Eerste buitenrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LegallyBlond
Berichten: 199
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Huizen

Eerste buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 16:24

Gisteren ging ik met met mijn nieuwe paard voor het eerst een buitenrit maken. Ik had hem opgezadeld, we waren er helemaal klaar voor, hondje Dikkie tijdelijk in de stal gedaan, anders liep hij mee de weg over, en Wietse wordt gek van dat hondje.. Dus wij gaan de hei op. Alles was helemaal ondergesneeuwd, hij liep echt met zijn hoofd in de lucht, oortjes naar voren, en snuiven! Alles vond hij interresant Haha! Die mensen die met hun honden over de hei wandelden enzo, hij zat echt te kijken! Op een gegeven moment hoor ik dus een bekende blaf en Wietse werd helemaal gek, rondjes draaien, dribbelen, staat Dikkie voor ons neus! Hij was over de staldeur heengesprongen (bovenluiken waren open) en achter ons aan gerend! Ik van dribbelende Wietse afgesprongen en terug naar stal gelopen (we waren nog niet ver) met Dikkie. Dikkie weer in de stal gedaan, bovenluiken nu wel dicht (ik kan Dikkie gewoon niet meenemen, het is nog een jonge hond en hij maakt Wietse helemaal gek ) Wietse en ik weer op pad. Hij weer; hoofd in de lucht, orrtjes naar voren, snuiven! Ik had hem al twee dagen niet gereden ivm de gladheid, maar vandaag was het meer niet glad en Wietse moest even zijn energie kwijt Omdat Wietse na een tijdje gewoon super liep, hij vond het niet eng ofzo, dacht ik nou ik ga even het bos in. Hij was helemaal ontspannen (goed voor zijn eerste buitenritje! *LOL* ) En ik probeerde een galopje. Het ging helemaal super, en ik ben weer stappend naar stal gegaan. Ik was super tevreden, heb Wietse vastgezet, plak hooi gegeven, zweetdeken opgelegd en ben hem toen lekker gaan poetsen, manen getrokken (ze waren helemaal ongelijk, dus ik heb ze gelijk getrokken en wil ze lang laten groeien) Toen nog even in de bak gezet met de andere paarden, uitgemest en op stal gezet. Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben trots op hem! *LOL*

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 16:45

Leuk dat het zo goed ging meteen!!! OK dan! OK dan!

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:01

Ja hoopen dat de volgende keer ook goed gaat!

LegallyBlond
Berichten: 199
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 21:37

Hij schrok btw wel van de sneeuw die van de bomen viel, elke keer maakte hij een sprong.. Maar dat was geen ramp, ik vind het toch wel heel stoer dat hij zomaar met mij op zijn rug het bos in durfde Tong uitsteken

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:19

fijn dat hij zo braaf was de 1ste keer OK dan!

EeflieN

Berichten: 9
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:25

Super! buitenritten zijn leuk vooral met de sneeuw hoop dat je nog een keer samen met je hond en je paard samen kan gaan rijen want dat is echt tof!

tinkerpunto
Berichten: 60
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:16

Best iets om trots op te zijn inderdaad. En dat in deze periode waar de paarden toch iets frisser zijn.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:11

OW leuk dat het goed ging!
Hopelijk gaat het de volgende keer ook weer zo goed!!

LegallyBlond
Berichten: 199
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 20:31

Ik was echt blij dat het direct al goed ging Lachen

phoenixje
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:39

goed zge!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:12

goed zo!!