Is dit nou eerlijk? Ik voel me echt genaait :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Is dit nou eerlijk? Ik voel me echt genaait :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 18:03

Ik ben elke vrijdag vrij, maar nou werd mij vorige week gevraagt of ik een keer op vrijdag(morgen dus) wou werken. Daar had ik geen problemen mee, het was maar eenmalig en een keertje met de vrijdagcrew werken is ook leuk.
Maar vandaag kijk ik op de planning voor volgende week en de week erna, sta ik ook op die vrijdagen ingepland. Ja, dat was niet de afspraak Boos!
Dus ik naar de assistent, die de planning maakt, en vraag waarom ik nu ook op die vrijdagen ingepland sta. Blijkt dus dat er op maandag teveel personeel is en ik dus van de maandag af moet en voortaan op de vrijdag moet... Scheve mond

Dit vindt ik zo achterbaks, er is met mij helemaal NIKS overlegd. Ze vragen me voor een keer en meteen gaan ze er maar vanuit dat je dan elke keer wel kan.
Ze hebben NIKS gezegd over dat ik van de maandag af moest en voortaan op de vrijdag. BAH BAH BAH, ik kan echt niet tegen dit achterbakse gedrag, zo gaat het nou altijd hier. Gewoon bek dicht houden, ze komt er wel achter als ze op de planning kijkt Boos!

Maar ik zeg tegen de assistent dat ik het daar niet mee eens ben. Ik wil mijn vrijdag niet kwijt. Ik heb weer een verzorgpaard, een aantal vrienden zijn die dag ook altijd vrij enz.
Maar ik heb blijkbaar niks te willen. Hij zegt gewoon doodleuk dat het nooit de afspraak was dat ik vrijdags vrij zou hebben Boos!
En de bedrijfsleider zegt ook doodleuk hetzelfde. En dit maakt me zo boos Boos!
Moet ik dat echt alles op hun aanpassen?? Mag ik zelf niet eens bepalen welke dag ik liever niet werk.


Ik ben echt woedend. Vooral omdat dit ook allemaal zo achterbaks moet gebeuren. Gewoon niks zeggen, niks overleggen, niet eens vragen of ik daar geen moeite mee heb. Ik ben toch GVD niet hun eigendom!! Ik heb ook nog een leven Boos!


Sorry, ik moest dit echt even kwijt. Ik voel me echt zo genaait omdat ze altijd zo achterbaks zijn. En ik ben heel erg teleurgesteld in de assistent. Ik dacht echt dat we nu een redelijke leidinggevende(dat de baas nergens begrip voor kan hebben wisten we allang) hadden, maar dat heb ik me weer flink in vergist Scheve mond

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:06

idd niet eerlijk nee
naaistreek

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:07

ander baantje Haha!

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:14

Wat ontzettend achterbaks zeg, alles achter jou rug om lopen regelen en zelf nix in te brengen hebben, zou er ook ontzettend kwaad om worden! Zou echt de boel op stelten zetten, maar dat lost ook nix op.... Valt er helemaal nix te regelen?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:19

Is zeker niet eerlijk, daarom hou ik meestal me me mond, ookal zou ik wel wat kunnen doen.
Je bent daarna vaak de dupe ervan en vaak gaan mensen er dan vanuit dat je daarna ook dood leuk elke keer kunt komen opdraven

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:26

Staat er niets over in je contract? Kun je niet met iemand anders om en om maandag/vrijdag werken? Dus de ene week de jij op vrijdag en de andere week die andere?

Genaait is trouwens met een D; genaaid. Lachen

Technoboy

Berichten: 423
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:32

ik zou je contract nog eens doorlezen.
kijken wat je rechten en plichten zijn voordat je mensen gaat beschuldigen en beklagen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:34

Technoboy schreef:
kijken wat je rechten en plichten zijn voordat je mensen gaat beschuldigen en beklagen.


Nou nou, wat een medeleven weer!
Als je altijd op vrijdag vrij bent en dat wordt opeens zonder overleg veranderd, dan vind ik dat je wel degelijk wat ervan mag zeggen. Het is iig niet echt netjes te noemen van ze.

