pony voor dochter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shuhi
Berichten: 41
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: omgeving wassenaar

pony voor dochter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 15:37

hallo mensen op bokt.
leuk dat jullie dit even willen lezen.
wat zouden jullie doen?
ik kan een pony inbruik leen krijgen voor mijn dochter, en nu de vraag zullen we dat doen of niet?
hebben jullie ervaringen in het bruiklenen van een pony of paard?

positieve maar ook negatieve reacties zijn welkom.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:42

Tsja, denk dat "wij" zo zonder verdere gegevens niet echt een antwoord op je vraag kunnen geven.
Zul je toch iets specifieker moeten zijn.
Hoe oud is je dochter
Hoe lang rijdt ze al,
wat voor pony,
heeft ze er al op gereden,
Wat zijn de kosten?
Zijn de eigenaars betrouwbaar?
etc, etc..
Wil je graag helpen, maar dan moet ik toch echt meer weten Haha!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:43

ja zoals hier boven al staat moet je met veel dingen rekening houden, bijv. ook of je dochter genoeg tijd heeft. en als ze over een tijdje boijv. naar de middelbare gaat heeft ze ineens veel minder tijd en dat is ook zielig voor de pony! Haha! denk dus overal aan!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:43

In ieder geval duidelijke afspraken maken, dat scheelt een hoop verdriet (mocht het zover komen)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:45

Wat meer gegevens zou idd handig zijn.
Verder raad ik je aan alles op papier te zetten en een proefperiode af te spreken.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:30

Inderdaad, alle afspraken vastleggen op papier om moeilijkheden te voorkomen. Spreek goed af wie verantwoordelijk is voor welke kosten en wat je met de pony mag doen.
Of het voor je dochter een goed idee is, kan ik niet beoordelen. Vraag jezelf wel kritisch af of jullie voldoende tijd en kennis hebben om de pony te kunnen houden.

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:37

ik heb er geen ervaring mee maar in inder geval.. goede afspraken maken.. op papier natuurlijk

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:43

Houd wel in je achterhoofd dat de eigenaar te allen tijde de pony kan komen ophalen, ongeacht wat er op papier staat.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:44

er zitten voordelen en nadelen aan. uitgaande van de gegeven info (weinig dus); je hebt een pony in bruikleen dus als hij niet bevalt heb je een zorg minder dan dat het je eigen paard was. mocht ie wel bevallen dan gaat het goed tot het moment dat de eigenaar andere plannen heeft dan jullie. misschien wil hij de pony verkopen en dan is het Huilen . wat al eerder is gezegd.... maak goede afspraken met de eigenaar. ook over de verantwoordelijkheid. als de pony iets sloopt (bijvoorbeeld jullie stal) wie is er dan verantwoordelijk etc.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:19

zoals hierboven al staat, hoe oud is je dochter. Heb je al aan het verdriet gedacht als de pony weer weg gaat. vind het een beetje lastig, kan ze niet gewoon lessen op de manege ofzo en daar een pony poetsen

Musquito

Berichten: 131
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Opijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:27

hoe serieus wil je dochter met een pony bezig zijn?

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:01

als je dochtertje serieus ermee omgaan , waarom niet?
Ik heb nu ook een pony voor 2 jaar in bruikleen!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:12

als je een contractje maakt met duidelijke regels is er niks aan de hand lijkt mij.. kan je dochter meteen bewijzen dat ze (als het goed is) goed met pony's om kan gaan

shuhi
Berichten: 41
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: omgeving wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 23:35

hallo bedankt al voor jullie reacties...
inderdaad wat weinig info sorry... maar mijn dochter is nu 8 word 9 rijd pony bij de manege.
de pony waar het om gaat is een ponytje van ong 1.27 voor haar een mooi maatje. is 14 jaar.
ervaring met paarden is bij mij aanwezig rijd zelf al 22 jaar, en deel een paard met een vriendin van mij.
de tijd die mijn dochter er aan kan besteden is voldoende ze weet wat het is en is heel begaan, met het verzorgen ect.
ook de manegepony's ect.

inderdaad juiste en goede afspraken maken dat is heel belangrijk.
ben ook gewoon opzoek naar mening van andere hoe die daar over denken en inderdaad bruikleen dat is ruim genomen.
wat inderdaad als de eigenaar de beslissing neemt om de pony terug tenemen? en wat inderdaad als die ziek word?

nog genoeg stof tot nadenken, de pony mag ook een maand op proef komen, de mensen van wie de pony is zijn betrouwbaar.

tot nu toe wil ik iedereen graag bedanken voor de reacties.
er zitten al heel wat ideeen tussen !!
dank hier voor.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:42

Kijk.... hier kan ik wat mee! Haha!

Als je een pony in bruikleen hebt kan het gebeuren dat de eigenaar ineens zijn pony terug wil.
Je zou in je contractje kunnen laten zetten dat als hij hem terug wil, waarom dan ook, dat hij jullie eerst de optie geeft om hem te kopen.
Vind dat je als je een pony in bruikleen hebt geen "gebruik" van de eigenaars moet maken, dus dat als het beestje koliek heeft, of geent moet worden de kosten voor rekening komen van degene die hem al die tijd rijdt.
Mochten er echt grote onkosten aan de pony komen, dan vind ik dat je die kosten moet delen.
Denk ook aan opties die niet gauw zullen voorkomen. (Sterfte, been breuk)
Zou hem inderdaad lekker een maand op proef nemen, kijken hoe het allemaal gaat, en voor jezelf gewoon een aantal dingen op papier zetten die belangrijk zijn als je een contractje met die mensen opstelt.
Hou betrouwbaar ook, altijd doen!!

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:18

Ik kan hier niets meer aan toevoegen behalve dat ik het heel leuk zou vinden voor jullie als het doorging. Maar denk aan de goede afspraken inderdaad (ook wanneer ze zo'n pony weer terug mogen halen) (denk aan onze ervaringen met bepaalde personen Lachen)) en wat dat dan voor AA't je betekent. Verder is het wel zo dat je wat eigen kosten zou moeten betalen (wormenkuur, smid, kleine dierenartsingrepen) en dat de eigenaar best kan bepalen wat je wel en niet met de pony mag doen. Maar om te oefenen een super idee..zo ziet ze hoeveel tijd en energie het kost (en jij ziet hoeveel geld ermee gemoeid is Lachen)))