Wie is er wel eens belazerd door werkgever?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Wie is er wel eens belazerd door werkgever?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 22:07

Ik las in een ander topic dat er nogal wat mensen zijn die ervaring hebben met werken op een stal en vervolgens belazerd worden. Graag zou ik wat meer willen weten van die mensen (kan per pb hoor), aangezien ik zelf ook zwaar belazerd ben en nu bezig ben met een advocaat! Wie heeft ervaring, tips etc. etc.

Ben benieuwd: let me know! *LOL*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:12

Op wat voor manier belazerd?
Ik heb zelf ook op een stal gewerkt, maar ben daar netjes behandeld. Geen klachten.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:15

nou ik heb 3 maanden ook gewerkt op een stal ,en daar zouden ze eerst kijken of het lukte met mij en daarna zouden ze me betalen een 3 maanden later nog niks gehad .en ben er ook mee gestopt en nu ben ik weer opzoek naar werk.meer info pb me maar Knipoog

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 22:19

Nou, je denkt dat je een leuke baan hebt, goede afspraken gemaakt hebt etc. etc. Later blijkt dat ze niet betalen, je niet verzekerd hebben, beloftes niet nakomen, smoezen verzinnen etc. etc. Kortom, ik krijg nog steeds een behoorlijk bedrag van ze, maar ze weigeren te betalen. Snap je 't?

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:20

Bramblerose schreef:
Nou, je denkt dat je een leuke baan hebt, goede afspraken gemaakt hebt etc. etc. Later blijkt dat ze niet betalen, je niet verzekerd hebben, beloftes niet nakomen, smoezen verzinnen etc. etc. Kortom, ik krijg nog steeds een behoorlijk bedrag van ze, maar ze weigeren te betalen. Snap je 't?

ja zo ging het bij mij ook een beetje.
maarjah wat doe je eraan Scheve mond

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:16

als je je afspraken met hun op papier hebt staan sta je altijd sterker dan dat je dat niet hebt natuurlijk,ikzelf ben een jaar geleden op staande voet ontslagen omdat ik een bedreiging was voor de relatie!??van de baas.???zijn dus echt knettergek daar maar das een ander verhaal....(belachelijk) Uit eindelijk met heel veel gedoe toch maar naar een advocaat gestapt,en aangezien ik alles op papier had konden ze lekker veel betalen! maar dit heeft dus wel bijna een jaar geduurd en dit kwam echt door de hulp van de advocaat die ze uiteindelijk goed onder druk heeft gezet anders waren we nu nog aan het touw trekken,mijn advies is dus,stap gelijk naar een advocaat dan maak je toch de meeste kans!

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:54

Heb je een contract getekend? of heb je een getuige die erbij was toen je de afspraken maakte?

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:15

een mondelinge afspraak is wettelijk gezien ook een afspraak, hoewel je het er wel moeilijk mee zult krijgen, maar laat niet over je kant lopen.
veel sterkte... OK dan!

Solanos
Berichten: 191
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:24

Soms lijkt het wel of dat in elke paardenhouderij, manege, ranch voorkomt. Belachelijk gewoon. Mensen werken keihard en krijgen stank voor dank.
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, kun je die inschakelen. Je kunt natuurlijk ook een advocaat inschakelen. Maar informeer goed wat je kansen zijn op een goede afloop, anders wordt het een erg duur verhaal.
Heel veel succes toegewenst!! En laat je niet met een kluitje het riet insturen. Zijn ze ook altijd heel goed in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:02

Belazerd ben ik nooit. Uitgebuit wel. Maar daar was ik zelf bij....

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:22

Echt belazerd ben ik niet Maar een leuke herinnering aan m'n werk bij hun heb ik ook niet echt
Heb op een stal bij mij in de buurt gewerkt met veel plezier en wist dat het voor een half jaar zo zijn. M'n laatste werkdag werd er ook gezegd dat ze het allemaal zelf wel weer aankonden en niemand meer nodig hadden. Een paar maanden later werkt er dus wel weer iemand. Niet dat ik dat erg vind ofzo maar dan hadden ze ook tegen mij kunnen zeggen dat ik niet goed genoeg ben (rij geen dressuur/wedstrijden, heb een (in hun ogen) simpele boeren haflinger) Want dat meisje die er nu werkt heeft een goed dressuurpaard en rijd wedstrijden enz.
Nu zit ik in de ww omdat ik nergens werk kan vinden. Voor mijn uitkering moesten zij ook nog wat papieren invullen en elke keer waren ze weg of werden ze niet opgestuurd Uiteindelijk heeft het 3 maanden geduurd voordat het allemaal opgestuurd was en geregeld. Ook heb ik mijn vakantiegeld niet gehad en als ik er naar vraag wordt er gezegd dat het geregeld gaat worden. Had gezegd dat ik nog wel eens langs zou komen, ben ik geweest wordt ik door de eigenaresse gewoon genegeerd Verward Maar ja, dan denk ik ook: Bekijk het maar, hou het geld maar lekker en veel plezier ermee, dan hoeft het van mij niet meer Scheve mond

