zouden jullie een paard kopen met een chip ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

zouden jullie een paard kopen met een chip ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 22:16

Met chip bedoel ik niet de transponder Haha! maar een los botfragment.

Maak het daarbij voor jullie nog uit of het een jong paard is of al een 7 jarige die er geen last van heeft?

Hoeveel zou het voor jullie in prijs moeten dalen(als jullie dat al vinden) tov de vraagprijs?

ben erg benieuwt naar jullie mening(en ervaringen) groetjes boontje


Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:19

heel moeilijk, het ligt eraan wat je met het paard wil doen, als het paard er geen last van heeft en je er een DA van jezelf na laat kijken en die zegt dat het paard geen last er van heeft en je hem alleen voor recreatie wil gebruiken.. tja moeilijk geval zulke paarden verdienen natuurlijk wel een kans op een goed thuis..Ik vindt dat de vraagprijs zeker moet dalen maar hoeveel dat kan ik zo niet zeggen. Wil je dat paard kopen?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:04

Ik denk niet dat ik dat paard zou kopen...Er zijn er genoeg die nog helemaal gezond zijn.
Het is toch altijd een risico natuurlijk.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:46

Tja, dat is best een moeilijke keuze...
Ik denk dat jezelf eerst een aantal vragen moet stellen;

*Waar zit de splinter?
*Ben ik bereid om hem te laten helpen als hij er last van krijgt?
*Heeft het paard nog meer onontdekte mankementjes?

Het ligt er ook maar heel erg aan waar die splinter zit, als hij in een gewricht van je paard komt te zitten dan kan je het voorlopig even vergeten. De splinter kan gaan ontsteken, moet weggehaald worden en je paard loopt een tijdje kreupel..

Als ik jouw was zou ik even verder kijken naar paarden met ongeveer dezelfde eisen en prijsklasse zonder splinter.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 12:40

Op het moment heb ik er van twee kanten mee te maken.Een paard wat in de hogere prijs klasse zit wat verkocht moet gaan worden(dit is een 8 jarig paard wat er geen last van heeft) en de aankoop van een twee en een half jarige waarbij er al ocd is verwijderd en nog op 2 plaatsen kleine stukjes heeft zitten.

De ronchen foto s zijn door een goed aangeschreven paardendierenarts op vrijwillige basis(hij kende het paard en de eigenaren niet en deed het vriendschappelijk dus had er geen baad bij)bekeken en constateerde dus dat er behalver de verwijderde ocd nog op 2 kogels hele kleine stukjes ocd zat.

Volgens hem was dit een normaal beeld van een twee en een half in die prijs klasse(5000) Het was niet goed en het was niet slecht.

Ik vind het erg moeilijk om een beeld te vormen aangezien ik hier niet zo veel ervaring mee heb dus alle informatie is welkom

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:42

Ik zou het niet doen, want wie weet hoe lang het goed zou gaan en dan zit je mooi met een dure dierenartsrekening.
Als het niet goed komt, dan zit je dat je weer afscheid nemen van het paard.
Ik zou meteen naar een goed gezond paard op zoek gaan, waar je jarenlang plezier van kunt hebben.
Afbeelding

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:46

Wat wil je ermee gaan doen? Voor een recreatiepaard of wedstrijd paard voor beginners (tot L), lijkt het me geen probleem. Voor de serieuze wedstrijdruiter wel.
Ook vind ik een jong paard (3 bijvoorbeeld) met een chip veel riskanter dan een paard wat ouder als 10 is met een chip.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:48

Liberty heeft geloof ik een heel klein chipje, hij heeft daar geen last van. Dus ja, misschien aan de DA vragen in hoeverre je alles kan?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:56

Het hangt er vanaf hoe erg het is...
Maar ik zou het denk ik niet doen. Mij toch iets te risicovol.... Der zijn nog genoeg gezonde paarden...

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:10

Ik heb liever een paard dat geen gebreken heeft en helemaal gezond is.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:12

nee, ik heb al genoeg ellende gehad met paarden die bij aankoop 100% oke wareb, dus ik koop alleen een 100% gezond goedgekeurd paard, en ook dan kan je problemen krijgen

dus een paard kopen wat al iets heeft wat niet oke is, heeft een verhoogd risico op een heleboel ellende

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:15

Daarnaast zal het ook moeilijk zijn het beest te verzekeren (als je dat wilt)

Het zijn paarden met risico's .

