Rex Magna

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimmie9
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 13:49

Hoi ik heb een merrie waarvan de vader Rex Magna, graag zou ik willen weten of er meer bokkers zijn met een paard waarvan Rex Manga de vader is, zodat we misschien iets over het karkater van onze paarden kunnen vergelijken.
Mijn paard is bevoorbeeld de ene dag zeer braaf en rustig, maar de volgende dag zeer irritant, ja het is geen dag hetzelfde met een volbloed zeggen kenners, dus hopelijk hebben jullie ook verhalen en ik zal eens even een foto erbij zetten zodra ik er de gelegenheid voor heb zodat wel kunnen kijken of onze paarden op elkaar lijken.
Groetjes


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 18:12

Hai Hai,

Ik heb een Rex Magna gehad.
Het is een Rex Magna X Troubadour X le mexico.
Schat van een beest, maar erg snel geirriteerd. Het is een zwarte ruin van 1.69m, een erg smal paard ( flinke bloedlijn ) een sierlijk paard met lange benen. In de winter moest ik eerts longeren, want anders was ie erg frisjes....
ook vond ik hem erg lomp. Had verder ook helemaal geen band met hem, helaas. Zeker niet zo`n band als ik heb met mijn paardjes nu.
Hij liep Z1, en ik heb hem toen verkocht aan iemand in Friesland. Die heeft er daar de Z-kampioenschappen mee gewonnen.
Als je wil, kan ik je wel een foto sturen.....

Kimmie9
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 19:59

mijn merrie is ook zwart en heeft m-2 gelopen, ook kan je aan haar zien en merken dat er veel bloed in zit en het is helaas geen knuffelpaard, al moet ik zeggen dat het steeds beter gaat met haar stal gedrag, het is wel een paard dat moed heeft en elke dag anders , maar ik zou het leuk vinden als je en foto mailt.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 20:58

Ik heb je mailadres niet, maar als je die even naar me toe wil sturen in privebericht, dan stuur ik de foto naar je toe. Nee, de mijne was ook niet echt een knuffel....af een toe zo`n hittepetit.... maar dat zit in het bloed he ?

Kimmie9
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-01 13:31

mijn mail is paardenfan@netmail.nl
weet niet hoe ik een pb verstuur dus doe ik het maar op deze manier.
Groetjes

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 13:50

ik stuur je hem morgen of overmorgen.
Hij staat nl op de PC van het werk, dus dan stuur ik hem naar je toe. een prive bericht verstuur je heel gemakkelijk hoor. zie bovenaan, registreren en bewerk profiel enz enz... daar staat ook prive bericht tussen. klik die aan, en klik daarna op verstuur een prive bericht (links boven) en dan geef je de naam in naar wie je een PB wil sturen.... bijvoorbeeld Sando (thats ME !) en dan de text en dan kun je hem versturen. SIMPEL !
en als je er een ontvangen hebt , dan zie je dat als je je in hebt gelogd, op je scherm verschijnen.....

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 10:00

Ik heb een Rex magna x Winckeburg gereden. een donkerbruine stermerrie met 1 wit voetje en een kol en een sneb. Heel mooi type paard maar in het begin alleen maar steigeren en onhandelbaar. Toen ik deze merrie er eenmaal van overtuigd had dat werken best leuk was ging het goed, heb er dressuur mee gereden tot het L en zat elke wedstrijd in de prijzen en winstpunten. Springen deed de merrie ook braaf maar het was niet spectaculair. Elke wedstrijd waren er wel mensen geinteresseerd in deze merrie maar het was een luchtzuiger. Toen ik ben gestopt met het rijden van deze merrie ging het niet met iemand anders er op en is ze weer ingezet voor de fokkerij. Ze had al een heel mooi veulen gehad van Cocktail.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 10:34

Ik reed ooit een prachtige zwarte Rex Magna ruin. MAar hij was erg dwars, ik vond hem niet goed gereden, niet nageeflijk en de rem werkte ook niet altijd goed, waardoor ik gebruik moest maken van de muur.... Maar dat werd toch geleidelijk aan beter. Achteraf was het een fijn paard.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:24

Kimmie, ik heb je geprobeerd een mail te sturen, maar dat is me niet gelukt. er stond bij dat je mailbox volzat afzo ??? ik probeer om hem hier neer te zetten...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:48

hier is ie dan.....
Afbeelding

_________________
Never underestimate the intelligence of a horse no more than his love for you !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sando op 2001-12-03 13:48 ]</font>

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 14:35

ik zal vd week ook een foto plaatsen van die rex magna x winckeburg

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 14:43

Ik ken vrij veel rex magna's, allemaal hetzelfde karakter, vrij lastig om te rijden, lief op stal en allemaal klein en zwart. Met uitzondering van een daarvan: grote vos, namelijk 1.80, heel erg lief, ook met rijden, en echt het tegenovergestelde van de andere rexen die ik ken.

xx Swing

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 15:24

Haha, ik ken er twee: 1 hele grote zwarte merrie uit een Voltaire merrie van 1,80m, een lief paard, maar heel nerveus en een enorme wever. Kon best leuk bewegen trouwens. Helaas afgemaakt wegens vier slechte benen...

1 kleine bruine merrie van net 1,60m, heel smal en elegant, beweegt niet echt bijzonder.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Unit en 92 bezoekers