galajurk patronen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

galajurk patronen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 16:05

Ik ben op zoek naar patronen van een galajurk (heb mn moeder zover gekregen dat ze er eentje voor mij gaat maken OK dan! ) Ik heb al in de bieb gekeken, maar daar kwam ik ook maar op twee patronen uit, die nu niet bepaald uit dit tijdperk stamden .

Dus heeft iemand tips, ideeën waar ik een patroon vandaan kan halen, of zelf misschien een leuk patroon?

Thanx alvast!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje


MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:10

Je moet naar een stoffenwinkel gaan of een winkel waar ze galajurken maken. Daar hebben ze waarschijnlijk grote boeken (Vogue, Burda) met leuke (en ook hele stomme) patronen liggen. Die kosten dan iets van 10 euro ofzo en dan wordt die voor je besteld. Ik neem aan dat ze dat soort winkels wel in Leiden zullen hebben. In Utrecht wel in ieder geval.
Succes!

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:11

Weet nog van "vroeger" (10/15 jaar geleden) dat de Duitse bladen altijd veel leukere modellen hadden... denk, hoe heten ze ook al weer, Carina of zo? Vaak gewoon bij de grotere boekhandel en zo te vinden. Succes! Wel lief van je moeder trouwens!
Bedenk me trouwens, de betere stoffenzaken kunnen je zeker ook helpen!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:31

Ik krijg binnenkort een patroon van iemand van een feeen-jurk. Maar ik vind dat die jurk er net zo uitziet als een gala-jurk. Ik heb nog geen foto's. Mareh, wellicht over twee week...
(zie je mij voor de eerste en laatste keer in ene jurk) *LOL*

:){

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 16:40

thanx voor alle reactie tot nu toe! Ga zeker eens naar een stoffenwinkel. In Leiden (zo'n stad en geen eens een stoffenwinkel ) hebben ze er geen, maar zal eens in de omgeving bij mn ouders kijken. Daar weet ik zo al wel een paar Knipoog
Enne... meerdere tips en ideeën: altijd welkom!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:44

Je kan beter naar de markt gaan. Is veel goedkoper... Bij ons in Groningen stikt het van de stoffen!!!

:){

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 16:53

kimmy schreef:
Je kan beter naar de markt gaan. Is veel goedkoper... Bij ons in Groningen stikt het van de stoffen!!!


voor de stoffen zelf ga ik zeker naar de markt, maar voor de patronen kan ik ook naar de stoffenwinkel (die hebben ze volgens mij daar niet echt...) Knipoog

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:57

In de laatste Burda, Knip e.d. staan een aantal leuke zomerjurken die met de juiste stof heel goed dienst kunnen doen als galajurk.
Zo'n boekje kost rond de Euro 5,- terwijl 1 enkel patroon in de winkel al snel het dubbele kost Blader de tijdschriften even door in de winkel of er in staat wat je zoekt voordat je hem koopt Lachen

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:58

En als het allemaal misloopt dan stuur je Jola een pb, zij kan tegen een redelijke vergoeding ook iets moois voor je maken hoor.
Knipoog

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 00:51

Jola schreef:
In de laatste Burda, Knip e.d. staan een aantal leuke zomerjurken die met de juiste stof heel goed dienst kunnen doen als galajurk.
Zo'n boekje kost rond de Euro 5,- terwijl 1 enkel patroon in de winkel al snel het dubbele kost Blader de tijdschriften even door in de winkel of er in staat wat je zoekt voordat je hem koopt Lachen


Hé das ook een goeie!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 01:47

Boris schreef:
Weet nog van "vroeger" (10/15 jaar geleden) dat de Duitse bladen altijd veel leukere modellen hadden...


Die hebben ze nu nog steeds Kan alleen ook niet op de naam komen... Scheve mond

Succes iig alvast met het maken van je creatie!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 01:53

Wij hadden hier een stoffenwinkel, die is nog niet zo lang geleden gesloten, maar boeken, patronen en nog veel meer hebben we allemaal nog liggen. Ik wil wel kijken of er nog iets voor je tussen zit Lachen

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 07:44

Supertje, als je Fantasy-achtige patronen hebt wil ik ze graag van je overnemen!


Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 09:15

Supertje schreef:
Wij hadden hier een stoffenwinkel, die is nog niet zo lang geleden gesloten, maar boeken, patronen en nog veel meer hebben we allemaal nog liggen. Ik wil wel kijken of er nog iets voor je tussen zit Lachen


wow dat zou wel super zijn!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie