Ik weet ff niets meer...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Larysse

Berichten: 322
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Hoofddorp

Ik weet ff niets meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 08:24

Ik rijd nu sinds 2 maanden een paardje bij.
Heel leuk en lief paardje in omgang, ruin 16 jaar.
Maar hij heeft al veel bijrijdsters gehad en die weten allemaal hoe hij kan zijn. En ik vond hem eerst heel leuk met rijden enzo, en snapte niet echt waarom ze niet meer wilden rijden. Ja ze vonden hem beetje eng met rijden, maar dat had ik nog niet gemerkt.

Maar toen ik vrijdag aan het rijden was was het de zoveelste keer dat hij uit het niets ging bokken en draaien. Bleef weer net aan zitten !
Ik ben echt NOOIT bang met rijden, stap op ieder paard, maar nu sprongen de tranen echt in mijn ogen Huilen
Alle andere pensionklanten waren heel aardig en zeiden dat ik gelijk had, hij bokt echt gemeen.

En hij is dus met rijden elke seconde overal naar aan het kijken.
Dan zoekt ie iets om bang van te zijn en dan gaat ie :

*bokken
*draaien
*stilstaan en achteruitlopen
*stuiteren (bok,stijger enz)
*gek doen

en ik weet niet meer wat ik kan doen
Als ik in de groepsles rijd is ie braaf,dan werkt ie wel.
Maar met gewoon rijden, ik houd hem voorwaarts, rij veel afwisselingen.
Maar hij zoekt het gewoon op...

Zijn eigenaresse rijd hem in haar les en verder longeert ze hem...

Wat moet ik doen ??? Ik vind het zo naar Ach gut

Alvast bedankt,
Groetjes van Larysse.

Doe Maar Normaal Dan Doe Je Al Gek Genoeg !!!


gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 08:57

heb het er eens met de eigenaresse over! heeft ie er ook last van? hoe reageert ze dan en hoe pakt ze het aan?
wat zeggen andere pensionklanten erover? hoe denken die er over? zeker als ze het zien gebeuren...

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:31

Als hij in de groepsles wel goed loopt, wat is daar dan anders?? De andere paarden, vraag dan iemand om samen met jou te rijden. De les?? Neem dan priveles (is zowieso een goed idee)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:51

Ga er eens op aan de longe en laat iemand hem corrigeren met de longeerzweep als ie weer gek gaat deon, verder zou ik niks weten.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:56

direct op z'n kop geven. als je tenminste zeker weet dat er lichamelijk niks mis is. laat mensen kijken of er aanleiding is als hij zo maf gaat doen. en lesnemen kan nooit kwaad.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:27

ik kende ook zo'n paard van een meisje die er ook bang van was geworden. Toen ben ik er een paar keer op gaan zitten, en hem gigantisch op zn kop gegeven, sindsdien flikt ie bij mij nooit wat meer, maar bij zn eigenaresse wel. Inmiddels is ie trouwens wel verkocht.

[o]

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:36

wat ik uit je stukje begrijp is dat de eigenaresse hem alleen longeert en in de groepsles rijd? dan vind ik het wel raar dat ze dat doet, dan went de pony niet aan alleen rijden! bouw het eens langzaam af, bijv. eerst met 4 paarden in de bak, dan telkens gaat er eentje weg, zo kan de pony er aan wennen. je moet vooral veel geduld hebben! en ik denk idd dat les een goed idee is! Haha! succes

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:30

is hij je niet gewoon aan het uitproberen ?!
sommige paarden doen dat gewoon om te kijken hoever ze kunnen gaan als je alleen rijd ... geef hem eens flink op zijn donder als hij `t weer doet...
dat idee van aan de longe is ook goed... dan kun je `m makkelijker houden als hij gek gaat doen ...


succes ermee !!

