Stalling gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

TJ
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Prov. Utrecht

Stalling gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 19:49

Hallo Allemaal,

Ik zoek binnenkort (april, mei) een nieuwe stalling voor mijn Quarter.
Omdat ik het leuk zou vinden als er nog andere westernruiters staan dacht ik......ik gooi het hier maar eens in de groep.

Ik zoek een stal met weidegang en winteruitloop (paddock ofzo)en een bak natuurlijk.
In de omgeving van Leusden, Woudenberg, Leersum, Overberg, Veenendaal, Scherpenzeel etc.
Je ziet het ik ben niet zo heel plaatsgebonden als het maar een beetje in de omgeving van deze plaatsen is.

Wie weet er een leuke gezellige maar vooral ook goede stal.

Alvast bedankt.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:24

Hoi!

In Otterlo op de Elysahof!!! Er staan daar nu ong. 20 paarden waarvan ong. 8 [discipline]! Heel gezellig en ze zijn de boel helemaal aan het opknappen: er komt een kantine, de binnen en buitenbak worden helemaal opgeknapt enz enz. Het is er nu al hardstikke goed en t wordt dus nog beter!!! Ik zou zeggen: kom eens gezellig kijken!!!! Is ook een goede westerninstructrice en trainer aanwezig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:28

Oh enne...vlakbij het bos midden op de veluwe!!!!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:35

Oh, is het eindelijk verkocht?? In Harskamp is een pensionstal waar een paar westernpaarden staan, van Ommeren heten ze (kan het telefoonnr. wel achterhalen) en in Garderen zit Yvonne Kneyber, die heeft dacht ik ook nog stallen vrij. Maar of dat dichtbij genoeg is? Zat er ook niet iets in Maarsbergen of Maarn?

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

TJ
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 21:15

Otterlo en Garderen is eigenlijk net te ver weg.............minstens een half uur met de auto.
Ik hoop op iets dichterbij.
Francis, er zit veel in Maarsbergen of Maarn maar of daar ook western ruiters staan weet ik niet. Ken je daar wellicht iemand???
O,ja die weidegang en winteruitloop zijn absoluut een eis.

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:21

Is Ederveen iets ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:23

In Otterlo staan de paarden 's zomers altijd in de wei, 's winters kun je er voor kiezen ze in de stapmolen te laten lopen voor een half uur per dag(kan ook in de zomer hoor) en eigenlijk komen ze in de winter ook elek dag wel even lekker in de winterwei. Maar het is helaas te ver voor jou... Ik moet er trouwens ook ong. een halfuur voor met de auto...maar mijn paardje is daar tegelijk met haar grote vriendin en met haar broer naar toe gegaan. Ze heeft t er wel naar haar zin!

TJ
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 21:34

Mmm Ederveen zou nog wel kunnen.......Wat zit daar???
Weet niemand iets de kant van Overberg, Leersum, Veenendaal???

TJ
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 21:35

Skippy1, Otterlo klink allemaal goed maar ik moet nu zeker 3 kwartier in de auto om bij mijn paard te komen en wordt dat behoorlijk zat....vooral in de winter...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:45

Ik ken niet echt iets of iemand in Maarn of Maarsbergen (nou ja, m'n halve familie woont er, maar niet qua paarden Haha! ). Ik dacht alleen dat ik eens gelezen had dat er les of clinics gegeven werd ergens daar.
Barry Schuurman zit toch nog in Amersfoort, en White Socks Stables in Soest...(die ken ik verder niet persoonlijk, maar is genoeg over te vinden op Bokt geloof ik)

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

TJ
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 11:37

Barry zit inderdaad in Amersfoort maar ik weet zeker dat daar geen weidegang bij zit en dat blijft een eis.
Over White Socks heb ik inderdaad het een en ander gelezen op bokt, ook dat ze naar Zeist zouden verhuizen, maar niets over hoe het er uit zal gaan zien en dan kom ik weer terug op de WEIDEGANG.
Wie weet daar meer van???

Roll

Berichten: 47
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Geldermalsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:49

Hallo allemaal,

In Amersfoort op de leusderweg zit All Around Performance Horses, Eigenaar Barry en Mehlika Schuurman.
Ik sta daar sinds kort, geen onderlinge gekibbel of zo, heel gezellig, goede begeleiding als je wilt, zowel in lessen en wedstrijden als wanneer je algemene vragen hebt.
Helaas hebben ze geen weide, maar dat lossen ze op door een aantal losgooi bakken.
Ik rijd mijn Quarter hengst maar 4 keer per week de andere 3 dagen word hij buiten gezet in een van de bakken of stapmolen.

Ik weet niet waarom je perse weidegang wil, maar kom eens kijken.
Ik zou altijd eerst overal gaan kijken voor je kan beslissen. Je gevoel moet goed zijn.

