Kijken voor een huis!!!+verslag+foto's!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 00:40

Voor diegene die mijn avonturen van het solliciteren naar een baan in het hoge noorden des lands hebben gevolgd volgt hier een update (sort of Haha! ). Ik heb twee weken een advertentie geplaatst in het Nieuwsblad van het Noorden, waarin ik vroeg naar een woning in het buitengebied van noord-oost Drenthe. Hierop kreeg ik welgeteld 1 reactie Boos! Deze woning was een voorhuis van een boerderij in het zuiden van Groningen. De woning was niet veel bijzonders en er moest van binnen teveel aan gebeuren. Er ging teveel geld in zitten om de boel te stofferen.

Nu heb ik afgelopen donderdag weer een advertentie gezet maar dit keer met de voorkeur voor Drenthe en Zuid-groningen. Ook heb ik mijn vaste telefoonnummer erbij gezet (de vorige keer alleen mijn mobiele nummer). Ik werd dus dit weekend platgebeld (hoewel..., mijn moeder werd platgebeld, ik zat lekker rustig in Amsterdam op een hondenshow Haha! ). Er hebben dus in totaal 6 mensen gereageerd met heel interessante huizen. Allemaal in het buitengebied en allemaal delen van een boerderij Party!! Eentje vertelde zelfs als eerste dat er ruimte was voor een paard!!! Party!! Al deze huizen zijn gewoon te huur! Pling Het is werkelijk niet te geloven wat er allemaal te huur is in Drenthe!! Drenthe rulez!! Haha! Het zijn bijna allemaal huizen die een gedeelte zijn van een boerderij, dus wie weet komt mijn droom (een boerderijtje op het platteland) wel sneller uit dan ik denk!!! Party!! Aanstaande woensdag doe ik dus mee aan de "Tour de Drenthe" en maak ik een rondrit om vier huizen te bekijken. Ik zal snel laten weten welke het geworden is en natuurlijk zal ik zorgen dat ik een paar foto's maak van mijn eventueel toekomstige woning!!

*zucht* wat voel ik mij toch weer een gelukkig mens!!! *LOL*



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Maarten op 2001-12-12 21:23 ]</font>

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 10:54

fijn joh!
we houden ons uiteraard aanbevoelen voor de foto's!

Drenthe rulez! uiteraard!!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 10:56

...zegt zij bij wie Overijssel in de achtertuin begint... Haha!

Maar eh... Maarten? Ik wil hier wel heel graag een uitgebreid verslag van je dagje Homesearching Drenthe! Cool

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 11:14

Jeetje, gaaf man! Ik ben echt benieuwd of het een beetje leuke huizen zijn! Party!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 14:02

SNNNNNNNNNNNNIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIFFFFFFF dat is veeeel te ver weg Huilen Huilen Huilen Huilen .

Maare succes met kijken en we willen een GROOOT verslag met FOTO´s Haha! .

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 14:06

He leuk voor je zeg! Kun je eindelijk eens mee doen aan de noordelijke boktmeetingen. Lachen Tja, als je nou hier wilde wonen wist ik waarschijnlijk wel wat..

Gewoon een tweede huis van een particulier.. ze verhuren het huis en gebruiken de stallen land en bak die bij dat huis liggen zelf. Erg luxe allemaal.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 14:30

klinkt echt heel leuk.... volgens mij zijn er hier in branabt helemaal niet van die boerderijen te huur...
ik weet zeker dat ik voor het bedrag wat we nu betalen voor ons huis, we zeker wel een boerderij kunnen huren... helaas moet ik dan richting Groningen, denk ik... Houd ons op de hoogte !! ben nl wel benieuwd !!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 15:14

Morgen is het eindelijk zover! Ik heb er ook ontzettend veel zin in. Uiteraard zal er een verslag (met foto's) volgen van mijn dagje home-searching! Lachen

Honeybee: Helaas, helaas... ik ga toch voor Drenthe hoor! *LOL* Maar in ieder geval heel erg bedankt voor de tip. Het klinkt wel mooi allemaal, maar ik neem aan dat er ook een behoorlijk prijskaartje aan vastzit of niet?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 15:36

