Zesjarige amazone boekt ene zege na de andere

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Zesjarige amazone boekt ene zege na de andere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 02:03

http://www.destentor.nl/regioportal/STN ... 2_,00.html
De Stentor-Salland

WIJHE - De zesjarige amazone Roos Goosen uit Wijhe is met haar pony Coco bezig aan een reeks opmerkelijke prestaties.

De concurrenten in Roos‘ categorie zijn dikwijls twee keer zo oud als zijzelf, maar dit weerhoudt de jeugdige Wijhese er niet van om het ene succes na het andere te boeken.

Roos begon deze zomer, direct na haar zesde verjaardag, met ponyrijden en ‘inmiddels rijdt ze iedereen naar huis‘, zo vertelt haar trotse moeder Therees.

Lees verder op de site.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...



Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 08:08

Bij mij opent de site niet. In welke klasse rijd ze nu met dr pony??

Leuk voor zo´n meisje! Daar zou dat Rabobank talentenplan eens moeten kijken en bijspringen en niet bij al die junioren en young riders met de dure paarden en super begeleiding.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 08:37

Bij mij ook niet.. maar inderdaad dat zou een echt potentieel (rabobank)talentje moeten zijn.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 08:58

Leuk man, zo'n klein ding op een pony die iedereen eruit rijdt!
Gaan we later vast nog meer van horen Haha!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:50

jammer, er wordt gevraagd om een eenmalige registratie. ik zou ook wel meer willen lezen Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:06

mmmmmmmm kan het niet lezen moet je eerst registreren, Heeft iemand dat toevallig al gedaan ??? Wil wel even weten wat voor wonder kind dat is,

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:20

ben ook errug benieuwd.. maar ben enti van plan lid te worden!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:22

heb net even zitten lezen, je word op de site gratis aangemeld, maar daarna zal er toch een betaling plaats vinden, Is er iemand in de omgeving die deze krant heeft en leest???

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Matthanja

Berichten: 1708
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:25

ik was al aangemeld bij de Stentor moest voor een nieuwspresentatie van school. Maar mag ik dat bericht hier zo opzetten of mag dat niet??

siksiksiksiksik Schááááááááááááápjes

Als ik mijn ogen dicht doe voor een enge hindernis, hoop ik altijd maar dat mijn paard niet hetzelfde aan het doen is

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:47

Matthanja schreef:
ik was al aangemeld bij de Stentor moest voor een nieuwspresentatie van school. Maar mag ik dat bericht hier zo opzetten of mag dat niet??


Of je verteld in eigen woorden de belangrijkste punten.. Hoef je het bericht er niet op te zetten..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Matthanja

Berichten: 1708
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:56

owh oke..
Een aantal weken geleden werd ze kringkampioen van Salland.
Bij de Overijsselse kampioenschappen werd ze reservekampioen in de dressuur in de klasse B cat. A/B.
Afgelopen zondag won ze de regionale dressuurwedstrijden in Heeten.
Ze is succesvol maar ze krijgt het niet voor niets. Ze traint drie keer per week een uur. Coco is een B pony, kinderen van 11/12 jaar kunnen daar nog gemakkelijk op en haar tegenstanders hebben vaak die leeftijd maar zij rijdt ze allemaal weg. Coco was niet alleen succelvol in de dressuur want Suzan van Dalen werd met Coco Overijssels kampioen bij het springen in de klasse B categorie A.

Dit was het wel zo ongeveer.
Als jullie nog vragen ofzo hebben dan zeg je het maar want dan lees ik het bericht nog wel een keer.

siksiksiksiksik Schááááááááááááápjes

Als ik mijn ogen dicht doe voor een enge hindernis, hoop ik altijd maar dat mijn paard niet hetzelfde aan het doen is

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:04

oeh zou er een foto van zijn? wel leuk om te zien zo kleine gup die haar pony zo netjes rijdt.

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:06

haha leuk Lachen

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:07

Echt leuk voor zo'n meisje..
Ik ben wel benieuwd naar een foto

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:14

Ja!!!!!

Dit heb ik gelezen!!! Haha! Knipoog

Echt super leuk voor zo'n klein ding, misschien kan de KNHS dit begeleiden ipv een Marlies van Baalen, Imke Bartels etc., etc. Verward Tong uitsteken

Nu aleen hopen dat ze het kind ook kind laten! Haha!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:24

nou idd.. Misschien eindelijk eens een echt talent dat geen dure paarden en dure instructrices tot haar beschikking heeft..

Onderschriftloos :Y)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:27

Of een meisje dat door haar ouders op TE jonge leeftijd word gepusht?

Drie keer in de week een uur trainen? Voor een meisje van 6? Daar zijn ze nog helemaal niet aan toe op die leeftijd...
Even kijken hoe lang ze dat volhoudt...

Je suis Charlie.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:57

leuk voor zo meisje .
ben benieuwd of w meer van haar zullen gaan horen Lachen

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:18

Cassidy schreef:
Of een meisje dat door haar ouders op TE jonge leeftijd word gepusht?


Ik moet eerlijk zeggen dat dit ook mijn eerste gedachte was, misschien bekijk ik het wel van de negatieve kant, maar het gebeurt nog te vaak dat er behoorlijk door mama en papa wordt gepusht.
3x uur trainen per week, dat vind ik erg veel voor een 6-jarig meisje.
Maar goed, misschien is dat helemaal niet waar en beleefd ze er heel veel plezier aan en wordt ze alleen gesteund door dr ouders zonder gepusht te worden, in dat geval is het natuurlijk wel erg leuk.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:31

klinkt als een echt talent! Knap hoor om in zo'n korte tijd en zo jong al zo succesvol te zijn! ben ook wel benieuwd naar een foto Knipoog!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:33

Ik hoop dat ze wel veel plezier heeft met haar pony... en niet alleen maar zo doelgericht gaat rijden. Want plezier hebben is toch het belangrijkste voor zo'n kind? 6 jaar is ze nog maar.... laat haar maar lekker kind zijn en lekker wat op een pony omcrossen zien we rond 12 jaar wel weer....

Tenminste zo denk ik erover....

En ik dacht dat paardrijden voor jonge kinderen niet goed was, vanwege de groei o.i.d. Verward

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:39

Ik vind het ook errug vroeg om zoveel te trainen! Als het talent er is blijft het er en kan de training ook voortgezet worden op een laag pitje. En is het spel tussen ruiter en paard veel belangrijker! Spelenderwijs leren is voor een kind van deze leeftijd veel belangrijker dan zo veel trainen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:40

LuvdaTossa schreef:
En ik dacht dat paardrijden voor jonge kinderen niet goed was, vanwege de groei o.i.d. Verward


Juist daarom heb ik de indruk dat de ouders er meer achter zitten dan het kind zelf...

Op die leeftijd hoor je gewoon met een pony te dollen, en niet serieus te trainen. Mijn bescheiden mening.

Je suis Charlie.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:45

weet iemand of de ouders zelf ook rijden dan? Maar wat cassidy zegt zit wat in.. Ze rijdt nog maar kort maar rijdt wel al wedstrijden.. Een kind van 6 denkt daar niet eens aan lijkt mij?
Maar feit blijft dat ik t knap vind!

Onderschriftloos :Y)

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:11

Ja het is wel waar, ze is wel erg jong maar ja alsnog is het leuk voor haar. Als ze er maar plezier aan beleefd en idd niet gedwongen wordt oid... Dan is het zielig

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FennaK, Ginny135, Googlebot, lovelance, manic, Mondy, nine1987 en 23 bezoekers