Wat is de prijs voor een fjord?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nonneke

Berichten: 7
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: driebergen

Wat is de prijs voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 00:11

Heey! Lachen Ik heb een vraagje... Wat is ongeveer de normaale prijs voor een fjord? Verward Die voor de kar kan en kan springen/dressuur? En 9 jaar is?

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:28

ligt er natuurlijk wel aan hoe ver zo'n beestje is maar rond de 15/1600 euro betaal je wel denk ik

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:32

Merrie/hengst/ruin, papieren, karakter, premies..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:49

Toen ik mijn veulen kocht stond er ook een merrie van 5 jaar te koop ( iets dichter bij jouw gewenste leeftijd dus ) en die was 1650 euro. Zat papier bij en was 3e premie

Nonneke

Berichten: 7
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 01:30

Tis een ruin... en ontzettend lief.. en bijna niemand kan hem de baas.. want hij is best sterk in zijn mond... en hij heb geen papieren voorals ik weet...

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:00

Afstamming, geslacht, maat en mate van beleerdheid zijn heel belangrijk in de fjordenwereld, voor prijsbepaling.
Bij andere rassen misschien ook wel hoor maar dit weet ik zeker.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:18

Nonneke schreef:
Tis een ruin... en ontzettend lief.. en bijna niemand kan hem de baas.. want hij is best sterk in zijn mond... en hij heb geen papieren voorals ik weet...


Dan zou ik er niet meer dan 900euro voor geven en misschien zelfs minder. Karakter en gedrag bepalen ook voor een groot deel de waarde en zoals jij het beschrijft is het een paard waar niet snel kopers voor zullen komen. Daarbij heeft hij ook geen papieren.... nee hoor boven de 1000 euro zeker niet...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:19

Donna1 schreef:
ligt er natuurlijk wel aan hoe ver zo'n beestje is maar rond de 15/1600 euro betaal je wel denk ik


Hihii nou nee hoor, dat betaal je voor een stamboekfjord met alle predikaten zo'n beetje, fjorden liggen niet zo hoog in de markt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:22

Biepmiep schreef:
Afstamming, geslacht, maat en mate van beleerdheid zijn heel belangrijk in de fjordenwereld, voor prijsbepaling.
Bij andere rassen misschien ook wel hoor maar dit weet ik zeker.

Wat ik van Fjorden weet maakt bovenstaand maar en paar honderd euro in de prijs uit, niet iets waar je wakker van kan liggen dus.

De genoemde richtprijzen komen volgens mij een heel eind in de buurt.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:31

ik heb voor loulou 1050 euro (2300gulden) betaald.
ze was toen geloof ik 10 jaar.

een ruin is minder waard dan een merrie!
want daar kun je niet mee fokken!
vooral als hij geen papieren heeft zou ik nooit meer dan 1000 euro betalen!

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:45

Vippie"]
[quote="Nonneke schreef:
Tis een ruin... en ontzettend lief.. en bijna niemand kan hem de baas.. want hij is best sterk in zijn mond... en hij heb geen papieren voorals ik weet...


Dan zou ik er niet meer dan 900euro voor geven en misschien zelfs minder. Karakter en gedrag bepalen ook voor een groot deel de waarde en zoals jij het beschrijft is het een paard waar niet snel kopers voor zullen komen. Daarbij heeft hij ook geen papieren.... nee hoor boven de 1000 euro zeker niet...
[/quote]

mee eens ! zo te horen is het geen makkelijk paardje en ook nog zonder papieren enzo, ik zou er niet te veel voor geven! kan jij eigenlijk wel goed met hem opschieten Verward

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:06

Sjuimpje"]
[quote="Biepmiep schreef:
Afstamming, geslacht, maat en mate van beleerdheid zijn heel belangrijk in de fjordenwereld, voor prijsbepaling.
Bij andere rassen misschien ook wel hoor maar dit weet ik zeker.


Wat ik van Fjorden weet maakt bovenstaand maar en paar honderd euro in de prijs uit, niet iets waar je wakker van kan liggen dus.
De genoemde richtprijzen komen volgens mij een heel eind in de buurt.
[/quote]

Dat maakt wel degelijk uit hoor, als je een goeie merrie hebt die predikaten heeft , uit een goede merrielijn komt en goed meeloopt in de sport en misschien zelfs goede nakomelingen geeft dan weegt dat wel degelijk mee in de prijsbepaling hoor bij de fjorden. En idd een paar honderd euro niet duizenden, maar das toch een heleboel guldentjes hoor, 500 euro maakt toch al een verschil van 1100 guldens. En das voor de prijs van een fjord geen misselijke waardeverhoging, hhihihii

Nonneke

Berichten: 7
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 13:14

Ja, ik wel... Bij mij doet ie niks.. Hij heet trouwens Prins... En er staan nog andere paarden een haflinger en nog 3 andere fjorden... Maar kijk... Ik ben zo genijgt om Prins te kopen... Want.. Die paarden zien er zo slecht uit!Tis dat ik en een vriendin daar lopen.. anders weet ik niet hoe het met die paarden afloopt... ze zien er allemaal uit als een koe! de ribbin kan je gewoon zien... Ik ben genijgt om de dieren bescherming te bellen... Maar ik kan echt niet zonder die beesten... Die haflinger was laatst onderkoeld geweest... Ze staan in een ouwe varkensschuur... En er lagen planken en daar is die haflinger doorheen gezakt.. de gierput in... We zijn een hele nacht bezig geweest om Stefanja (haflinger) eruit te krijgen... Ze heb gewoon anderhalve week a 2 weken niets gegeten! Gelullig eet ze nu wel... Die paarden krijgen trouwens alleen hooi te eten... en ze staan dik in hun eigen schijt... Tis dat ik alleen in het weekend kan... Anders zou ik daar elke dag komen om de paarden te doen.... Ik heb een paar dagen eindelijk durven zeggen.... tegen de eigenaar... Waarom heb je in godsnaam 5 paarden als je dr gvd niet voor kan zorgen! Ik koop ook soms van me eigen geld (dat ik nooit heb) gewoon paardenvoer voor ze! En het zijn me paarden niet eens... Die haflinger is zoooo dun en een andere fjord matti ook! Ik vindt het echt ZOOO zielig.... Moet matti zaterdag ook nog voor de kar zaterdag! Arm beest! Ik heb ook tegen die eigenaar gezegt... Wacht maar wacht maar als al je paarden opeens wegzijn... Dierenbul! En het boeit hem niet eens! Ik ben echt zoooo booos!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:18