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:49

Ik werkte in een eetcafe. De eigenaar kon ik vd paarden. Bekende dus, dacht ik.
Ik krijg nog 25 uur betaald. Hij zegt dat hij het al gegeven is. Is nu een jaar geleden. Gelukkig staat die pony nu ergens anders en hoef ik ze niet meer te zien.
Ik ben echt heel nijdig op mezelf geweest, dat ik me dit heb laten flikken.
25 uur werk is voor mij hele veel als student.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:33

ik heb een heleboel gezeik en geklooi gehad met mn vrije dagen, en dat ik meer uur werkte dan was toegestaan en dat ik betaald kreeg

maargoed, ik heb ook goede ervaringen met werken op een stal Lachen

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:37

sharonaollie"]
[quote="Bramblerose schreef:
Nou, je denkt dat je een leuke baan hebt, goede afspraken gemaakt hebt etc. etc. Later blijkt dat ze niet betalen, je niet verzekerd hebben, beloftes niet nakomen, smoezen verzinnen etc. etc. Kortom, ik krijg nog steeds een behoorlijk bedrag van ze, maar ze weigeren te betalen. Snap je 't?

ja zo ging het bij mij ook een beetje.
maarjah wat doe je eraan Scheve mond
[/quote]


Sorry dat ik het zeg, maar is dit ook niet een klein beetje naief?
Want het was wit neem ik aan, anders kan je baas je ook niet verzekeren. Dan hoor je toch iedere maand een loonstrookje te krijgen?
En als ze na 1,5 maand niet betalen, dan blijf je toch niet doorwerken, maar eis je toch dat ze je eerst betalen?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 15:05

carola"]
[quote="sharonaollie"][quote="Bramblerose schreef:
Nou, je denkt dat je een leuke baan hebt, goede afspraken gemaakt hebt etc. etc. Later blijkt dat ze niet betalen, je niet verzekerd hebben, beloftes niet nakomen, smoezen verzinnen etc. etc. Kortom, ik krijg nog steeds een behoorlijk bedrag van ze, maar ze weigeren te betalen. Snap je 't?

ja zo ging het bij mij ook een beetje.
maarjah wat doe je eraan Scheve mond
[/quote]


Sorry dat ik het zeg, maar is dit ook niet een klein beetje naief?
Want het was wit neem ik aan, anders kan je baas je ook niet verzekeren. Dan hoor je toch iedere maand een loonstrookje te krijgen?
En als ze na 1,5 maand niet betalen, dan blijf je toch niet doorwerken, maar eis je toch dat ze je eerst betalen?
[/quote]

Sommige mensen kunnen het misschien heel mooi brengen. En heb je nog geen andere baan dan zul je wel moeten blijven maar ondertussen wel actie ondernemen en navraag doen bij cwi enzo. Ik heb een keer een week proefgedraaid op een stal en had ze gelukkig op tijd door. Zou zwaar onderbetaald worden en nog zwart ook. Vond het er leuk maar kon gelukkig op tijd nog weg met behoud van uitkering. De vacature had ik bij cwi vandaan.

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 19:01

Citaat:
Sorry dat ik het zeg, maar is dit ook niet een klein beetje naief?
Want het was wit neem ik aan, anders kan je baas je ook niet verzekeren. Dan hoor je toch iedere maand een loonstrookje te krijgen?
En als ze na 1,5 maand niet betalen, dan blijf je toch niet doorwerken, maar eis je toch dat ze je eerst betalen?


Nou, het zou wit moeten zijn ja. Ze hielden me koest door voorschotten te geven (contant) en het lag altijd aan de boekhouder! En als het werk in eerste instantie leuk is en de mensen LIJKEN toch betrouwbaar, je weet wel: beginnend bedrijf, nog niet alles op orde. Tja dan stink ik er wel in! Verdrietig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:11

veel bedrijven in de paarden kunnen heel veel pennymeiskes voor heel weinig geld heel hard laten werken. Voor iedereen die zo graag in de paarden wil werken...... zorg ervoor dat je een contract hebt, dat alle formulieren ondertekend zijn, doe ze desnoods zelf op de post!

Paarden is liefde werk oud papier.

Bramblerrose, het is geen schande hoor, ik ben er met mn 35 jaar en toch al een berg bagage ook nog ingestonken een paar maanden geleden. Het is echter wel dat je het sneller gaat herkennen en eerder aan je stutten trekt. Ik weet niet om hoeveel het gaat, maar een advocaat kost ook een berg....... misschien moet je het zien als een dure maar wijze les...... neemt natuurlijk niet weg dat het heel naar is en dat je er pijn in je buik van krijgt