Paard op asvalt aan de kletter door foute inhalers

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Paard op asvalt aan de kletter door foute inhalers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 13:36

Gister ging ik met Valentina die ik nu drie jaar rij en waar ik regelmtig mee naar buiten ga (me ruiterbewijs mee heb gehaald)
Valentina is 22 jaar en nog in top conditie, ik start ook met haar en dat gaat erg leuk.
Buiten rijden vind ze geweldig, gister had het gesneeuwd ik ging met haar naar buiten ze had het erg naar haar zin was vrijwel erg braaf.
Ik ging naar de wollenbrand dat is een stukje van huis, een recreatie gebied.
op een gegeven momnt was ik een brug over en dan heb je aan twee kanten berm en een lang fietspad, asvalt.
Ik reed op het fietspad omdat de berm wat nat/glibberig kon zijn door de sneeuw.
Op een gegeven moment kwamen er twee meiden ZONDER cap met twee pony's een schimmeltje en een vosje geloof ik.
Die paarden waren wat schrikkerig, ik keek steeds al achterom of het wel goed ging, of ik niet op ze moest wachten of iets.
Ik weet dat als ik terug zou gaan en tina ziet twee paarden ze ook druk kan gaan reageren, dus ik ging het niet opzoeken.
Ik draafde een stukje en ging daarna weer stappen, steeds keek ik achterom of het daar wel goed ging, even keek ik niet en hoorde ik opeens iets ik keek nog niet wat er aan de hand was of mijn pony ging mee.
Links en rechts kwamen die twee meiden in de berm voorbij in scheurende galop, Valentina was opeens van streek en ging dus mee, ik probeerde haar zo snel mogelijk terug te halen op mijn zit en ophoudingen, de berm kon ik niet in, glad, omkeren ging niet met zo'n rot vaart.
Uiteindelijk kon ik haar met mijn stem terug krijgen, ik schrok erwel van, wat halen die meiden ingodsnaam in hun hoofd? staan ervlak bij rijden er dus bijna iedere dag.
Ik stopte liet tina kijken en wilde eigenlij horen wat hun te zeggen hadden, zeiden nix alleen sorry nogal lacherig.. (neem ik niet zo serieus) kon verder niets uitbrengen was geschokt.. en bang dat die pony erwat aan over had gehouden.. ze is zoals ik al zei 22 jaar.
Gekeken of ze niet kreupel was, was ze niet direct ben naar huis gestapt.
Ga o naar stal, zal me niet verbazen dat ik haar stijf of misschien wel erger van stal zou halen.
Kun je dit verhalen op hun? wat zou jij doen?
Ik heb mijn ruiterbewijs, weet ongeveer waar hun stal is.
Er hadden ergere dingen kunnen gebeuren, stel ik had er f gevallen, op het asvalt.. met zo'n rot vaart en zei had er van door gegaan? of ergere dingen?

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:03

jeetje sommige mensen hebben geen verstand nee Boos! . Als je een ruiterbewijs hebt weet je idd dat je elkaar rustig moet passeren. hopen dat het goed gaat met je paard. Denk niet dat je het op hen kunt verhalen. Zou wel even met ze gaan praten en uitleggen dat dit niet kan. succes

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:08

Ik zal dit verplaatsen naar VvdD

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:09

Wat maakt het uit of zij een cap ophebben of niet? Dat moeten ze toch zelf weten...
En wat wil je op hun verhalen?
Het is natuurlijk hardstikke fout wat zij doen, maar als je je ruiterbewijs hebt weet je ook dat je je pony in iedere situatie onder controle moet kunnen houden, dus kan je wettelijk niets op hun verhalen als je ds-kosten zou krijgen.
Ik zou zeker wel naar ze toegaan en zeggen dat hun gedrag dom, onverantwoordelijk en levensgevaarlijk is. Stomme meiden...
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 29-02-04 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Don't dream your life, live your dreams!

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:09

Als ze ook maar een beetje verstand hebben van paarden weten ze dat jouw paard vrij zeker meegaat in zo'n geval. Deden ze het niet met opzet? Voor de 'grap'? Stom van hen, het is vragen om ongelukken.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:12

Jemig wat een stel dozen!

soesie

Berichten: 751
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:30

Het lijkt wel of er soms eerst iets ernstigs moet gebeuren, willen mensen "wakker" worden. Maar ze waren er nog niet klaar mee! En helemaal als mijn paardje er wat aan over hield. Als ik wist waar die meiden stonden, dan had ik wel verhaal gehaald. Eventueel met hun ouders of pensionhouder.( als het gesprek mijns inziens niet bevredigend zou zijn.)

LegallyBlond
Berichten: 199
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:31

Zoiets heet achterlijk Nee maar even serieus dat mogen ze niet doen, als je een ruiterbewijs hebt, zou je moeten weten dat je een paard zeker niet in galop mag passeren, maar gewoon in stap! Hmm.. Sommige mensen..

[..>>Wietse fan de Slachtedijck Lovers Valla<<..]

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 16:37

Jeetje wat een stomme meiden, jij denkt de hele tijd aan hun en dan scheuren ze zomaar voorbij. Ik vind het echt heel stom van ze. Ik heb geen idee of je het op hun kunt verhalen.
Maar ik ben blij dat jullie er niets ernstigs aan over hebben gehouden!

Let love shine so bright

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:27

Idd...wat een stomme meiden!
Niet normaal
Gelukkig is er verder niks ernstigs!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:36

Ach ja, zo ben ik vandaag ook over een maisplak heen gedenderd en gebokt. Een stel jongens op scooters vond het nogal grappig om hard te toeteren met z'n alle. Niet alle mensen hebben verstand zullen we maar zeggen.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:41

Vreselijk zeg! Ik had het gister met een auto. een klein rood autootje die haalde me op tien centimeter in... Vreselijk piepen met de banden en Syta helemaal van slag.... is niet leuk!