Ik zou zelf verder gaan kijken.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 23:37

De beslissing is vandaag genomen:het paard wordt niet gekocht.Het was niet alleen de chip die de doorslag gaf maar meerdere dingen samen.De chip speelde wel een grote rol.

Bedankt voor de reacties.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 00:21

Jammer...
Op zich zijn de meeste chips wel operabel, en als je de prijs zo kan krijgen dat je de operatie vergoed hebt zou ik het zeker doen (als het paard verder natuurlijk precies is wat ik wil).
Maar goed, is nu niet meer nodig. Hoop dat je wel een ander leuk paardje vindt.

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 16:44

Voor een 2,5 jarige met chips vind ik 5000 euro best een hoge prijs. Daar kan je ook leuke paarden voor kopen die dit niet hebben. Denk dat je de juiste beslissing genomen hebt.

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 17:19

Hoi Mursey, alleen voor de chip hebben we hem ook niet laten staan.Deze zat op een plek die mocht hij er last van krijgen goed te opereren was.

De eigenaar wilde niet in prijs dalen ivm de ocd(deze was overigens wel op de foto te zien maar stond NIET vermeld op het rapport)

Dit samen met nog andere strubbelingen zorgde samen dat we besloten het niet te doen.

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:39

alleen als het echt een heel goed paard is, anderszou ik het niet doen

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:19

Heel erg vaak hebben ze geen last van de chips, zeker als een dierenarts bevestigd dat het niet slecht is zou ik er niet zoveel problemen mee hebben. Weinig paarden zijn voor 100% goed, als zie je dat niet altijd. Maarja als het paard je sowieso niet echt aanstaat is zoiets doorslaggevend

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:17

ligt er aan.. of ik alleen recreatie wil rijden en de leeftijd enzv. maar ik denk het neit en zijn zo vele paarden te koop die helemaal gezond zijn

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 09:59

Nou dat is het hem nou juist Noortje,ik kom niet zo veel paarden tegen die helemaal gezond zijn.
Sterker nog,ik ken er geen 1 Huilen .
dat natuurlijk wel te verdelen in verschillende gradaties.

Dus in mijn beleving is het dus altijd een keus of de plus punten opwegen tegen de min punten Knipoog

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 10:51

Ik heb recentelijk een paard gekocht in de hogere prijsklasse. Bij de rontgenlogische en klinische keuring kwam naar voren dat dit paard een klein chipje op het hoefbeen had, waar ze op dit ogenblik geen last van had. Het zou wel kunnen dat ze er in de toekomst last van zou kunnen krijgen, maar dat was niet zeker.
Met de verkoper heb ik toen afgesproken dat zij het paard op haar kosten zou laten opereren en pas als ze na de operatie weer 100% gezond zou zijn ik haar dan zou kopen.
Het paard is geopereerd, kosten voor de verkoper en na de operatie is ze opnieuw gekeurd en voor 100% goedgekeurd.
Ze staat nu bij mij op stal en heeft nergens last van en loopt als een speer.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:31

je moet voor jezefl overwegen wat voor risico's et met zich mee kan brengen.. dus waar zit de splinter.. heetf ei er last van zo nee is het mogelijk dat ie er last van gaat krijgen en mocht dat zo zijn wil je me dan laten helpen of koop je dna liever een gezond paard.. Kweet wel dat losse botsplinters soms helemaal geen kwaad kunnen als ze geheel ingekapseld liggen.. maar ti snatuurlijk altijd beter als het paard niks mankeerd..


peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:39

ik zou het niet doen.er zij paarden zat. ook leuke. waarom dan een dier kopen die al in een hoge prijsklasse zit en waar aantoonbaar iets mee mis is?!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:51

Een twee en een half jarige met botsplinter zou ik niet doen. Ouder paard...misschien, ligt aan de plek/locatie van de chip, en of het operabel is.

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lynn_Nikita, miamivice, Veldbloem en 94 bezoekers