Liever een braaf paard of een zot paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-01 21:19

Hallo,

Hebben jullie liever een braaf paard of een zot paard dat graag caprioolt en steigerd en bokt of liever een paard dat mooi in het rijtje mee loopt?
Ik heb liever een pony die caprioolt en bokt.
Daarmee kun je nog eens wat beleven.
Wat hebben jullie het liefste?µ

Groetjes Pouskintje en Celine

. . .
. . .
. . .


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:22

Mijn vorige pony was dus een echte goedzak. Toen ik hem kocht wassie niet echt sloom en bokte hij heel soms nog wel. Kwam wel best vaak omhoog maar verder was het echt een goedzak. Heb hem wel gekocht omdat het toen zo'n brave knol was. Maar na een tijd was ik wel 'uitgekeken' op hem. Ik had geen lol meer in het rijden enzo. Was altijd gewend om op pittige, beetje 'wilde' ponys te rijden. Ik had soms niet eens zin om te gaan rijden want het enigste wat ik moest doen was "SCHOP SCHOP SCHOP" en verder deed hij alles wel uit zichzelf. Super voor iemand die nog niet zo goed en lang rijd natuurlijk, maar niet meer leuk voor mij. En aangezien ik graag ver wil komen in de sport hebben we hem toen verkocht. Nu heb ik een nieuwe pony, een NRPS stermerrie en echt een pittig ding. Als je haar loslaat ontploft ze helemaal en met rijden is ze erg moeilijk en pittig en geeft nog wel eens wat bokjes en raced er ineens van door, da's echt mijn type pony! Lovers

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:23

Nou geef mij maar een lekker braaf paard waar ik mee lezen en schrijven kan(FELIX en DANNO Haha! )
Ze zijn allebei jolig genoeg voor wel eens een bokje of iets geks.
Ik rijd heel veel buiten en aan een doorgedraaide deur zou ik niks hebben het is tenslotte nog gevaarlijk ook.
Daarnaast heb je het paard om te rijden en niet om mee te rodeoen. Haha! (tenminste ik niet Haha! )

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:24

ik ga voor de gulden middenweg, een pony mag best een beetje pit hebben, ik hoef ook geen hobbelpaard, maar een ongeleid projectiel is ook niet echt prettig. Een pony met eigen karakter vind ik erg leuk, maar het moet niet gevaarlijk worden.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:29

Sunny heeft pit maar steigerd en trapt nooit.
Jameela heeft pit maar steigerd en trapt nooit.
Geef mij dus ook maar de middenweg. Haha!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:30

Ik ga ook voor beide,
Mijn paard is heel braaf aqlleen af en toe een beetje gek.
Op het ene moment is hij heel erg braaf en op het andere moment oefent hij op een rodeo.
Hij is een beetje onvoorstelbaar,om het zo maar even te zeggen.
Maar het is wel mijn schatje.
Groetjes:Corina

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:53

ik rij nog maar kort...dus bovenaan wensenlijst bij aankoop stond BRAAF!
dwz...niet bokken, steigeren, luisteren, buitenrit proof vast.
Nou...mijn paard was niet braaf, maar bokte en bokt soms dat t een lieve lust is...
dat heeft zweet en tranen gekost!
maar ik zou niet meer anders willen...echt niet!
de ene dag is hij braaf de andere dag laat ie goed merken dat ie geen zin heeft...dus saai is het noooooooooit.
ik zit zelfs het allerliefst op mijn eigen paard, met bok en al hahahah...ach alles went, zelfs een bok.

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:59

een vaag paard vind ik altijd wel leuk(er), een echte uitdaging en ik lig altijd helemaal dubbel over raar gedrag. zolang het paard je er niet gericht af wilt bokken vin dik het leuk. Party!!

I love Kyra+Arabe( miss you 4-ever)!
dag lieve aap ik hoop dat je een leuke eigenaar krijgt met een lekker stuk land......

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 22:04

Mijn paard heb ik uitgezocht op zijn karakter en hij is echt 200% braaf, wat echter niet inhoudt dat hij 100% betrouwbaar is...
Hij bleek ook nog eens over werkwilligheid, ijver en leuke gangen te beschikken.
Als hij al bokt, dan bedoelt hij het niet om je eraf te krijgen, het enige wat hij weleens kan doen is schrikken en opzij of omhoog of naar achteren wegstuiven Lachen Plots aan de grond genageld staan is ook een favoriet buiten...
Maar hij doet niet meestal verder niet moeilijk en ik kan er goed mee leven, ik merk dat hij steeds vaker 'half' schrikt en vervolgens mijn reactie peilt (of ik het ook eng vind *LOL* ) vervolgens zijn we dan meestal direct weer op weg, behalve als ik even weer terug in positie klauter na er een halve meter naast te zitten, hahahaha. Misschien moet ik voor de lol maar eens bij gaan houden hoe vaak ik er bijna naast lig Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 22:10