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:54

Maar zoals TJ al schrijft : geen weidegang Haha!

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:16

Wij hebben idd geen weidegang. Ederveen is ook een optie,leuke stal, goed verzorgd, weidegang. Mocht je meer willen weten kan ik je eventueel een adres,telefoonnummer PB-en.

TJ
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 12:24

Hoi Mehlika, als je het adres en tel nummer van Ederveen wilt pb-en graag.

Roll, tuurlijk ga ik eerst kijken maar als er geen weidegang bij is hoef ik ook niet te gaan kijken.
Waarom ik perse weidegang wil?? Ik kan er een heel verhaal van maken maar in het kort vind ik dat een paard daar recht op heeft.
Voordat iedereen nu weer over mee heen valt......dat is mijn mening en ik veroordeel niemand.

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:29

PB komt eraan!!!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:33

TJ schreef:
Voordat iedereen nu weer over mee heen valt......dat is mijn mening en ik veroordeel niemand.


Is je goed recht toch... als jij dat als eis hebt, prima... Had er dus ook even niet aan gedacht dat je dat wilde... Eh... is Voorthuizen ook te ver? Ik weet nog een stal tussen Voorthuizen en de snelweg, goed bereikbaar vanaf de A1.
Mooie nieuwe boxen in een U-vorm gebouwd met een longeerbak op het 'binnenplaatsje'. Een all-weather buitenbak met de intentie om in de toekomst een binnenbak te plaatsen. Daar is dus wel weidegang.
Ik vond het een erg mooie plek, maar ik heb het dus niet gedaan omdat ik er niet m'n eigen voer kon voeren (kon wel, maar d'r ging niks van de prijs af) en dat is dus weer een eis van mij Knipoog Dat, en dat Dot nogal makkelijk door draad e.d. gaat, ook als er stroom op staat, en ze hadden daar een afrastering van stroom ijzerdraad, wat dus niet zo duidelijk zichtbaar is. Ik zag die van mij er al doorheen rennen.
Maar alles was wel erg goed verzorgd enzo. Eigenaren wonen er nu niet bij, maar is in de toekomst (als dus die binnenbak+woonruimte) gebouwd kan worden) wel de bedoeling.
Ik zou even op zoek moeten naar het telefoonnr., dus laat maar weten of het wat zou kunnen zijn voor je.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

juval

Berichten: 13089
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:03

Ik rijd op een leuke stal in Leersum. Ik weet alleen niet of ze nog boxen vrij hebben. En er rijden verder nog geen westernruiters.... maar dat kan natuurlijk veranderen. Ik hoop het. Ik wil ook wel met mn bijrijdpaard wat meer western gaan rijden, het komt er alleen niet van.
Het is een heel leuke, gezellige stal. Er staan ongeveer 30 paarden. Er zijn 2 supergoede buitenbakken. In de zomer weidegang en in de winter komen de paarden elke dag een tijdje in de paddock (er zijn 3 paddocks).
Het is tussen Leersum/Doorn/Langbroek in. Er zijn goede uitrijmogelijkheden naar het bos.
Als je meer info wilt pb me dan maar.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

TJ
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 19:36

Voorthuizen kan qua afstand wel, maarre........afrastering met ijzerdraad??
Bedoel je dat wat ze vroeger altijd gebruikten?? Dat lijkt me niet zo'n goed idee als hij er dan een keer door gaat weet je bijna zeker dat de gevolgen niet best zijn
Hij is nog jong en dus ook speels......
Maar ik kan natuurlijk altijd gaan kijken of dit wellicht veranderd is.

Juval ik heb je een pb gestuurd.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:36

Geen prikkeldraad, gewoon van dat gladde stroomdraad. Ze hadden het ook op een pensionstal waar ik ooit een poosje gewerkt heb en waar m'n 'verzorg' quarter stond, en áls er daar één doorheen ging, knapte het spul vrij makkelijk... maar goed...voor't zelfde geld knapt het niet en dan zal het vast schade aanrichten. Ik vind het op zich ook niet echt de meest ideale afrastering (en dus al helemaal niet voor Dot)
Ik heb het nummer gevonden, zal ik je PBen.
Bij Heja hier (ruitersportzaak) zag ik vanmiddag ook nog een advertentie hangen voor stallen te huur in Voorthuizen, met stapmolen, verlichte buitenbak en weidegang. Maar daar is het dus waarschijnlijk de bedoeling dat je kale stallen huurt en zelf voor de verzorging zorgt. Dat zal wel niet zijn wat jij zoekt, of wel?

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

TJ
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 20:47

Heb het pb-tje gelezen Thanks
Ik zoek idd een stal met verzorging.....helaas heb ik daar zelf geen tijd voor, er moet ook nog gewerkt worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 9 bezoekers