2 schoonzussen zwanger....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

2 schoonzussen zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 11:23

er staat me wat te wachten en soms kijk ik er best tegenop hoor. Mijn beide schoonzusjes zijn zwanger. Let op: overige familieleden zullen me straks gaan vragen "en wanneer jij?!" Misselijk Waarop ik zal moeten uitleggen dat ik niet wil, zal hun bek weer opvallen, zal ik weer verantwoording moeten afleggen voor mijn keuze etc.

Ik gun mijn schoonzusjes hun kinderen hoor. Maar waar ik ook bang voor ben, is dat er bij familiebijeenkomsten straks alle aandacht weer naar de kinderen uit zullen gaan, dat ik straks weer niet mee kan (lees mag) praten want ik kan het immers niet weten, dat al mijn problemen van mindere orde zijn (als ik bijvoorbeeld bijzorgd zou zijn om een van mijn paarden of hond)....

Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen hoor....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:25

Alvast sterkte Dees Ach gut ... Knipoog Enneuh laat je niet aan de kant zetten hoor .

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 11:26

Nee, ik peer hem wel voor die tijd, mocht het zover komen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:26

Gecondoleerd Knipoog Knipoog

Ach, marco en ik zijn in de hele familie ook de enigste kinderlozen en als ze vragen wanneer er bij ons kinderen komen (wat ik nog steeds een brutale vraag vind) zeg ik dat die al op stal staat.
Mijn ene broer kan daar best pissig om worden, maar daarom des te leuker om het te zeggen. Tong uitsteken

En als ze met een blèr kinderen weer de deur uit zijn, weet ik weer met volle overgave dat ik er echt geen wil.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:53

Tja er zit maar een ding op....... Maar dat wil je niet vertelde je net al Knipoog
Duidelijk maken waarom niet en ook je gevoelens uitleggen die je nu hebt... Hun kunnen niet weten hoe jij hier tegen over staat....

Succes iig Knipoog

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:57

Ik vind het antwoord van RK wel grappig. " die staan op stal" *LOL*

Zoiets zou ik ook zeggen, als ik ze niet wou.
Hoewel het is nooit goed hoor. Ik heb 'maar' 1 kind. Mij wordt altijd gevraagd; Wanneer krijgt ze een broertje of zusje?? Frusty

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:08

Ook mijn eerste kind staat op stal. Het loeder groeit alleen wat hard Bloos!. Voorlopig komen er *hopelijk, je weet nooit wat voor ongelukjes er gebeuren, je hoort tegenwoordig zoveel* geen mensenkids bij. Soms denk ik weleens 'goh, ik zou best jong moeder willen zijn', maar ja, andere kant wil ik nu nog geen kinderen en tja, heb de mogelijkheden ook niet. Dus ze doen het nog maar even met Flossie Lovers.
Scheelt dat ik maar één jonger broertje heb, die zal voorlopig ook niet beginnen. Ik ben het oudste kleinkind aan de ene kant en de enige met (al een paar jaar) een relatie aan de andere kant, maar ik moet nog zien of ik ook de eerste zal zijn met kinderen Tong uitsteken.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:09

Haha, inderdaad, Gewoon zeggen dat ze opstal staan.

Ag joh, laat je niet gek maken door die familie Lachen
Wil jij geen kinderen, dan wil je ze niet. Punt.

Sterkte en succes he Knipoog

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:23

Tik tik tik tik....

Heb je er echt nog geen last van, [naam verwijderd] ? Schijnheilig

Mijn broertje is ook reeds 'aan de kinderen'. Ik wens hem er veel succes mee. Voor mij hoeft het allemaal niet, maar nichtjes zijn best wel leuk. Let wel; nichtjes!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 12:45

fsoudan"]
Duidelijk maken waarom niet en ook je gevoelens uitleggen die je nu hebt... Hun kunnen niet weten hoe jij hier tegen over staat....

Succes iig Knipoog
[/quote]
zoiets kun je niet echt duidelijk maken. Je kunt het wel uitleggen maar snappen zullen ze het niet echt. Als ze het maar accepteren, dat is voor mij voldoende. Mijn schoonzusjes accepteren het ook van mij en laten mij er in, dat wel.

[quote="Dees schreef:
Tik tik tik tik....

Heb je er echt nog geen last van, Desiree ? Schijnheilig

geen last van jeuk aan mijn baarmoeder nee. Ik word dit jaar 34, het is er nooit geweest, het zal ook wel niet meer komen ook. En als het straks komt, dan zal het wel te laat zijn. Dan hoeft het niet meer.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:07

Hahah ik herken het duidelijk Desiree ik heb er ook last van. MAAR hoe ouder ik wordt hoe minder graag ik kinderen wil. Voordeel is dat ik maar een broer heb met 2 kids en die kids trekken redelijk naar me toe. Ik ga niet naar ze toe ze moeten naar mij komen. Leuke is dat ze dus altijd bij me zitten omdat ze vrij zijn. Heb geen problemen met kids zolang ze maar ouder dan 3 jaar zijn hahaha.

