"chronische hoest"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

"chronische hoest"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 21:11

mijn (verzorg)paardje, die ik nu bijna 4 maanden heb hoest met regelmaat, zo kwam ze hier aan, en ze heeft het nog steeds, we zorgen voor een stofvrije stal en we schudden de hooi uit voor we dr laten eten.
Nagoed, de officiele eigenaresse is dierenartsassistente en die wist me te vertellen dat ze hoogst waarschijnlijk een verwaarloosde bronchitis heeft en nu dus chronische hoest heeft, klinkt me dan ook erg logisch want ze IS verwaarloosd.

Nou tijdens het rijden maar heel soms ook op stal hoest ze, dat is echt een korte *hoest* en daarna niks meer, ook niet briezen of wat dan ook.

Nou vroeg ik me af (ik geef haar fenegriek) is er iets om dit te onderdrukken, en ALS ze hoest, wat kan ik dan het beste doen?

Als ze 1x hoest tijdens het draven (bij galopperen doet ze dat nooit) dan draaf ik gewoon door, als ze meerdere keren hoest ga ik stappen, doet ze het als ik stap dan stap ik gewoon rustig door en wacht met draven.

Neem aan dat dat wel ok is? Of misschien absoluut niet?

Nou, ben benieuwd...
Groetjes Tessa

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:23

Als je paard hoest zou ik zonder meer stoppen met rijden!!!!! Een dierenarts erbij halen.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:37

chronisch hoesten kost zeer veel energie van een paard/pony,zo'n pony kan ook niet zonder medicijnen en een advies hoe verder te gaan met in hoeveelheid zij mag bewegen.(niet rijden)

je hebt al verzachtende omstandigheden gedaan zoals een stofvrije stal en hooi uitschudden.

zaagsel en nat hooi is NOG beter en veel buitenlucht en vrije beweging ,nu nog de MEDICIJNEN en hopen dat ze er boven op komt anders kan ze dampig worden !

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:07

wat ook kan helpen is een middel tegen hooikoorts geven, door dat middel, zijn ze minder gevoelig op de slijmvliezen,.
bij hoest kan dit ook helpen.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:17

Ik zou de da erbij halen, voor je t weet heb je strax een dampig paard.
Zaagsel in de stal, hooit nat maken en veel frisse lucht zijn dingen die kunnen helpen.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.


McLoessie

Berichten: 51
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:38

Een paard van ons heeft het ook gehad. Na een uitgebreid onderzoek bleek dat hij gewoon slim was! Omdat wij steeds gingen stappen na het hoesten ging hij er gewoon mee door Verward.

Raya is my personal best!

CARNAVAL was mooi *LOL*

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:28

Bij mij zeiden ze op stal dat mijn paard (ook verwaarloosd, was althans) dampig was. Nou DA erbij toen het veel slechter ging en die heeft hem toen Iventipulmin gegeven. Hij is daar echt super de super van opgeknapt. Ik heb hem twee maanden rust moeten geven, van stro op zaagsel moeten overstappen en van hooi op kuil, maar hij is 28 en sinds vorige winter loopt hij weer als een trein!! Echt waar, af en toe een klein kuchje, van stofallergie. Hij is dus niet dampig en dus ook nooit geweest. Er is dus nog echt wel hoop voor jou pony!! Succes ermee!!

Van vallen leer je opstaan...!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:19

mijn verzorghaflinger moest eerst ook de hele tijd hoesten, dit bleek uiteindelijk van een tuinkas te komen die ernaast staat, die man van de kas spuit gif met de ramen open(wat niet mag) daisy is hiervoor gevoelig en moet dan ook heel erg hoesten, zelfs de eigenaar van daisy moet ervan hoesten!
en het lijkt me idd verstandig om de DA erbij te halen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AbbyRabbit en 39 bezoekers