Predator

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:42

beetje jammer van je baas idd Scheve mond
maar is er niets te verschuiven ofzo? (beetje raar)

Technoboy

Berichten: 423
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:45

Citaat:
Nou nou, wat een medeleven weer!


ik bedoel het goed.

misschien heeft zij wel getekend waar in staat dat haar baas ongevraagd de werkdagen/tijden mag aanpassen en dat zij zich daar aan heeft te houden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:49

Technoboy schreef:
Citaat:
Nou nou, wat een medeleven weer!


ik bedoel het goed.

misschien heeft zij wel getekend waar in staat dat haar baas ongevraagd de werkdagen/tijden mag aanpassen en dat zij zich daar aan heeft te houden.


Dat neemt niet weg dat de communicatie beter had kunnen zijn. Maar als het echt een onoverkomelijk probleem is, zou ik idd een andere baan gaan zoeken.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:54

Rot zeg dat ze dat niet even met je overlegd hebben... Misschien kan je er nog wat van zeggen, en als zoiets vaker gebeurt toch uit gaan kijken voor een andre baan.......

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:21

Wat vervelend zeg! Ik houd er ook niet van dat anderen achter mijn rug om de regels gaan aanpassen....

Maar je moet nog blij zijn dat je werk hebt....

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:27

Whaha ik had gewoon gezegt dat ik vrijdag school/ander bijbaantje whatever had, dan maar liegen, hun naaien je toch ook? Maar daar ben je nu te laat mee dus... Scheve mond

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 19:53

Het is nu heel iets afgezakt, zonet kon ik er nog niet aan denken of ik barste al in janken uit. Neemt niet weg dat ik nog altijd woedend ben over de manier waarop dit weer allemaal moet.

Toen ik thuiskwam, helemaal overstuur, en het mijn moeder vertelde zou die bijna ontploffen. Ze weet wat voor geintjes ze je daar flikken.
Ik wou het eerst even laten rusten maar zij kon dat niet. Dus zei erheen om ze eens even goed de waarheid te zeggen. Mij zou dat toch niet lukken, ze walsen wel zo over mij heen dat ik het gevoel krijg alsof ik niks te willen heb daar Scheve mond (ja, dat is mijn probleem ja Verdrietig Nu niet gaan denken dat ik zo iemand bent die er iemand anders op afstuurt om het op te lossen, mijn moeder ging puur uit zichzelf, ik heb niks gevraagd. Maar het is gewoon zo dat ik daar dan sta en zeg dat ik er niet mee akkoord, ze zo over mij heenwalsen en ik uiteindelijk toegeef. Bij dat soort dingen kan ik gewoon niet zo voor mezelf opkomen Scheve mond )

Maar goed, mijn moeder is er dus heengeweest en het de assistent beweert dat hij het wel gevraagt heeft. Namelijk toen hij me vroeg voor die eenmale vrijdagmiddag. Nou ja, dit vindt ik zo brutaal. Gewoon opeens wat anders gaan beweren. En het was geen communicatiefout, mijn moeder stond er zelf bij en heeft hetzelfde gehoort.
Uiteindelijk gaf hij ook toe dat hij fout zat. Je hoort gewoon te overleggen, ik mag dan wel voor ze werken maar ik ben hun eigendom niet. Dus hij belde later voor een oplossing. Een extra uur erbij op woensdag(daar kan ik mee leven) en van 10 tot 1 op de vrijdagochtend. En dat vindt ik weer minder, dat wil ik liever niet. Maar ik heb weer zo'n gevoel dat ik dat niet kan weigeren. Mag ik dat weigeren???
Ik heb naar mijn weten een gewoon contract, zonder regeltjes dat ze mij m'n vrije dagen mogen afpakken ofzo. Ik heb toen gevraagt of ik voortaan vrijdags vrij mocht zijn en dat was goed. Nu ontkennen ze dat die afspraak ooit gemaakt is Boos! Ik sta open voor alles maar ik wil gewoon mijn vrije vrijdag hebben.