Mijn familie weet dat mijn dieren alles voor me zijn tuurlijk zouden ze het leuk vinden als ik ging trouwen en kinderen zou krijgen maar ja of ik dan gelukkig ben is weer een ander verhaal. Als ik zie hoeveel huwelijken er stuk gaan en de kids de dupe zijn . Waar ik altijd het meeste problemen mee heb is dat het allemaal "MOET" van de buitenwereld. Ik MOET niets ik DOE wat IK wil ik leef mijn leven en als dat betekent zonder kinderen of vriend of zelfs een lat relatie is dat mijn leven niet die van hun. Mijn ouders hebben er erg aan moeten wennen maar hebben er vrede mee ze zagen dat ik hiervoor ook niet gelukkig was en nu wel.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:09

Desiree schreef:
[geen last van jeuk aan mijn baarmoeder nee. Ik word dit jaar 34, het is er nooit geweest, het zal ook wel niet meer komen ook. En als het straks komt, dan zal het wel te laat zijn. Dan hoeft het niet meer.
[/quote]


En er zijn nog genoeg kinderen in de wereld die een goed huis verdienen. Zou daar even happy mee kunnen zijn dan met mijn eigen kind.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:16

ach arme desiree...Ach gut Ik kan me helemaal voorstellen wat je voelt.
Weet je soms geef ik niet eens meer antwoord op de vraag "wanneer het komt". Want het zijn mensen die ik al duizend keer heb uitgelegd dat ik niet mee wil doen aan de wereldbevolking te laten groeien.
En toch elke keer weer vragen...zucht...

Ik leef met je mee...Ach gut

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 13:18

Respectloos is dat he? Je wordt gewoon niet op je woord geloofd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:35

Idd, als je zegt dat e al genoeg mensen rondlopen is dat geen reden.

Je krijgt gewoon toch te horen dat je nog wel veranderd

Of dat als je later oud bent je spijt hebt want dan komen je (klein)kinderen niet op bezoek en ben je eenzaam Verward
Als ik dan zeg dat er genoeg andere invuling aan een leven is kan dat niet.
En als je zegt dat je kinderen misschien wel met de 14 het huis uitvechten en je ze nooit meer ziet, worden ze helemaal taai.

nee, mensen die een kinderwens hebben, zullen nooit begrijpen dat er mensen zijn die dat absoluut niet willen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 13:41

runningkawa"]
Idd, als je zegt dat e al genoeg mensen rondlopen is dat geen reden..
[/quote]
dat is inderdaad een van mijn argumenten (ik heb er meerdere).
[quote="runningkawa"]
Je krijgt gewoon toch te horen dat je nog wel veranderd.
[/quote]
DAt bedoelde ik ja. Ik erger me daar kapot aan. Hoelang blijven ze dat nog volhouden, tot mijn 80e?! Scheve mond
[quote="runningkawa"]
Of dat als je later oud bent je spijt hebt want dan komen je (klein)kinderen niet op bezoek en ben je eenzaam Verward .
[/quote]
Dan zeg ik dat dit geen garantie is. Kinderen komen de ouders vaak niet opzoeken, en heel vaak gaan ze ergens wonen ver weg, vanwege het werk. Hoeveel wonen er zelfs niet in het buitenland of in aan ander wereld deel? Is dus geen garantie tegen eenzaamheid. Je zult het zelf moeten oplossen en niet afhankelijk moeten zijn. Het enige dat wat mij betreft een kink in de kabel kan gooien is een slechte gezondheid waardoor je gebonden bent aan je plek.
[quote="runningkawa schreef:
Als ik dan zeg dat er genoeg andere invuling aan een leven is kan dat niet.
En als je zegt dat je kinderen misschien wel met de 14 het huis uitvechten en je ze nooit meer ziet, worden ze helemaal taai.

nee, mensen die een kinderwens hebben, zullen nooit begrijpen dat er mensen zijn die dat absoluut niet willen.

Ze moeten het niet idealiseren, want dan houden ze niet alleen jou voor de gek, maar ook zichzelf. En dat weten ze wel hoor, en anders komen ze er wel achter!

Ik denk ook dat de beginjaren het moeilijkste voor mij zullen zijn, als mijn neefjes/nichtjes nog naar de lagere school gaan. Maar als ze zelfstandiger worden, pubers, lastig etc, dan zal het denk ik een hoop veranderen.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:00

Het lijkt me ook erg vervelend, dat gezeur. Ik ben zelf iemand die erg graag kinderen wil, maar ik voel geen enkele behoefte om dat aan anderen op te dringen. Dat is toch prima, als anderen anders over die dingen denken.
Sterker nog, ik heb zelf vaak mijn twijfels bij de mensen die in mijn omgeving kinderen krijgen. Het is raar, maar waar, dat de meest labiele ongeschikte mensen zwanger worden, terwijl de verstandige geschikte mensen allemaal geen kinderen willen. Ik vorm uiteraard de uitzondering op deze regel.

