wil ff jullie mening weten over het wel of niet laten dekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-01 12:00

hallo, ik zou mijn merrietje (arabier, 11 jaar) wel graag willen laten dekken, maar het zou haar eerste veulen zijn en ik vraag me af of 11 dan niet te oud is, kunnen jullie mij wat meer vertellen misschien? Ze is in prima conditie, maar ik heb zelf dus niet zoveel verstand van het fokken van veulens Verward dus als jullie mij wat informatie kunnen geven, dan graag!! (of er meer risico's zijn als de merrie wat ouder is, als ze nog nooit een veulen heeft gehad, kortom, alle informatie die jullie met mij kunnen en willen delen is welkom! Party!!
Groetjes, "Vikki"

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 12:03

Ik heb gehoord van een 16 jarige merrie die voor het eerst een veulen heeft gekregen en dat ging hardstikke goed. En 11 jaar kun je niet oud noemen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 20:41

11 jaar voor een eerste veulen is wel wat oud. Maar hoeft geen problemen te geven. Mijn DA heeft het me ook niet afgeraden, Isolda is nu 11 en krijgt zo haar eerste veulen.
Het is zo dat iets oudere paarden lastiger drachtig kunnen worden voor de eerste keer. Dan duurt het langer voordat het aanslaat.

Maar problemen hoeft het niet te geven, paarden die 5 of 6 zijn kunnen ook iets krijgen. Enne er zijn inderdaad paarden die nog ouder zijn voordat ze hun eerste veulen krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 22:26

Nee hoor, waarom zou dat te oud zijn? Kijk eens hoeveel paarden na een (top-)sportcarriere nog gebruikt worden om mee te fokken! Leuk hoor, een veulentje!!!

Gr,Sonja

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 14:16

nee hoor je kunt rustig gaan fokken met je merrie. ook met 11 jaar is het geen problee want er zijn merries van 20 die nog [per ongeluk] een veulntje krijgen. Party!! hhe weet je trouwens wel dat dit een WESTERN forum is??? hihihi we maken er met zijn allen een fokkerijforum van. kan western weer gewoon naar pardenpraat. of een westerijforum (wesdern fokkerij) hihihi xxx lonneke

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-01 19:45

Weet ik Lonneke *LOL* *LOL* *LOL* Maar eh...ik dacht, kom laat ik eens een fokkerijberichtje plaatsen op het westernforum, lekker overzichtelijk (lees: rustig) forum he...ben ik trouwens wel voor Lon, westerijforum... *LOL* *LOL* *LOL* (gniffel gniffel) Tsja...ik moest het toch ergens kwijt he...en bij paardenpraat word je zo snel verdrongen van een van de "hogere"plekjes...hihi... Party!!

cl@udia

Berichten: 229
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Bredoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 00:33

...maar aangezien het op westernforum staat laat je haar toch zeker wel dekken door een leuke quarterhengst he Knipoog

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-01 10:03

Uhm...eh...nee Cl@udia...ik denk het toch maar niet...ik rijd wel western, maar dan wel met een arabiertje en ik vind het dan toch het mooist om er ook een arabier op te zetten... Party!! hihi... *LOL* Hoewel ik wel een heeeeele mooie quarter zou weten en er qua arabieren nog niet uit ben...dus als iemand nog tips heeft... Knipoog

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 10:12

laat r anders dekken door Neron, das een bonte NRPS hengst, heeeel mooi ben helemaal weg van m.
trouwens, dit jaar heeft een verz pony van mij (21) een veulen gekregen. helemaal gezond!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-01 11:13

Hoi Maaike, weet je misschien waar ik eventueel informatie over Neron zou kunnen vinden???
Groetjes "Vikki" (Jasja)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 11:15

dat zou ik eigenlijk niet weten, ik weet wel dat hij bij "De Nieuwe Heuvel" stond of staat, in ieder geval vorig jaar stond ie daar. misschien dat je op hun site wat over m kan vinden, vraag anders aan Lonneke of ze wat over m weet, zij heeft een dochter van hem