misschien iets voor jullie western ruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

misschien iets voor jullie western ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 12:22

Afbeelding

Stirrup Straight

Eliminate the stress on knees and ankles by twisting your stirrups. With Stirrup Straight, your foot slides straight in for a snug fit. Solid steel construction in a powder coated.

Afbeelding

http://www.valleyvet.com/ct_detail.html ... 07617c689e

ik hoop dat ik jullie hiermee help. Haha! Haha! (ik wil ze ook kopen alleen moet ik nog even wachten Boos! )

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:25

deze had ik nog niet gezien.. ik heb wel eens gezien dat de fender gedraaid zat zodat de beugel ook recht hing voor je voet.. ikke tegen die man.. meneer uw fender is gedraaid!! wist ik veel.. Bloos

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:34

Hmmm, komen me wel heeeeeel bekend voor. Schijnheilig

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:04

hebben wij al jaren ,heeft zowel voor als nadelen

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:09

Ik heb ze ook wel eens gezien, de voordelen zijn me toen uitgelegd.
Ben ook heel benieuwd naar de NADELEN.

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:36

Hee, zoiets kan ik zelf ook nog wel maken (ben van orgine instrumentmaker) lijkt me wel prettig zitten, hoef ik niet naar m'n beugels te hengelen.
Greets,
Liesbeth

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:55

Wat zijn de nadelen dan Muijs?
(ik zie op zich niet zoveel voordelen, bezemsteel door je beugels als je een nieuw zadel hebt en... problem solved)

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:05

Die bezemsteel is leuk, maar als je een probleem hebt met je knieëen dan moet je al een behoorlijk 'ingezeten' zadel hebben wil je op lange ritten er geen last van krijgen. Voor de fenders echt soepel zijn (sommige worden het nooit) ben je wel een paar jaar verder.
Uit het feit dat er zoveel verschillende stirrupturners in omloop zijn blijkt al dat er veel mensen zijn die dit probleem hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:16

Als je zelf geen last hebt van je knieen denk je daar dus blijkbaar nooit over na Haha! Ik wist niet eens dat je last van je knieen kon krijgen door stugge fenders....

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 17:39

ik had al last van mijn knieën en heb nu dan maar ijslandbeugels gekocht met de engelse riemen.
Maar als ik het geld heb wil ik ze erg graag kopen want vindt het toch ook wel leuk om met mijn westernbeugels + fenders te rijden.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:07

Deze zijn helemaal niet duur, ik heb ze hier voor dik het dubbele gezien.
Overigens heb je ook een simpeler versie die van een stukje dik tuigleer en een bout/moer zelf te maken is:
Afbeelding

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:40

Ok, maar ook ik ben benieuwd naar de nadelen... heb er over gedacht turners aan te schaffen, maar zou wel wat ervaringen willen horen.
Zo'n metalen lijkt me overigens iets 'zekerder' dan een leertje met een bout... dan kan dat leer toch wel snel gaan scheuren lijkt me.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:46

Ik heb het idee dat met normale fenders je benen wat stiller liggen. Ik verkoop die ijzeren dingen wel, maar heb ze nog niet geprobeert, misschien toch maar eens doen. Ben benieuwd.

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:15

De beste been ligging krijg je door je stirrups op een natuurlijke manier
te draaien, je draait dan niet alleen je stirrups maar ook je fenders, die dan langs je scheenbeen gevormt worden .
Dat dit voor sommigen niet eenvoudig is door zwakke knieen en enkels
moge duidelijk zijn , zeker als het gebruikte leer van een betere kwaliteit
is kost dit veel moeite maar blijft de beste optie, om dit wat te vergemakkelijken kan je een bezemsteel door de stirrups schuiven ,
nadat ze een slag gedraaid zijn, nog beter is het dan, ze aan de achterkant te bevochtigen en er een gewicht aan te hangen , waardoor ze vrij snel in de gewenste positie komen te hangen, maar bij deze methode
draaid de fender bijna niet. Met deze stirrup straights hangen de stirrups
dus wel in de gewenste positie maar geeft de fender verder geen enkele steun. Wij verkopen ze voor namelijk aan mensen die bang zijn in een paniek situatie uit hun stirrup te schieten en niet meer terug kunnen vinden doordat hun stirrup weg gedraaid is, dan hangen ze met deze wel weer in positie.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 10:08

ik heb last van mijn knieën en enkels door een ongeluk en het is voor mij dus een goede oplossing.
ik heb verder de steun van de fenders niet nodig want met de beugelriemen heb ik dat ook niet (heb zelfs het gevoel dat de fenders me uit het zadel duwen)

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:12

doen dus!!!!!!!!!!!!!!

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:57

ik heb altijd last dat een beugel me tegen de binnenkant van de voet drukt en dan kan best pijnlijk zijn, het is geen nieuw zadel eeen 2de hands billy cook.
Is dit daar dan ook goed voor?

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:59

Tuurlijk werkt het daar ook voor.
Overigens heb ik ook wel eens modellen gezien die niet standaard 90' je beugels draaiden, maar ingesteld konden worden op persoonlijke voorkeur.