Maar volgens mij hoef je jezelf helemaal niet te verdedigen. Zolang je dat doet, denk ik dat mensen het gevoel hebben dat ze nog een zieltje kunnen redden. Gewoon negeren, dan houden ze vast wel op.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 14:02

Maar stel dat als ik straks een zieke hond of paard heb, dan zit ik daar geweldig over in. Want zo ben ik nu eenmaal. Waar ik bang voor ben, is dat ik te horen krijg dat ik me niet zo druk moet maken, omdat een kind veel erger is, of iets dergelijks. Dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten.

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:05

runningkawa schreef:
Idd, als je zegt dat e al genoeg mensen rondlopen is dat geen reden.

Je krijgt gewoon toch te horen dat je nog wel veranderd

Of dat als je later oud bent je spijt hebt want dan komen je (klein)kinderen niet op bezoek en ben je eenzaam Verward
Als ik dan zeg dat er genoeg andere invuling aan een leven is kan dat niet.
En als je zegt dat je kinderen misschien wel met de 14 het huis uitvechten en je ze nooit meer ziet, worden ze helemaal taai.

nee, mensen die een kinderwens hebben, zullen nooit begrijpen dat er mensen zijn die dat absoluut niet willen.


Ik krijg een beetje het idee dat je nu iedereen over 1 kam scheert, ik kan me ontzetten goed begrijpen dat er mensen zijn die absoluut geen kinderen willen, ik heb zelf genoeg vriendinnen die ontzettend gelukkig zijn zonder kind,en ik heb niet het idee dat ze nu iets missen in hun leven hoor Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:06

Ik vind het sowieso al van de pot gerukt dat je op een of andere manier altijd jezelf schijnt te moeten verdedigen omdat je geen kinderen wilt Misselijk

Ik leef met je mee.....

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:09

Zouden ze echt zoiets zeggen? Ik denk het niet, maar goed, je weet maar nooit. Je bent wel een erge piekereraar. want je gaat je nu zorgen maken over dingen die niet aan de orde zijn, toch? En zelfs al denken ze dat, wat dan nog. Je bent nu eenmaal anders, dat geef je zelf al aan. Die mensen beseffen niet hoeveel zorgen dieren jou kunnen geven, en ze beseffen waarschijnlijk ook niet hoeveel lol en bevrediging het geeft.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132058
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:17

Wat erg voor je Scheve mond
Ik sluit me volledig aan bij het bewust kinderloze gezelschap, 'k moet er echt niet aan denken.
We leven zogenaamd in een tolerant land, maar als je doodserieus vertelt dat je toch echt geen kinderen wilt, dan word je in veel gevallen toch een beetje meewaardig bekeken.
Alsof je het licht nog niet gezien hebt ofzo *LOL*
Nou, ik heb dat licht al vaak genoeg gezien, lijkt me een goede reden om bij mij thuis het licht mooi uit te laten *LOL*
En straks natuurlijk de verhalen...... echt alles valt in het niet bij de grappige en emotionele verhalen over de koters, en jouw verhalen en bezigheden zijn maar peanuts als je het vergelijkt met de wondere wereld van het kind.
Ik wens je oprecht veel sterkte Ach gut

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:20

Misschien kun je ook genieten van het feit dat je toch een aantal kids kan zien opgroeien, maar dat je niet de lasten ervan hebt?

Lekker knuffelen met een kleintje wat je mag afgeven als het huilt is toch best leuk?

Zijn het de eerste?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:21

Desiree schreef:
Maar stel dat als ik straks een zieke hond of paard heb, dan zit ik daar geweldig over in. Want zo ben ik nu eenmaal. Waar ik bang voor ben, is dat ik te horen krijg dat ik me niet zo druk moet maken, omdat een kind veel erger is, of iets dergelijks. Dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten.


Mensen kunnen al niet begrijpen dat ik met plezier iedere dag op me brommer naar stal ga. Dat ik geniet van me hondje als ik thuis kom en lekker ga wandelen.
Nee ze zien alleen de verplichting en niet het plezier wat zo'n dier geeft.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:22

Er zijn moeders die leven voor hun kroost, maar ik maak ze niet veel mee. Ik ken er sowieso weinig, maar de moeders waar ik contact mee heb vinden allemaal hun paarden, andere dieren, werk en sociale leven even belangrijk. Ik ook, ik kan me ook heel goed indenken dat iemand geen kinderen wil.
Ik denk (hoop) dat die zeikerds eerder uitzondering zijn, dan regel.