O'Neill fotoshoot: dressuur en springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

O'Neill fotoshoot: dressuur en springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 21:06

Vandaag wederom foto's van mij, ditmaal met m'n andere bijrijdpaard..
Alles moet wel eerlijk verdeeld worden, dus ook de foto's.. Vorige keer stonden de Fries en de Grote Vriendelijke Reus op de foto, dus vandaag O'Neill!

O'Neill blijft me verbazen met hoe goed hij steeds vooruit gaat.. Eerst was je allang blij wanneer je niet bokkend en wegspringend een volte kon maken.. Toen was je heel blij wanneer hij zich soms wat wilde ontspannen en toen was je blij wanneer je ook wat nette figuren kon maken.. Maar hij begint dus steeds beter te lopen.. Ik ben benieuwd hoe dat over een paar maanden is Lachen

De foto's zijn trouwens onder chantage genomen: Antoinette wilde alleen mee naar O'Neill als ze foto's mocht maken.. Dus dat werden foto's Knipoog (maar toch bedankt voor de leuke foto's! Lachen ).

Dit is O'Neill;

Afbeelding

Hij kijkt hier een beetje zielig, maar hij is eigenlijk een heel vrolijk paardje.. (maar kan niet zonder z'n beste maatje de Fries, anders verbouwt ie z'n stal).
Afbeelding

Het was vandaag voor het eerst in de buitenbak, dus hij was in het begin nog iets gespannen en kijkerig, maar dat kon ik 'm wel vergeven Lachen

Afbeelding

Afbeelding

En hij blijft soms, om even te kijken of ik wel aan het opletten ben, z'n oude gewoontes uit de kast halen.. Maar dit escaleert niet meer zoals eerder..
Afbeelding

Toen begon hij eindelijk lekker te lopen zoals we geoefend hadden.. Dit vind ik een super mooie foto geworden..
Afbeelding


Het plan was eigenlijk om te gaan springen.. Maar we vonden de buitenbak toch net even wat te nat, ook omdat hij nog niet helemaal onder controle is tijdens het springen en we geen glijpartijen wilden, gingen we naar binnen..


Balkjes draven..
Afbeelding

De beugels een gaatje korter..
Afbeelding

In het begin springt hij er heel hoog overheen (niet op de foto), en daarna springt hij normaal, maar laat hij z'n voorbenen nog vrij veel hangen (zelfs deze lage kruisjes).. Dus ons volgende project: leren dat het niet de kunst in om zoveel mogelijk balken eraf te gooien, maar om ze erop te houden.. Iemand nog tips? (vnl over die voorbenen oefenen?)..

Afbeelding

Ook deze balk gaat er af.. Hij was er niet echt van onder de indruk bij de volgende sprong..

Afbeelding

En nog even wat dressuurmatig afsluiten..
Hij loopt hier wel wat te diep, maar dat vind ik voor hem geen probleem, ik ben allang blij dat hij wat lager WIL komen...

Afbeelding

Afbeelding

Tot de volgende fotoshoot! Haha!
Laatst bijgewerkt door MacavityL op 29-02-04 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:09

Mooi paard! *kwijl*
Mooie foto's!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:09

ziet er netjes uit... dat hij wat dieper loopt is ook geen probleem, mag in de training best wel.maar zorg dan wel dat de achterhand er ook dan goed bij blijft

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:10

leuke en mooie foto's ziet er goed uit!!

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:16

Heel mooi paard is het zeg Kwijl PRACHTIG!
Die 6e foto is wat je zelf zegt heel erg mooi Lachen

Live,LOve,'ndLaugh

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:57

Die O'neill, gaat nog eens wat met hem worden Haha!
Ik vind hem echt een heel stuk vooruit gegaan en zeker een stuk mooier geworden. Hij begint nu wat bespiering te krijgen, echt super!

