Pony naast fiets?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-01 22:07

Ik zie de laatste tijd heel vaak mensen fietsen met hun pony ernaast. Makkelijker met naar het land brengen enzo...
Ik heb altijd geleerd dat dat heel gevaarlijk is. Toen ik net begon met rijden is er bij ons in de buurt een meisje meegesleept over het asfalt omdat haar C-ponytje ervandoor ging. Een paar weken later schrok er een paard en sprong tegen de fiets aan, hij kwam in de spaken terecht en viel op de jongen die ernaast fietste. In deze gevallen is het allemaal redelijk goed afgelopen, maar het kan natuurlijk veel erger.
Wat is jullie mening over het fietsen naast je pony?


PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:09

Levensgevaarlijk!!!! Nooit doen. Heel vroeger deden ze het wel, maar met de drukte van tegenwoordig kan het niet meer. De meesten automobilisten weten niet dat paarden'pony's kunnen schrikken. Verward

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:10

nou ja ik vind het maar lui gedoe en verstandig is het ook niet echt!
ik zat ff met open mond te lezen maar dit doe ik dus nooit he! Frusty stom en dom vind ik het!(mijn mening)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:11

ik doe het met honey vaak zat. Eerst geoefend op het erf, en toen naar buiten. Maarja, ik zit dan ook wel linearecta in de polder

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:11

vroeger deed ik dat vaak met m'n shetje. maar nu echt niet meer. veel ste gevaarlijk. maarja vroeger had ik dan wel het voordeel dat m'n shetje op een weggetje stond waar nooit autos kwamen en waar het heel rustig was. maar het is inderdaad wel levensgevaarlijk! als er iemand op zit kan het wel vind ik.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:14

Ik moet bekennen dat ik het vroeger ook altijd deed, ik werkte bij een handelaar/minishetfokker en de weilanden lagen aan twee verschillende kanten van de dijk. Dan ging fietsen toch een stuk sneller, dus met zijn allen op onze fietsies en de shettties ernaast.

Maar echt slim is het niet. Ligt er ook aan waar je gaat fietsen, op een rustig landweggetje gebeurt er noet zo snel een ongeluk als wanneer je met je paard langs de A12 gaat fietsen (bij wijze van spreken dan he *LOL*) Ook de grootte en het karakter van het paard telt vind ik, een kleine makke pony zou ik nog wel aan de fiets meenemen. Ik heb dus ok wel gedaan, maar ik weet ergens wel dat dat niet echt slim was.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-01 22:14

Ik ben er ook helemaal tegen, maar die mensen deden echt net of ik gek was. Daarom vroeg ik me af hoe andere mensen erover dachten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:15

met hon zou ik het ook gerust op de drukke weg doen trouwens. Maar zolang ik niet perse over een drukke weg moet, ga ik ze ook niet opzoeken.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:19

hmm ik zou dit dus nooit doen, dribbel is daar veelste druk voor, hij wil nog wel eens een sprongetje links en rechts maken. of gewoon omhoog. er van door gaan is ook wel een hobby, en lopend is dit toch makkelijker tegen te houden dan op de fiets. neej ik zou nooit maar dan ook nooit met hem gaan fietsen.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:27

ik doe het regelmatig met Carina, lekker een stukkie draven naast de fiets, vind ze heerlijk.
we zitten wel in een rustige buurt met weinig verkeer en Carina is 100% verkeersmak.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:31

1 ding voor mij: NO WAY Boos!

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:44

Oh, ik doe dat ook wel eens hoor, met m'n shetlander. maar zoiets doe je toch niet met een C pony?

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:47

Met Cheeta deed ik dit heel vaak als ze in de wei stond, maar die is echt 100% verkeersmak (ik heb er zelfs een keertje met alleen een halster en zonder halstertouw buitengereden want ik wist toch wel dat ze nergens bang voor was) maar met Matchano zou ik dit nooit doen omdat die nog weleens opzij wil springen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: iris17 op 2001-12-04 21:47 ]</font>

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:47

Ik heb het een paar keer gedaan,maar ik doe het nooit meer!Als ze me meetrekt naar het gras(wat ze wel vaker doet,als ik ga wandelen ofzo) dan lig je ernaast.Hartstikke gevaarlijk!Ik doe het nu ook nooit meer,met al die auto's .Nee ik vind het link.

liefs layla d

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:49

Ik doe het ook zovaak met *. Maarja dat is een shetje. Dat is nogal een verschil met een c-pony
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 05-02-22 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 23:06

Citaat:
Op 2001-12-04 21:44, schreef Uniek:
Oh, ik doe dat ook wel eens hoor, met m'n shetlander. maar zoiets doe je toch niet met een C pony?