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:47

Als stalgenootje van Larys weet ik dat het hier om een 15/16 jarig paard gaat dat donders goed weet hoe hij mensen moet afschrikken. Velen hebben het al op alle manieren geprobeerd door lief te zijn of af te straffen, maar het maakt niets uit. Verward Misschien komt het juist wel door de vele bijrijders die de revue zijn gepasseerd, dat hij zoiets heeft van bekijk het maar. Ik denk dat je er weinig aan kunt veranderen Larys, volgens mij is zijn baasje juist in de groepsles gaan rijden omdat ze ook bang van hem is, dus de dagen dat jij rijdt krijg je het dubbel voor je kiezen. Als je het echt eng vindt zou ik ermee stoppen, ook al vindt je dat zielig en is hij verder wel lief. Ik heb zelf gezien hoe hij kan doen en dat kun jij niet veranderen met 2-3 keer per week bezig zijn met hem als zijn baasje zelf ook niet consequent is....
Scheve mond


Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:08

Meerdijk schreef:
Als je het echt eng vindt zou ik ermee stoppen, ook al vindt je dat zielig en is hij verder wel lief.

Als je dat doet heeft de pony alweer gewonnen. Komt er weer een ander op, doet ie het gelijk weer.

Is het niet gewoon uitproberen?

Ik heb voor Hof ook op een pony gereden, eerst was ie altijd heel braaf enzo. Deed nooit een stap verkeerd. Toen hebben we een tijd gehad dat ie soms gewoon een uur achterelkaar stond te bokken, en met 4 benen de lucht in etc. Net doen of heb je het niet door zeg maar, hem door blijven drijven en als ie stopt gewoon verder rijden, net of was er niks gebeurd. Hij doet het nu helemaal niet meer, we hebben van hem gewonnen! Het is nu weer dat lieve paardje...

Stal_Doboky
Berichten: 29
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:23

ik denk dat ie zich gewoon een beetje aanstelt misschien moet je gewoon us met de eigenaar gaan praten en kijken of jullie samen tot een oplossing kunnen komen

St@l Doboky!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:26

Je moet een paard wat dit soort afwijkend gedrag vertoont niet onderschatten en zeker serieus nemen.
Probeerd hij je niet iets te vertellen?
Ligt t zadel goed? heeft hij geen haken op zijn kiezen?
Loop alles eens langs.
Probeer iddd t samen rijden af te bouwen, ga eens naar buiten met hem.
Kijk of hij zich niet gewoon heel erg verveeld in zijn eentje in de bak.
Er is altijd wel iets waardoor ze dit soort gedrag vertonen, begin niet gelijk met straffen.

Even een voorbeeld.
Als jij ergens pijn hebt, en iemand slaat je op de plek waar je pijn hebt, schreeuw je au en wordt je boos.
Als een paard pijn heeft kan hij niet schreeuwen hij kent maar een paar manieren om dit duidelijk te maken.

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:15

Goede begeleiding zoeken. Van achter een computer is een oorzaak moeilijk aan te wijzen...

* To Belg, or not to Belg *

Larysse

Berichten: 322
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 07:41

Heel erg bedankt voor jullie reacties !!!
Wonder boven wonder 2maanden na dat ik dit bericht schreef, is alles goed gekomen. Ik ben er weer op gaan zitten, mijn instructrice heeft mijn angst weg kunnen nemen en vanaf dat moment lukte het gewoon.
Ik nam spring en caroussellesen erbij zodat de afwisseling er duidelijk voor ons zou zijn en ik heb zelfs een wedstrijd in alkmaar gereden !
We hadden n0g een winstpunt ook Haha!

En nu komt het mooie, ik heb fiduz sinds gister voor mezelf.
Nu zullen altijd samen zijn Lovers

Nu kan ik ook lekker gaan buitenrijden enz
Hoe een vreselijk iets zo mooi kan worden Haha!

MENSEN IK BEN ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOO HAPP¥ !!!!!!!

Doe Maar Normaal Dan Doe Je Al Gek Genoeg !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 bezoekers