rijbewijs en dan...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

rijbewijs en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 19:56

Ik heb vanmorgen mijn rijbewijs gehaald (megatrotse smiley) Vol goede moed stapte ik vanmiddag in de auto om voor het eerst helemaal zelf naar mijn paardje te rijden. Viel dat even tegen zeg!
Ik had wel verwacht dat het even wennen zou zijn, in een andere auto, maar ik voelde me echt een ramp! Ik weet niet, alles leek ineens heel anders. Het gas reageerde heftiger en de rem ook en het schakelen ging nou ook niet bepaald vloeiend. Ik voelde me echt een sukkeltje en was bang dat degene naast me ondertussen doodangsten uit stond. Achteraf bleek dat wel mee te vallen, gelukkig. Hadden jullie dat ook, in het begin? Ik hoop dat het niet te lang gaat duren, want anders ga ik me echt een gevaar op de weg voelen Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:00

Ja hoor, ik had dezelfde dag het autootje mee van de pensionhouder destijds.

S'avonds stond ie veels te ver van de stoeprand want ik durfde hem niet in de parkeerhaven te zetten Tong uitsteken

Toen wou ik hem beter neerzetten en toen deed dat ding toch raar ik snapte er niks van........uiteindelijk zag ik dan toch dat de handrem er nog op stond Haha!

Gellukig was het een heel oud barrel dus schade was er niet.

Ik heb mijn bewijsje nu 4 jaar en vorige week wou ik nog in zijn 3 wegrijden bij het stoplicht. Tong uitsteken
Mar de handrem vergeet ik niet meer en ik pleur mijn vitara bijna overal tussen Haha!

Het went vanzelf. OK dan!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:03

Ik heb nu een half jaartje m'n rijbewijs en heb pas nadat ik geslaagt ben echt leren rijden.

Mijn ouders hebben mij gelukkig meteen in het diepe gegooit. Ik had m'n rijbewijs nog geen 10 min opzak en had al in beide auto's gereden. Ik rijd best veel omdat ik buiten het dorp woon. Binnen een maand scheurde ik al met de trailer rond!!!!!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:03

Ten eerste gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs.

Dat je zo'n problemen had met het rijden dat is erg normaal. Dat had ik met de auto van mijn ouders ook. Daar zat ook geen stuurbekrachtiging op dus vond ik heel vervelend, erg wennen. De 3e x dat ik die dag met de auto weg reed, reed ik bijna tegen de bus van mijn paps. Oeps foutje, maar het liep gelukkig goed af. Daarna maar eens rustig moeten wennen aan die auto.

Heel veel succes met je komende ritjes, maar komt allemaal goed.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:05


Suusje83

Berichten: 58
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:05

en dan.... ga je pas echt ervaring opdoen!!
Je wilt niet weten hoe dat bij mij ging Schijnheilig . Ik mocht rijden in het kleine autootjes van mijn schoonouders. Dus schoonmoeder naast mij, mijn vriend achterin. Afijn ik moest ergens linksaf slaan dus ik sta te wachten totdat alle auto's voorbij zijn. Ik wil wegrijden.. *BAM* motor uit. Okay weer paar auto's voorbij laten gaan. Weer wegrijden... *BAM* weer uit Bloos . Schaamrood stond op mn kaken.. had het warm joh! Autoos weer voorbij laten gaan. Er kwam een vriendelijk iemand die mij voor liet gaan. Dus ik rij weg.. *BAM* weer uit! Nou fijn hoor had toen ook zoiets van "kan ik het wel" Scheve mond . Toen weer motor starten en toen met gehak en gehik weggereden Haha! . Heb ik nog vaak gehad hoor. Onderhand rij ik in verschillende autoos soms en elke auto is anders, onthou dat! Aan elke auto zal je moeten wennen. Zo rij ik lekkerder in de auto van mijn schoonouders dan in de auto van mijn ouders (die is ook veel groter) maar hij rijd gewoon voor mijn gevoel minder lekker.
Meid veel oefenen met wegrijden op een parkeerplaats (daar had ik het meest moeite mee) en niks aantrekken van andere mensen op de weg... iedereen heeft het moeten leren, onthou dat

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 20:14

Ohh ,wat super, wat een hoop berichtjes al! Ik voel me nu gelukkig wel een beetje gesterkt in mijn onhandigheid, er zijn dus veel meer mensen die zich een sukkeltje voelden de eerste keer in een andere auto. Haha!
Ik had nog mazzel, want de auto waarin ik net reed was een diesel, net als mijn leswagen. Ik heb begrepen dat het met een benzine wat lastiger wegrijdt. Scheve mond Ik vrees dat ik inderdaad even moet doorbijten. Ik probeer gewoon morgen meteen weer in de auto te stappen, zodat ik niet heel erg onzeker ga worden en niet meer weg durf. Ik ben zo blij dat er dus veel meer mensen hetzelfde hadden als ik. Ik hoop dat het snel een beetje bijtrekt!

Technoboy

Berichten: 423
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:27

Citaat:
rijbewijs en dan....


auto van je vader pakken en scheuren denk Lachen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:47

Ach bekijk het van de positieve kant, jij bent iig geslaagd Haha!

Zal idd wel even wennen zijn een andere auto, en niemand meer naast je om even te helpen als het mis gaat.
Succes! Gaat vast goedkomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:06

Nee ik ben nooit bang geweest, ik ging meteen naar de ring van Amsterdam toen ik mn rijbewijs had ik wilde het zo snel mogelijk leren!
Suc6!

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:36

De eerste keer dat ik zelf reed werd ik bij het gemeentehuis opgehaald door m'n vader, en toen ging ik dus wegrijden daar. Toen sloeg eerst 3 keer m'n motor af Nagelbijten / Gniffelen

Daarna ging gewoon zoals het hoort te gaan, en inmiddels ben ik al 1,5 jaar de trotse eigenaar van m'nrijbewijs [en nog altijd schade vrij Tong uitsteken]

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:15

Ik denk dat iedereen dat wel had in het begin. Ik heb de eerste week bij m'n ouders de conifeertjes (die nog aan t groeien waren dus heel laag op de grond Schijnheilig ) omver gereden, ik draaide iets te scherp de oprit op. Haha! Gewoon lekker veel rijden, en desnoods met iemand naast je om aanwijzingen te geven, en zorg dat je in verschillende auto's rijdt, elke auto rijdt anders.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:59

Ik weet wat je bedoelt, ik had dat ook in het begin, ik ben echt een watje wat autorijden betreft, maar ja ik zal toch moeten he. Dus ik rij overal toch maar gewoon heen in mijn oude peugoutje 205.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:49

Rijbewijs en dan....

Ervaring opdoen door te blijven rondrijden... Autorijden is iets wat je pas echt begint te leren als je je rijbewijs al hebt vind ik. Je kan het wel al, je kent de basis en je weet hoe het foutloos zou moeten (anders had je je rijbewijs nl.niet gekregen Haha!). Maar het echte werk begint pas...
Je komt situaties tegen die je in de tijd dat je voor je rijbewijs ging nog niet bent tegengekomen... en daar leer je verder uit.

Ik voelde me de eerste paar maanden nadat ik m'n rijbewijs had ook echt nog een sukkel in de auto. Maar nu heb ik m'n rijbewijs al bijna 4 jaar en ik scheur gezellig rond in m'n autootje Haha!