Ik snap het grote verschil hier niet Verward
Ik doe het ook met mijn pony, een D-pont overigens. Ik hou hem goed in de gaten en als hij schrikt gaat hij stil staan en niet rennen, dus das wel een groot voordeel.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 23:15

Ik doe het al járen (7 jaar ofzo) met m'n D-pony, dwars door het dorp heen, in volle vaart.

Tja, er is nog nooit iets gebeurt terwijl ik het al 7 jaar iedere dag 2x doe. Maar het is dan ook dat m'n pony en ik perfect op elkaar zijn ingespeeld, en bij ons in het dorp kan het ook wel.

Snoop is echt super, en 'voelt' de fiets op de een of andere manier gewoon aan. Met mijn andere paardje zou ik het niet doen...

Verder zou ik het ook iedereen afraden als je niet perfect op elkaar bent ingespeeld.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 23:29

Ik doe het niet zo vaak (meer) (Ik kom op de scoot en heb daar geen fiets vandaar *LOL* ) maar vroeger deed ik het best wel eens. Lekker om conditie te kweken en ook leuk, vind ik.
Er is nog nooit iets fout gegaan al moet ik zeggen dat ik meestal met zn 2e ging (diegene die achterop zat hield de pony vast.)
Denk dat de pony wel goed verkeersmak moet zijn en het zeker niet eng moet vinden anders is het namelijk levensgevaarlijk..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 23:55

Met Mika heb ik afgelopen zomer heel veel gefietst, de laatste tijd eigenlijk niet meer omdat ze nu voor de wagen loopt, en dan hoef ik natuurlijk niet meer te fietsen...... Haha! Haha!
Hoezo lui?? Cool
Maar eigenlijk was ik wel weer van plan om wat meer te gaan fietsen, ze beginnen nu al heel erg met vuurwerk te gooien hier en dan heb ik haar liever naast de fiets dan wanneer ik op het wagentje zit....Op zich woon ik wel aan een drukke weg maar we fietsen hier op een mooi fietspad in het bos en de weg is zeker zo'n 5 meter van het fietspad af, dat scheelt wel.....
Als je de tijd dat je gaat fietsen een beetje uitkient zodat de meeste jongelui op school zijn heb je hier weinig last van ander verkeer....
En het is ideaal om je pony eens lekker vrij te laten bewegen zonden tuig of wat dan ook, ik heb meestal wel een hoofdstel om, maar ook wel aan het halster....

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 02:02

Doe ik ook met de Welsh pony, zo kan mijn dochtertje buitenrijden met mama er naast op de fiets en een touw eraan. Als er iets zou gebeuren laat ik mijn fiets wel vallen Haha! . Maar pony is 100% verkeersmak en braaf als mijn dochter rijdt. Bij mij heeft het ook niet echt met luiheid te maken maar ik trek het gewoon niet om er een einds langs te rennen als ze draven. Ik ben wel altijd heel voorzichtig en stap toch af als er iets groots langskomt ook al schrikt ze niet.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 02:16

Als Bill in de wei staat, breng en haal ik hem altijd naast stal met de fiets. We moeten dan over een smal weggetje, waar bijna geen auto's rijden, en dit gaat prima. Hij luistert heel goed naast de fiets, is het al een paar jaar zo gewend. Ik heb hem gewoon aan een halstertje en hij luistert goed naar m'n stem of naar een ruk aan het halster. Het gekke is dat het verder best een lastig paard is met rijden en zo, maar dit vind hij gewoon leuk. Ben ook wel eens een eindje door het park gereden met de fiets, en ook dat was geen probleem. Het gekke is dat als ik hetzelfde rondje onder het zadel rijdt, hij dan heel kijkerig is, en van gekkigheid niet weet wat hij doen moet. Raar paard Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 09:08

Ik fiets regelmatig met paard naast de fiets door het dorp en over de dijk... vind hij nog leuk ook! Ik blijf dan wel ALTIJD tussen verkeer en paard.
Ik denk zelf dat het niet zoveel uitmaakt of het paard voor een karretje staat of dat je'm aan de fiets meevoert, je hebt in beide gevallen geen bal te vertellen als er paniek uitbreekt Haha!

Ken zelfs iemand die zijn ijsco traint aan de fiets...

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 13:07

hoi, wij hebben een merrie bij wie dat absoluut niet kan, die sloopt echt je hele fiets. maar mijn connemara-merrie die kon het uitstekend. toen ik mijn fiets verruilde voor een scooter liep ze zelfs gewoon netjes naast de scooter mee.
dan moet ik wel zeggen dat dat over een eigen pad was van ongeveer 1 km lang en dus niet over de openbare weg.
ideaal, anders moet ik dat hele eind weer terug om mijn scooter te halen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler21, Josien_, meniekske en 95 bezoekers