Ik ben heel benieuwd of er iets voor je bij zit! Lachen

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 23:08

Maar goed.. ook al vind je Friesland te ver weg.. Verdrietig
Prijskaartje valt behoorlijk mee. Voor het huis vragen ze 900,- per maand, dit is incl. gas water en electra.. als je een stal wilt gebruiken betaal je 100,- per maand en zorg je voor je eigen voer, hooi en stro. Wel wordt er dan voor je gevoerd en uitgemest. Op zich is dit allemaal niet verkeerd.
Maar eh... je komt Drachten toch wel es verblijden met een bezoekje?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 23:18

Drenthe rulezzz ja!
Lekker rustig. Ik hoop ook ooit nog een keer een boerderijtje te krijgen met ruimte voor eigen paard.
Als je de omgeving van Drenthe alvast wat beter wilt leren kennen moet je je inschrijven voor de westernrit 3 januari in Zeyen.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 23:23

Hmmm.... het klinkt allemaal heel goed Sandra en duizend gulden all in (dus met paard) is ab-so-luut niet duur!! Maar helaas ligt het net iets te ver bij Wildervank vandaan. De huizen waar ik morgen naar ga kijken liggen maximaal op een half uur rijden van Wildervank af.

Tuurlijk kom ik dan bij alle noordelijk bokkers langs!! Party!!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 23:29

Wildervank is niet zo ver bij mij vandaan, 15 minuten ofzo. Ik zal eens rond kijken hier in de buurt.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 23:33

Tja, dan is Drachten wel een stukkie verder rijden voor je. Maar goed, je vind vast wel iets geschikts. Lachen

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 23:51

Veel dank Marije!! Party!! (mag wel hè een wanlainer in mijn eigen topic?? Haha!)

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 14:08

Hee wat stoer!!!
Hoe waren de huisjes? Haha! Party!!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 14:24

he maarten, in welke plaatsen ga je kijken?
als er een huisje bijzit, wat jou niets lijkt, wil je het mij dan even vertellen?? Haha!
ik ben nl. op zoek naar iets in de buurt van meppel/hoogeveen. mooist zou een deel v.e boerderij zijn.
succes met je tour.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 17:13

hee maarten . houd je wel rekening met de grootte van je huis want wij willen aaaaallemaal komen boktlogeren hoor Haha! dus het moet wel groot zijn met zon grote fanclub. nee ff serieus. ik hoop echt dat je erin slaagd om wat leuks te vinden. maar uit zoveel aanbod moet dat zowat wel. ben wel jaloers hoor. ik wil ooooooook in drenthe wonen. (maar mijn man niet) Huilen

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 17:31

Drenthe rules inderdaad, maar de "stad" Emmen rules nog meer. Ligt ca. een dikke drie kwartier van Wildervank vandaan.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-01 19:16

Tja... vandaag was dus de Tour de Drenthe! Haha! Ik heb vier huizen bekeken, van een bouwval tot een bungalow in het bos. Er is zoveel te vertellen en dat wil ik niemand onthouden. Daarom zal ik morgen een groot verslag hier neerplanten. Ik kan jullie al wel vertellen dat ik iets gevonden heb. Ik zou erg graag dit huis willen hebben en de kans is groot dat ik het kan krijgen ook!! Maaaaaaarrrrrr...... ik vertel nog niets, dat horen en zien jullie morgen! *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 19:20

Jajaja, zit ze maar lekker te maken... Ik ben benieuwd wat ik straks aan foto's te zien krijg, de rest mag fijn wachten tot morgen... Haha!

En kom nou maar snel naar Utrecht, ik heb honger! Vork

(yep, Maarten heeft beloofd voor mij te koken vanavond, dus vandaar nog ff geen verslag Haha! )

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 19:24

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 08:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 20:35

wow zeg! wat ben jij voortvarend zeg Party!!
Ik ben eigenlijk best nieuwsgierig! Ik wil NU dat verslag....

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 00:13

Welkom alvast in Drenthe zal ik maar zeggen Haha!

Robbus

Berichten: 54
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Enschede & Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 00:19

Tuurlijk roelt Drenthe Lachen DuH Haha!