Eerste keer aan de teugel :#

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-01 22:03

Jippie!!! Vandaag voor de allereerste keer aan de teugel gereden op een paard. Was zo'n ontzettend tof cool gaaf geweldig gevoel Party!! Party!! . Ik was echt helemaal trots op mezelf en op nappie, dat het gelukt was Haha!

Ik heb dit weekend bij Prima en Napoleon (bas en tessa) gelogeerd. En vandaag mocht ik op nappie rijden. Da's een lipizzaner ruin van 4,5 jaar. En hij is echt heeeeeeel erg lief.
Eerst ging tessa erop om hem een beetje los te werken voor mij en daarna mocht ik erop. Ik vond hem bij Tessa heel erg goed lopen, alleen liep ie soms met zijn hoofd heel hoog ipv heel laag, maar dat komt doordat ie nog zo jong is denk ik Lachen

Nou, eindelijk mocht ik op Nappie. En ik heb dus nog nooit een paard aan de teugel gereden, dat lukte me nooit, ik kende de juiste hulpen niet zo goed, enz.
Iig, toen ik erop zat, ging ik eerst een paar rondjes stappen (met nappie's hoofd heel hoog) En toen kwam tessa ernaast lopen en die leerde me hoe ik hem aan de teugel moest rijden (buitenteugel begrenzen, binnenteugels vragen en binnenbeen drijven)
En na een paar keer kwam hij naar beneden en ging hij supermooi lopen. En dat zat lekker Lovers WOW echt zooooooooooo cool Party!! Pling

Toen aandraven, ik wist niet wat ik voelde, zo moeilijk te beschrijven, maar Nappie loopt echt heeeeel erg ruim hij stapt heel ver over. En het voelt gewoon heel raar (vooral als je slome manegepony'tjes gewend bent Knipoog ). Maar het zat onwijs lekker Lachen

Toen hing tessa er een bijzetje aan (heel los) zodat Nappie een beetje een hulpmiddel had. En toen liep ik ook in draf heel netjes vond ik.

Galop heb ik niet gedaan (en geen tijd en ik durfde niet zo supersupergoed, was een beetje zenuwachtig denk ik).
Ik was echt heeeeel erg trots dat ik eindelijk eens een keertje op een paard reed, dat ik aan de teugel had gereden. En ik was ook heel erg trots en verliefd op Nappie Lovers

Daarna afscheid genomen van tessa en nap en toen heeft bas me naar het station gebracht *snif*

IK WIL TERUUUUUUG Huilen

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:26

wat goed joh!!!! Straks wordt je nog Anky van Grunsven!! ahahhaha. Ik weet hoe je je voelt want mijn fjordje ging ook aan de teugel terwijl ze dat nooi t kon maar nu wel!!!!!!!!!!!!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:26

leuk joh, maar met een bijzet rijden Verward hoe kun je dan fatsoendelijk inbuigen ed. ?????

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-01 22:34

Ehm... weet niet of het een echte bijzet was hoor.. Ik heb namelijk totaal GEEN verstand van hulpteugels Lachen Kan ook iets anders zijn geweest Verward
Was mijn eerste keer ook met zo'n hulpteugel Lachen

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:45

leuk om te horen dat je het leuk vond asje! Volgens mij was het een bijzet, maar die heeft niet 1 keer gespannen gestaan, hij hing gewoon los. Bij nap heeft dat meer een psychologisch effect.(denk ik) Bovendien was het voor jou een stuk leuker om te rijden op een paard dat je voor het eerst berijd.

verder is het voor ons voor herhaling vatbaar! Misschien in mei? We kijken wel!! voor nu: ga maar leren, want je het morgen een proefwerk!!

gr,

bas en tessa

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 00:05

Hallo allemaal Party!! Het was idd erg gezellig, en ff over die bijzet.......... Ik had hem even tussen zijn benen aan het bit vast gemaakt, zodat ie niet "heerlijk" zijn rug zou gaan weg drukken, en z'n onderhals zou opzetten!. Aangezien er nog iemand in de bak reed, op een fris paard, en er paarden naast de bak in de paddock stonden.....Zo was het wat makkelijker voor Assie Haha! ( ff een steuntje in de rug Knipoog ) Volgende keer helemaal "los" zonder hulpmiddelen Lachen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 00:08

Ik wil ook!!! *LOL*

Nulla tenaci invia est via

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:43

Ha Margreet Party!! Wat wil jij ook?? Verward Op Nappie rijden? Mag hoor, kom maar langs......... Knipoog

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 20:21

ja ik wil ook een keer met Napoleon de grote meeten Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Cjuan, dollyspikkel, janineskolla, jojoleinee, Manadeluca, nien81, Sabbientje, Spike2019, Swift, Titsia, Vagabondo, venga en 193 bezoekers