier jaar nog wijzer is Lachen

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 01:09

hai,

ik geef les aan div. kinderen.
ook helpen er hier geregeld kinder op stal en rijden die op de dagen dat er geen lessen zijn.
2 meiden van 15 rijden al een poosje bij mij maar je kan ze sommige dingen gewoon niet uitleggen want dat begrijpen ze gewoon niet (zoals hekken goed sluiten, mestvorken niet los in de stal etc)
2 ander van 10 en 11 doen zelfs mijn paarden als ik op vakantie ben (zij snappen alles en doen het op mijn manier)

die twee oudste hebben bij iemand anders leren rijden, de twee jongste bij mij.
die weten hoe alles in zijn werk gaat en doen hun werk super.

inderdaad is het heel moeilijk iemand te vinden maar blijf zoeken.
en anders maar 1 (bij mij mogen ze ook niet zonder te vragen vriendinnen enzo meenemen).

gr. afke en succes nog.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 12:53

GAAN PRATEN!
want zo kan het toch niet, ik zou zeggen:
(tegen die niet aardige) als jij zou doorgaat, hoef je niet meer te komen!
(tegen beide)
1 vast vriendinnetje (tenzij je een kinderboerderij wil beginnen!) en jullie rijden bv alleen met toezicht van mij, en jullie ruimen je zooi netjes op, wordt niet extra gevoerd ofzo (hooguit 2 sneetjes per dag mee, van die kleine kinderen nemen rustig iedere dag een brood mee..) Maak duidelijke afspraken, type ze anders uit en hang ze in de stal, zo wijs je ze er duidelijk op... en geen verbetering: jij bent er de baas!
Want je wil toch goede verzorgers voor je pony?
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, BimAsSpi, DogWords, Elegance_, LisaVH96, onpaard, SusanH, XladyX, xVerax en 36 bezoekers