Vippie schreef:
Dat maakt wel degelijk uit hoor, als je een goeie merrie hebt die predikaten heeft , uit een goede merrielijn komt en goed meeloopt in de sport en misschien zelfs goede nakomelingen geeft dan weegt dat wel degelijk mee in de prijsbepaling hoor bij de fjorden. En idd een paar honderd euro niet duizenden, maar das toch een heleboel guldentjes hoor, 500 euro maakt toch al een verschil van 1100 guldens. En das voor de prijs van een fjord geen misselijke waardeverhoging, hhihihii

Vergeleken met andere stamboeken is dat dus echt een lachtertje Knipoog
Wat is ook een paar honderd euro verschil in aanschaf, als je de stallingskosten van tegenwoordig ziet. Stel dat ik een Fjord zou willen, dan zou ik liever een paar procenten extra uittrekken voor een goede.

Nonneke

Berichten: 7
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 13:24

Ookal is is niet de beste fjord... Maar ik heb een hele goeie band met hem... En wil hem niet kwijt raken aan wie dan ook.... Tis een schat van een beest! Ik kan met hem lezen en schrijven... Hij is echt heel lief... Vindt ik hoor! Heel veel mensen vinden hem niet lekker rijden of een loop rot beest! Nou daar wordt ik pissig over! Nee als ik een paard neem... Dan wordt t wel Prins.. Ik hou van dat beestie!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:56

maar als je alleen in het weekend tijd hebt.. hoe wil je da dan gaan doen als hij dalijk van jouw is.. doordeweeks moet hij ook eten hoor.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:37

Sjuimpje schreef:
Vergeleken met andere stamboeken is dat dus echt een lachtertje Knipoog
Wat is ook een paar honderd euro verschil in aanschaf, als je de stallingskosten van tegenwoordig ziet. Stel dat ik een Fjord zou willen, dan zou ik liever een paar procenten extra uittrekken voor een goede.


Tsja maar de aanschafprijs van een fjord is ook vele malen lager dan die van een bv WPNer (7x ongeveer?), dus verhoudingsgewijs klopt het wel.
En of je dat verschil in aanschaf er voor over hebt ligt eraan wat je ermee wilt doen natuurlijk. Iemand (oud boertje bv) die een grasmaaier zoekt die leuk is voor de kleinkids zal geen 2000 euri voor een sportfjord neertellen die Z2 dressuur loopt die koopt een gewone zonder papieren en zonder toestanden eromheen.
Iemand die tzt een veulen wil fokken zal al meer naar de bloedlijnen gaan kijken en naar evt nakomelingen en iemand die zo'n gele monster uit wil brengen in de sport zal kijken naar wat hij al gepresteerd heeft of wat de ouders gepresteerd hebben of doorgeven.

Persoonlijk doe ik er ook niet moeilik over om wat meer geld uit te geven voor een goeie fjord, immers ze moeten bij mij wel aan behoorlijke gebruikseisen kunnen voldoen, maarja er zijn ook mensen die minder eisen hebben en daar is de fjordenmarkt gewoon naar, net als ieder ander ras denk ik. Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 15:19

Nonneke schreef:
Ja, ik wel... (knip) ... Ik ben echt zoooo booos!


Komen ze bij jou in 3'en? Tong uitsteken

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:30

Rinkja was in guldens 3500 gulden, M dressuur en B springen, en een goede afstamming.

Als die fjord redelijk moeilijk in de omgang is, kan de waarde meteen enorm dalen, want fjorden zijn niet de makkelijksten. En ook nog eens zonder papieren, dan moet je er niet teveel voor betalen.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:33

Ach en een goed paard is onbetaalbaar dacht ik toen de mijne ziek waren.......

stofvlieg

Berichten: 300
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: A'doorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:44

Nonneke schreef:
Tis dat ik en een vriendin daar lopen.. anders weet ik niet hoe het met die paarden afloopt...

OOEEEHHH is ze je vriendin Tong uitsteken Haha!

Nonneke

Berichten: 7
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 00:49

Prins loopt helemaal niks... K heb er 1 keer een wedstrijdje mee gestart... Dat ging wel goed.. Haha Madje! Nu even niet! Hahaha.. Dan heb ik hem dicht bij huis staan... Hij staat nu ongeveer.. 16 a 18 km van me huis af... Uurtje fietsen en dan weer terug

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

non je heb helemaal gelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 00:17

prins is een top beest en hij verdient beter dan bij bert staan ik hoop dat je m snel kan kope!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:19

Ik zal eens van de week bij De Wildkamp informeren of ze nog wel eens met Bert contact hebben. Want van wat ik lees verdienen ze momenteel beter! Verzorgt er nog een meisje uit Wijk bij Duurstede Matti?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:25

maar als je die fjord koopt is de kans toch groot dat hij er weer een ander paard bijkomt? dan is er weer een verpest! ik zou hem niet kopen als ik jou was...