Wat nu weer!!? (overkruist in galop)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Wat nu weer!!? (overkruist in galop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 10:07

De titel zegt het al. Iedere keer is er weer iets nieuws.

Tot zaterdag liep Oddesa echt extreem goed. Maandag had ik privé-les gehad, ze liep goed. Dinsdag dressuurzadel erop gedaan, liep ze zelfs nog beter. Toen werd ik ziek, en heeft Frank op haar gereden, donderdag heeft ze rust gehad, en vrijdag heeft hij gelongeerd.

Niets aan het handje. Gisteren had ik wedstrijd, dus ik moest zaterdag zelf wel weer even rijden. In het begin voelde ze niet zo lekker aan, maar uiteindelijk na een half uurtje ofzo had ik haar wel weer naar mijn hand.
Alles ging prima, behalve dan dat de dame echt str*chagerijnig was. Ze was niet kreupel. Toen ik rechtsom aan wilde galloperen, sprong ze goed aan, maar na twee á drie passen gaf ze een bok, en zat ze overkruist. Sinds dat moment heeft ze dat steeds gedaan.

We dachten dat het beter was om het maar te laten rusten, omdat ze dat nog nooit eerder had gedaan. Gisteren wedstrijd, en weer deed ze het Boos! Boos! Huilen nou dat is lekker in de proef!! In de tweede proef was ze zelfs constant aan het protesteren, heel bokkig, tegen de hand, en ook op de linkerhand gaan overkruisen.

Ik snap er echt helemaal niets van Verward Verward Ik doe niets anders dan anders. Enige wat wel anders is, is dat ik nu een dressuurzadel heb, maar dat heb ik al drie weken. Begin van de week liep ze heel goed, kan het zijn dat ze het moeilijk heeft?


peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:21

als ik jouw was zou ik controleren of ze geen pijn heeft. misschien een zadel dat knelt of een spier in de rug. verzet heeft meestal een oorzaak. als dit niet zo is dat moet je haar straffen voor het bokken. en als ze overkruist gaat herstellen. zorg dat ze iig goed in balans loopt want dat is meestal de reden van overkruist galopperen.

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 10:29

Ik heb ook al aan het zadel gedacht, maar ik kan het zelf (denk ik?)niet zien. Hoe weet ik of ze daar last van heeft? Toen ik het drie weken geleden gekocht heb, lag het volgens de zadelmaker goed. Kan het zijn dat dat nu anders is?

Ik heb de tip over in balans lopen ook in andere topics gezien, maar kan ze dan zo ineens "uit" balans zijn? Misschien doordat ze steeds beter gaat lopen, of misschien ook wel door het zadel?

fjorduhlover
Berichten: 41
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:49

misschien heeft ie last van rug ofzo......
xx ilse

whahaha volgende week eerste wedstrijd met troika.... superrrr cool. in de b haha en ook een kur op muziek ..... ism er een fjorduh fanclub... xxxx ilse

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:49

Het hoeft misschien nog niet eens aan het zadel te liggen, maar ik zou toch wel lichamelijke problemen uitsluiten.
Je zegt dat Frank erop heeft gereden voor jij er weer opging zaterdag voor de wedstrijd...
Misschien heeft hij een fout gemaakt met rijden waardoor je paard nu last van de rug heeft...

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.


Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 08:39

Nou, we zijn er uit. Gelukkig had ik gisteren privé-les. En wat blijkt, ulisse houd me voor de gek. Ten eerste doet ze het alleen op de rechterhand (had natuurlijk wel gekund), en ten tweede toen we gingen springen heeft ze met aanrijden naar de eerste sprong het nog één keer gedaan, daarna had ze door dat we gingen springen (vind ze dus geweldig Haha! ), en toen niet meer.

Het is me er ééntje Knipoog maar natuurlijk ook weer Boos! want afleren is moeilijker dan aanleren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Lanoca en 13 bezoekers