Het is allebei wat. Een braaf paard waar geen pit in zit is best lekker voor zo nu en dan. Maar ik wil goed rijden en presteren. En elke topper heeft een aparte trek in zijn karakter waardoor die zo goed is. Ik rijd dus vaak niet van die hele brave paarden en leer er steeds beter mee omgaan. En je went er ook aan moet ik zeggen. Al ben ik wel soms blij als ik van een bepaald paard afkom. Dan ben ik blij dat ik ze er kom en wil ik er nooit meer op. Maar ik móet van mezelf. Ík wil goed leren rijden dus dan moet ik er ook wat van doen en juist van die niet zo hele brave paarden leer je het!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 22:11

Een paard moet luisteren, vooruit als ik dat zeg en afremmen op mijn teken.
Maar dat hoeft niet te betekenen dat ie sloompjes zijn rondjes loopt.
De gulden middenweg dus!

ISolda luisterd over het algemeen goed en is braaf. Eerlijk is ze, zal nooit bijten, schoppen of gemeen doen. Wel is ze onder het rijden weleens een boef. Dat mag gerust, er moet ook wat kattekwaad in zitten.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 22:45

Steef: wat versta jij onder goed rijden dan? Dat je ieder paard de baas kan, of dat je een paard zo kan laten lopen dat je er alles mee kan doen?
Iwaldo is een supergoedzak. Heerlijk. In de bak doet ie wel eens even gek (beetje springen) maar dat is juist grappig. Hij is 200% betrouwbaar, en dat vind ik super belangrijk aan een paard. Ik vind dat als een paard goed afgericht is, hij niet domme kunsten uit moet halen zoals bokken bij aanspringen oid. Voor een keertje is dat leuk, maar om nou te zeggen 'ik wil alleen maar zulke paarden want anders is er niks aan' nee.
Ik zou soms wel willen dat Waldo wat leergieriger was Haha! Maar verder heb ik 1000x liever mijn betrouwbare schat dan een of andere hittepit die zich om alles druk maakt en maar loopt te showen enzo. Ugh Misselijk

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 22:47

Het liefste een betrouwbaar paard dat wel vlot doorloopt enzo, hij mag best eens een bokje geven als ie er plezier in heeft maar geen steigerende bokkende knol want dan is er iets goed mis!


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 23:05

Ik val op showbinken. Echte patsers. Maar, ik EIS wel van ze dat ze mij als baas zien. Ik ben hun baas. Punt uit.

Steigeren, als protest naar mij? Nou, dan gaat ie meteen de frikandellenmachine in. Dat gebeurt ook als ie me (gericht) zou willen proberen te trappen, of echt gemeen zou willen bijten.

Maar ik vind het héérlijk als een paard lekker loopt te showen onder mij. Gewéldig!
Mijn paardje doet dat dan ook heerlijk, maar is ondertussen op m'n pinken te rijden. Hij ziet er dan heel moeilijk en wild uit, maar dat is ie niet (het is diep in z'n hart een mietje eerste klas!)

Het is niet zo dat ik m'n paard daartoe opfok ofzo, zo is hij gewoon. Het is een echte showbink, en laat dat soms heel erg merken (tegenover andere mensen en merrie's). Maar op andere momenten, lekker samen in het bos zonder toeschouwers, dan is ie heerlijk rustig en ontspannen.

Hij beschouwd mij als baas, en ik merk dat hij daar veel steun uit put. Tegenover mij hoeft hij geen (en mag hij geen) machogedrag te vertonen, en dat weet hij.


Voor mij het ideaale paard. Maar hij is lang niet voor 100% betrouwbaar met het verkeer, en schrikreacties zijn ook niet uit te sluiten bij hem. Maar daar heb ik totaal geen problemen mee.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 23:23

Wanneer kun je goed rijden... IMO helemaal nooit. Hier hebben we al eens een discussie over gehad.

Wat ik wel erg goed vind is mensen die niet bang zijn en op elk paard stappen en er ook nog normaal mee rond kunnen rijden zodat het er goed uitziet en die ook nog met veel gevoel rijden. Of mensen die paaarden die afgeschreven zijn weer normaal krijgen. Ik vind wel dat als je heel bang bent en je ligt er snel naast maar je kunt dressuurmatig goed rijden dat je dan niet kunt rijden. Als je er niet snel naast ligt maar dressuurmatig weeer nix bent vind iik iemand ook weer nix. Het moet alle2 zijn.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 00:08

Een braaf paard kan ook pit hebben.
Braaf staat niet gelijk aan flegmatiek of sloom.
Tenminste niet in mijn boekje.
Er moet wel wat elektriciteit in zitten.