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:48

Ben ik effe blij dat Ascot vrij koelbloedig is. Maar ik weet niet of ik hem bij me zou kunnen houden als ie van beide kanten op zo'n manier ingehaald werd.
Het zijn wel erg domme meiden want zlfs zonde ruiterbewijs weet je dat je zoiets niet moet flikken! De volgende keer dat je ze ziet;

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 18:09

Wat een stomme grieten zeg....
Je doet er zo weinig aan maar als je ze weer ziet zal ik er zeker wat van zeggen, niet boos worden want dan hebben ze alleen maar lol.
Gewoon heek rustig uitleggen wat er kan gebeuren ofzo.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:27

dit kinkt wel heel erg naar die 2 meiden die al eerder de revu gepasseerd zijn. hebben ook dezelfde pony's. maar ik zal me wel vergissen.
die meiden mogel alleen maar t bos in en racen dan een uurtje 4 x het bos rond en houden geen rekening met andere ruiters.
ik hoop dat ik me vergis anders zijn die meiden die ik bedoel wel heel asociaal.
je kan toch wel een beetje rekening met elkaar houden zeg.. dat is toch niet zo moeilijk Verward

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Tatt_x

Berichten: 807
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:37

Wat rotkinderen,wie denken ze wel dat ze zijn ? Goed dat het zo is afgelopen,het had veel erger kunnen zijn...

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:27

Gabyfedde ik ken die pony en dat ding is braaf als een braaf kan zijn! Dus hoe goed je je pony ook in bedwang zou kunnen houden imo lukt dat niemand in zo'n situatie.
Op msn heb ik je al verteld wat ik er verder van vind enzo Lachen

Ben benieuwd hoe het met Tina nu is mar, aangezien nogal gevoelig is... Scheve mond

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:10

Tja, het er had een hoop kunnen gebeuren. Bij mijn paard (niet met mezelf maar met vriendlief erop) ging het destijds goed fout. (zie [VvdD] Vriendje valt met paard en [MD] Bloeduitstorting op knie achterbeen en [VvdD] Is Gypsy een aansteller? 5de keer DA in 3 weken )
Het hele 'geintje' heeft mij 800 euro aan dierenartskosten gekost. En dan heb ik nog geluk dat het uiteindelijk weer helemaal goed gekomen is en dat ze geen been gebroken heeft. Sindsdien krijg ik het ook altijd een beetje benauwd als ik kleine kinderen op verschrikkelijk drukke ponies op de weg tegen kom. Het zijn ook verkeersgebruikers en vaak zien jongere kinderen inderdaad de gevaren niet, en daarvoor zouden ouders zich best wel eens wat verantwoordelijker op mogen stellen !

EeflieN

Berichten: 9
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:15

tss wat een aso's.
k ben toch wel blij dat lady niet zo overgevoelig is:S
hopelijk is tina een beetje over de schrik heen. succes ermee!

Love my BOyfriend! And all my other friends Loezjuh ruluz:P

klifford
Berichten: 86
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:15

Dit herken ik spijtig genoeg.
Als wij bij een buitenrit een brug van de autostrade oversteken vinden sommige vrachtwagenchauffeurs het zeer grappig om te beginnen toeteren. Verward
Boos! Nu blijft mijn paard wel kalm maar ik kan me voorstellen wat voor ongelukken er gebeuren als je paard op een brug er vandoorschiet.

groetjezzzz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:02

Belachelijk ik zou het melden bij de stal waar die meiden rijden, levensgevaarlijk!


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:17

gabyfedde schreef:
Wat maakt het uit of zij een cap ophebben of niet? Dat moeten ze toch zelf weten...


Dus een vader zonder gordel om door de voorruit (om het maar grof te zeggen) maakt ook geen ene bal uit! Boos! Om opmerkingen als deze kan ik me zo boos maken. Zulke dingen zijn er niet voor niet, het maakt wel degelijk uit, want als zij er af gevallen waren en Tina bijv dodelijk getrapt had was er wel degelijk een probleem geweest, om over schuld gevoel maar niet te praten.

- Offline -

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:12

gabyfedde schreef:
Wat maakt het uit of zij een cap ophebben of niet? Dat moeten ze toch zelf weten...
ik denk dat ze meer bedoelt dat, dat eigenlijk niks aan het verhaal toevoegt want als ze wel een cap op hadden gehad waren ze dan opeens een stuk minder dom??? niet dus...
het is inderdaad heel erg dom van ze, en ik zou ze zeker de waarheid zeggen (en goed ook Tong uitsteken)

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:12

kristie schreef:
gabyfedde schreef:
Wat maakt het uit of zij een cap ophebben of niet? Dat moeten ze toch zelf weten...



ik denk dat ze meer bedoelt dat, dat eigenlijk niks aan het verhaal toevoegt want als ze wel een cap op hadden gehad waren ze dan opeens een stuk minder dom??? niet dus...
het is inderdaad heel erg dom van ze, en ik zou ze zeker de waarheid zeggen (en goed ook Tong uitsteken)

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:20

DAt mensen die nooit met paarden om kunnen gaan stom kunnen doen en je in gevaar brengen (naar mijn gevoel vaak uit onveschilligheid) vind ik al heel onverteerbaar. Maar dit vind ik werkelijk te gek voor woorden.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Isab123, mino1, Sanet, sterregoud, VosjeN en 42 bezoekers