Ik neem iig binnenkort contact op met het hoofdkantoor, met zo'n vertrouwenspersoon ofzo. Ik ben het spuugzat hoe ze met hun personeel om durven te gaan(ik ben niet de enige)
Een andere baan zoek ik niet. Volgend schooljaar ga ik toch beginnen met een nieuwe opleiding (ik ben 18(naja bijna), even voor de goede orde. Niet dat jullie denken dat dit mijn "echte" baan is Knipoog )

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:07

Dan is jouw lessenrooster toch opeens helemaal omgegooid, waardoor jij nu opeens, toevallig toch, les hebt op vrijdag Knipoog

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:12

tja... als je niet hebt aangegeven dat je niet op vrijdag kan werken... dus niet beschikbaar bent op die dag, mogen ze je gewoon inplannen. daar hebben ze jouw toestemming niet voor nodig.
het klinkt heel banketstaaf, maar je kan er dus eigenlijk niets aan doen... misschien kan je proberen te ruilen met iemand van de maandag, of idd zeggen dat je rooster van school veranderd is, maar dat is liegen en dat zou eigenlijk weer niet fair zijn...

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 21:44

Maar om het nou ook nog op zo'n achterbakse manier te doen Scheve mond
Ze zeggen niks, ze overleggen niet eens.
Misschien had ik wel net op die dag vaste afspraken gemaakt. Sporten, paardrijles, maakt niet uit. Het gaat erom dat ze nog niet eens de moeite doen om het te vragen. Ze gaan er gewoon vanuit dat als je een keer kan, je altijd wel kunt...

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:49

dat klopt... dat zijn nou werkgevers... ik heb ze nog niet anders meegemaakt. vind jij ze wel mag je mij even een seintje geven Knipoog Haha!
ik zou dan gewoon een keer met die persoon om de tafel gaan zitten en de situatie helemaal uitleggen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:03

Ik ben het met je eens, het is een naaistreek.
De achterbakse manier waarop ze dit spelen verdient niet bepaald de schoonheidsprijs.
Het gaat om de manier waarop...... jij hebt een afspraak gemaakt en als ze daar iets aan willen veranderen, horen ze gewoon netjes met je om de tafel te gaan zitten om de mogelijkheden te bespreken.
Ik denk dat je er goed aan doet om het even te laten bezinken zodat je weer rustig na kunt denken.
Dan samen om de tafel om een oplossing te vinden.
Veel succes / sterkte Ach gut

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:48

Ik zou gezegd hebben dat ik op vrijdag andere verplichtingen had en dat ik het vervelend vind voor hun, maar dat ik niet zeker weet of dezen verplaatst kunnen worden. Dat ik daar zeker mijn best voor zou doen, maar dat ik het op prijs had gesteld als deze roosterwijziging even met mij overlegt was zodat ik had kunnen kijken of een en ander geregeld kon worden...

Zo blijf je netjes en behulpzaam, maar geef je wel aan dat ze niet zo maar van alles kunnen veranderen. Geef maar aan dat de vrijdag je heel slecht uit komt hoor!!!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:55

Die afspraak is zeker mondeling gemaakt? Dan heb je dus echt geen poot om op te staan... Ik ben wezen solliciteren bij de Kijkshop met de kanttekening dat ik NIET op zaterdag wilde werken, ivm mijn vriend (is er alleen 's weekends). Een keer maakt me niet uit, maar niet ieder weekend. Is 3 maanden goed gegaan. Toen kwam de filiaalmanager weer fulltime terug, en bleek ik ineens een doza te zijn: de donderdagen en de zaterdagen werken. Iedere week Scheve mond Mijn god, wat was ik over de zeik toen...

Ik hoop dat jullie tot een oplossing kunnen komen, ik kon het nl niet... Succes ermee iig!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 23:54

Idd mondeling. Maarja, dat doen ze vaker, gewoon weer de boel ontkennen... Boos!

Ik ga eens kijken of ik met de kan overleggen(eerder kijken of ze voor rede vatbaar zijn Boos! ) of ik dan niet een hele dag kan werken. Ik werk altijd alleen 's middags. Ze hebben niks gezegt dat de vrijdag personeelstekort had dusss

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:41

Ja weet niks meer toe te voegen!
Maar jah opzich kunnen werknemers als het niet in je contrat staat met je doen wat ze willen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:44

Tegenwoordig gaan werkgevers met werknemers om alsof het marionetten zijn. Zij hebben de touwtjes in handen, jij hangt er aan. Ik hoor het zoveel op het moment he. GA echt een hekel krijgen aan werkgevers.