De 'dressuurmatige' foto's van vandaag vind ik zeker niet slecht geworden.
Dat hij achter wat minder mee komt als hij wat dieper loopt vind ik wel meevallen, zeker omdat hij nog niet eens een echt dressuurpaard is Knipoog

Jammer dat hij bij het springen zo onvoorzichtig was en zijn voorbenen wat laat hangen. Ach, houd je bezig

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:31

Super foto's om te zien..Deze mogen wel dagelijks op bokt staan...Mooi paard en wat zit je netjes OK dan!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:35

Je ziet het verschil aan je houding ook heel erg goed. Toen O'Neill wat gespannen liep zie je dat jij ook lekker gespannen erop ziet en hoe meer hij ontspant hoe meer jij ontspant. Eigenlijk ook heel erg normaal. Ik doe dat zelf volgens mij ook.

Ik vind het een erg leuk beestje en ook heel leuke foto's Doet het volgens mij erg goed. De laatste foto's loopt ie ook heel erg lekker lijkt mij. Volgens mij een fijn paardje om te rijden.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 23:54

KellyenXena"]
Super foto's om te zien..Deze mogen wel dagelijks op bokt staan...Mooi paard en wat zit je netjes OK dan!
[/quote]

Ik vind al dat ik zoveel foto's op HAW zet! Bloos
Je moet het de fotograaf niet te hard zeggen dat er wel dagelijks foto's mogen staan.. Ze houdt je er nog aan! Knipoog Haha! (en ik vind het nu al lastig genoeg een titel te verzinnen)..

[quote="Solide schreef:
Je ziet het verschil aan je houding ook heel erg goed. Toen O'Neill wat gespannen liep zie je dat jij ook lekker gespannen erop ziet en hoe meer hij ontspant hoe meer jij ontspant.


Was mij nog niet eens zo opgevallen, maar als ik er op let zie ik dat wel ja.. maar nu is de vraag: spant hij doordat ik gespannen ben of span ik omdat hij gespannen is? Lachen Al stoor ik mij niet meer aan z'n gespannenheid..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 00:06

sjongejonge waar haal je de tijd vandaan om al die 100en paarden te rijden Knipoog
Ik vind deze wel de mooiste, dat wordt wel wat ja! Je zit er echt netjes op trouwens OK dan!
Waarom ga je eigenlijk in eerste instantie in een natte bak rijden terwijl je ook binnen kan (vroeg ik me even af)? Of is dat een domme vraag Scheve mond

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 11:39

Lenn schreef:
sjongejonge waar haal je de tijd vandaan om al die 100en paarden te rijden Knipoog
Ik vind deze wel de mooiste, dat wordt wel wat ja! Je zit er echt netjes op trouwens OK dan!
Waarom ga je eigenlijk in eerste instantie in een natte bak rijden terwijl je ook binnen kan (vroeg ik me even af)? Of is dat een domme vraag Scheve mond


Het zijn er maar 3 hoor, die ik rijd.. En m'n eigen paardje zit nog in de ziektewet (maar begint langzaam te verbeteren)..

En waarom ik in eerste instantie in de buitenbak ging rijden: Het was lekker weer gisterenmiddag, het zonnetje was er en de wind begon wat te liggen.. Dus was het wel lekker om even de buitenbak te gaan bekijken, ook voor het paard wat frisse lucht.. (en kon zuslief 'mooiere' foto's maken). De buitenbak was op zich prima te doen, maar omdat we wilden springen en O'Neill nogal eens wat onstuimig is, gingen we voor de zekerheid toch naar binnen..
Een paar plekken waren maar nat, de rest viel reuze mee (de foto's zijn voornamelijk op hetzelfde punt genomen ivm zon etc.). Dus dressuurmatig kon het makkelijk..
Dit beantwoord je (niet domme) vraag? Knipoog Lachen

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:47

leuk paard, maar hij loopt met een rechte rug of lijkt dat maar zo?

