fjorden hengst kasper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cindy14
Berichten: 89
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: nijmegen

fjorden hengst kasper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 18:02

op onze manege staan wij met ons kwpn'er in pension. Omdat die mensen zelf fjorden fokken staan er heel veel fjorden. Knipoog (lijkt me logisch)
maar er staat ene merrie en die mag ik vaak berijden en knippen enzo....
maar nu vroeg ikw ie haar vader was en die vrowu zei kasper. nu wte ik niet of je die naam van die hengst met een k of c schrijft maar ik denk met k. ik wil graag watinfo over die hengst en maybe foto's? Lachen

groetjes cindy

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:07

Ik denk dat je Kaspar bedoelt! Die is als het goed is naar Frankrijk geƫxporteerd.

De vader van Kaspar is Havstad: http://www.fjordstudbook.com/h-havsta.htm
En de moeder Birona (v. Mini Midt).

Ik ken wel iemand met een Kaspar, moet je even op mn site kijken en dan naar Prisca zoeken.

noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 01:15

En nog een Kaspar is een fjordenruin die momenteel Z1 bij de pony's loopt.
Prisca is van Prissy hier ook op bokt.
Goeie paarden van Kaspar Lachen

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:08

Het is idd de hengst Kasper waar Yoline het over heeft... (of hij moet later geruind zijn en naar NL terug gekomen zijn....)
Hij is afgekeurd omdat er te weinig nakomelingen waren om het nakomelingen onderzoek op te doen... Dus hij is verkocht naar Frankrijk waar hij goede nakomelingen heeft gegeven.... ik zou niet weten hoe het hem nu vergaat...

Heleen007

Berichten: 92
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:12

Best wel grappig Marloes haar vader is Havstad en M.M. Birona (Mini Midt), voor foto's van deze paarden kun je op mijn site kijken.

cindy14
Berichten: 89
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 22:45

hey thx ik dnek dat fjorden maniak gelijk heeft, want (zo ver ik weet) staan er 2 veulens van kasper , en eentje rijd ike rdan en die is niet echt mooi gebowud kort in de rug en een groot hoofd vergeleken met de rest en die andere (een ruin) hefet net als die pony die ikd an rijd de hals erg hoog staan enzo, het zijn niet zo hele mooie pony's maar wel lief en ze hebben allebei andere moeder maar de zelfde afwijking: moeilijk in de rechtergalop!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:29

Ik ken van Kasper de merrie Prisca (m.Hanneke dacht ik) en de ruin Pepper (m.Hebe gefokt bij de fokker waar ik bijna 9jaar verzorgt en gereden heb ze lopen samen Z1 of Z2 dressuur bij de pony's). Beide Fjorden staan in het zuiden (limburg daarzo)... Yvette (Noekie123 hier dacht ik) kent de eigenaresses persoonlijk redelijk goed.