Mijn paardje houdt ook wel van een grapje op zijn tijd *LOL*


_________________
<FONT COLOR="white">*Opinions are like assholes...everybody's got one ~ Larry Flynt*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Vraag-Maar-Raak*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-12-05 09:03 ]</font>

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 08:26

mijn paard is heel erg braaf maar ook een echte zot. Ik noem hem niet voorniets altijd leipe Lois Haha! . Hij is braaf als ik met hem door het bos en de stad rijd. Luistert goed en schrikt zelden ergens van. Bokt zelden en heeft nog niet gesteigerd sinds ik hem heb. Hij is wel zo'n zot dat ie zich als een hond gedraagt, trekt gekke bekken en doet werkelijk alles om maar wat aandacht te krijgen. Hij kan zich ook heerlijk aanstellen als ik hem losgooi in de bak. Net een veulentje als je hem ziet springen en bokken Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 09:20

Ik heb liever een braaf paard, echt waar. Vroeger op de manege was dat dus echt niet zo, toen stapte ik het liefst op de meest gestoorde paarden.

maar nu ben ik erg veranderd en word ik bang wanneer ik een paard niet aankan.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 09:24

ik heb het er liefst precies tussenin....

ik ben gek op bloedpaardjes, arabiertjes, NRPSjes. daar zit gewoon redelijk veel pit in. dat vind ik super, maar ik vind vals absoluut niet prettig bijvoorbeeld als hij je eraf bokt en dan nog een trap na geeft. daar moet ik nix van hebben, maar een keer wegsrpingen ofzo vind ik helemaal niet erg.

kussies liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 10:48

Al te veel gecapriool vind ik niks maar een pony mag wel lekker voorwaarts zijn. MAAR de rem moet het goed doen! Ik vind het het allerleukst om buiten te rijden en dan moet een pony altijd snel terug te nemen zijn vind ik. Bij mij is niet zo veel ruimte dat je maar kilometers lang door kan crossen. Beau is trouwens een echte boef en maar toen ik hem kocht wilde het liefst een braverikje. Nu ben ik helemaal aan hem gewend en hij is ook een stuk makker geworden al is af en toe iets geks wel grappig. Pjelk daarentegen is de makheid zelve en doet voltigeles en iedere beginner kan zoo op zijn rug stappen. Ik was bang dat ik dat saai zou gaan vinden maar ik kan hem heus wel aan het werk zetten in de bak en buiten is hij erg braaf en dat vind ik het belangrijkste!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 11:08

Fleurtje is in dat opzicht mijn droompaard.. aan een kant vreselijk gevoelig en aan de andere kant gewoon een slome doos.. (mag dat woord hier wel? Knipoog
Er zit aardig wat arabier in, maar in de omgang merk je dat niet.. tijdens een wandeling sukkelt ze lekker achter je aan, schrikt niet echt van vrachtwagens.. Maar als ze haar benen mag strekken (helemaal nu ze op stal staat) of ze even moet showen bij een ander paardje komt het allemaal boven.. staart omhoog, neusgaten open, gillen, dribbelen.. maar wel naar het baasje luisteren Lovers
Koel in het koppie, maar absoluut niet sloom.. zo wil ik ze! Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 11:50

Uhm, ik heb een echte combi.
Zodra ik iets van hem verwacht gaat hij door het vuur en zal nog niet bokken al smeek ik het hem.
Maar zodra het tuif afgaat... }>
Hij is best hoog alsie steigert.... *LOL*

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 12:11

als ik ergens niet tegen kan is het een slome knol die alles doet wat je vraag. geef mij maar een eigewijze. ze mogen van mij best wel eens bokken of raar doen of zo. als er ergens een raar paard is zeggen ze ook altijd dat dat iets voor mij is. ze zeggen ook dat ik paarden gek maak. mijn vorige verzorgpony was bij mij altijd kei gek en toen werd ze verkocht en was ze niet meer vooruit te branden. ik vind het een uitdaging om op zo'n raar beest te rijden. Lachen Koe

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 12:18

Ik kies absoluut voor een braaf paard!
Een bokje op zn tijd vind ik niet erg, maar als ik het genoeg vind dan moet ie ook dr mee kappen. (een paard wat in een snelle galop bokkend de weg over rent is niet echt iets wat je veilig noemt...)
Maar ik vind een groot verschil zitten tussen de echte rotbokken en een ontdeugend beestje.

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 12:25

Van mij mag een pony best ondeugend zijn, maar als ik het genoeg vind moet ie ook kunnen ophouden. Een geintje is leuk maar daarna moet ik wel normaal kunnen doorrijden en niet dat ik eerst iedere keer een half uur moet vechten voordat ik iets met dat beestje kan.
Buiten moeten ze bij mij absoluut braaf zijn.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lui_, meniekske, Trendiction, YandexBot en 99 bezoekers