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 12:07

XxSwEeTy schreef:
leuk paard, maar hij loopt met een rechte rug of lijkt dat maar zo?


Hoe bedoel je met een rechte rug?

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:11

Leuke vos Lachen.

Hoe groot is O'Neill? En wat is zn afstamming (ben vooral benieuwd naar zn moeder Lachen ).


moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:27

leuk paard en dat ie die streken heeft tja ze hebben allemaal wel wat,het houdt je oplettend zoals je zelf al zei,maar hij loopt zeker niet verkeerd

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:55

Het hangen van de voorbenen kan je corrigeren met in-uitjes of een grondbalk achter de hindernis.

Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:16

leuk paard zeg. jammer dat ie zo z'n beentjes laat hangen.

Sall

Berichten: 6696
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:39

Vind 'm knap! Zit volgens mij wel een enorme hals op?? of niet...
Mooie foto's hoor, je plaatst helemaal niet te veel!!

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

IsisLover
Berichten: 167
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: het mooist dorp uit nederland..............Twisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:42

mooi foto`s hoor en het paard is helemaal fantasties

M1+11

Kringkampioen NH Noord in de M1 met 171+ en 171 punten

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 18:57

Apple"]
Leuke vos Lachen.

Hoe groot is O'Neill? En wat is zn afstamming (ben vooral benieuwd naar zn moeder Lachen ).
[/quote]

Dank je Lachen

O'Neill is rond de 1.70, niet groter, maar nooit officieel gemeten, dus het is een beetje gokken.. Hij is een Landwind II x Adios x Amor x Norking zijn moeder heet Iroby... Hoezo?

[quote="Sall"]
Vind 'm knap! Zit volgens mij wel een enorme hals op?? of niet...
Mooie foto's hoor, je plaatst helemaal niet te veel!!
[/quote]

Oke, dan niet TE veel maar wel veel Knipoog
Hals valt op zich mee, vrij normaal al vind ik hem nog iets te veel onderhals..

[quote="peggel schreef:
leuk paard zeg. jammer dat ie zo z'n beentjes laat hangen.


Ja, dat vind ik ook.. Als je het hoger zet springt hij er ook hoger overheen, dat is het probleem niet, hij laat alleen z'n benen wat (teveel) hangen..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:14

'Vroeger' kende ik een veulen O'Neill, ook een vosje met een blesje Lachen. Dit is niet dezelfde, mams heette anders Lachen.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 21:56

Apple schreef:
'Vroeger' kende ik een veulen O'Neill, ook een vosje met een blesje Lachen. Dit is niet dezelfde, mams heette anders Lachen.


Op die manier.. O'Neill komt uit omgeving zwolle..
Annegeti op Bokt kent hem van vroeger, zo zie je maar weer hoe klein de wereld eigenlijk is.. Lachen

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:05

ik vond je nogal niet ontspannen op je paard zitten,
helemaal "en ik ben klaar als je een bok geeft"...

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:51

ziet er goed uit hoor!!!!!!!!!! en over die benen....hij zal vast wel een keer keihard zijn benen stoten!
die van mij laat zijn benen ook hangen in het B/L
maar zodra ik hoger ging...sprong die veel beter!!!!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:50

FunkyMirko schreef:
ik vond je nogal niet ontspannen op je paard zitten,
helemaal "en ik ben klaar als je een bok geeft"...


Verward Verward
Ze is juist gevraagd om dit paard te gaan rijden omdat hij van die uitspattingen heeft en zij wel raad weet met dit soort paarden.

Ze zit inderdaad in de buitenbak ietsje meer gespannen dan binnen, maar ja dat is logisch als je paard behoorlijk fris is. En dat houd je juist wakker.

'en ik ben klaar als je een bok geeft'

Dat mocht hij willen! Als dit het geval was zou je bijna niet met hem kunnen rijden Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Schrompeltje en 41 bezoekers