mijn moeder overtuigen? belangrijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

mijn moeder overtuigen? belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 21:24

hoe kan ik mijn moeder overtuigen om een ponie te krijgen? Verward

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:30

haha ja dat is heeeel veel zeuren, ondertussen heel lief zijn en klusjes thuis doen
zorgen dat het op school goed gaat, en een verzorgpony vinden, zodat je ka laten zien dat j verantwoordelijk genoeg bent en tijd genoeg hebt voor een pony

en aanbieden om mee te betalen, want een pony is niet goedkoop, weet niet of dat misschien de reden is waarom je er geen mag?

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:01

tja dat vragen veel mensen zich af. heel goed rapport halen en dan tijd over hebben want de meeste ouders zeuren dat je dan te weinig tijd hebt om huiswerk te maken..
maar denk er heel goed over na!! want besef dat een pony echt heel veel werk is en dat als hij ziek word de rekening hoog kan oplopen en als je moeder dat niet wil betalen dan heb je een groot probleem want dan moet je miss je paard naar de slacht brengen..
en je moet verder ook veel betalen. Ga dat eerst maar is op een rijtje zetten en bespreken met je moeder. want het is een hoop geld.
en ook met de tijd enzo je kan je paard wel 1 keer per week laten staan maar ook als het keihard regent of hagelt en je moet met de fiets moet je toch naar je pony!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:07

Wat is precies de reden dat je moeder geen pony wil? Pas als ze je een reden geeft, kun jij proberen die met goede argumenten te weerleggen.
Houd er wel rekening mee dat het hebben van een eigen paard gewoon veel geld kost, en dat je moeder dat geld misschien niet heeft. In dat geval zit er niets anders op om te blijven sparen en hopen dat je ooit wel genoeg geld zult hebben.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:35

Baantje nemen zodat ze ziet dat je er voor wilt werken en gemotiveerd bent.
Of zeggen dat je de orun cursus wilt doen en daar heb je nu eenmaal een paard voor nodig...

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:44

Alle kosten en lasten op een rijtje zetten!
En alle voor en nadelen, laat zien dat je die verantwoordelijkheid kunt dragen!
Als je moeder je bijv. iets vraagt gelijk doen en haar niet 2 keer laten vragen en dingen uit jezelf doen zodat je verantwoordelijk overkomt Tong uitsteken

Verder moet je idd echt uitvinden wat de reden is waarom je geen pony mag, en daar een oplossing voor proberen te vinden.

Voor meer tips moet je maar ff pben, ik heb ook lang moeten wachten en veel gezeurd, en heb een paar manieren gevonden om daar heel goed op in te spelen ~~}>

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132012
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 23:16

miesie schreef:
Voor meer tips moet je maar ff pben, ik heb ook lang moeten wachten en veel gezeurd, en heb een paar manieren gevonden om daar heel goed op in te spelen ~~}>


Miesie, heb je er wel over nagedacht dat er misschien wel een hele goede reden is waarom Kjoetie geen pony krijgt ?
Misschien heeft haar moeder er het geld niet voor, of wil ze niet met de "lasten" opgescheept zitten.
En zo zijn er nog heel veel redenen te bedenken waarom iemand geen pony wil of kan kopen.
Lijkt me niet fijn als je dan toch constant de vraag krijgt of er een pony kan komen.

Kjoetie, ik denk dat je het beste niet teveel kunt vragen.
Als je moeder het zich kan veroorloven om een pony aan te schaffen en er zijn verder geen redenen om het niet te doen, dan mag je er gerust van uitgaan dat ze je het allerbeste gunt.
En wie weet komt er wel een pony, en anders misschien later wel.
Of later als je zelf een baan hebt..... dat duurt helaas nog wel even, maar dan is de lol alleen maar dubbel zo groot
Niet teveel erom vragen, want meisjes die vragen, worden overgeslagen Knipoog

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 23:30

ik ga met Oscar mee.

Je kunt vragen wat DE reden is dat je geen eigen pony mag...
als dat de kosten zijn dan houdt het hele verhaal gewoon op.
is dat de stalling en/of weide dan zou je kunnen gaan info-en over prijzen en die voorleggen...

Maar het beste is geduld....verwacht het onverwachte en het onverwachte zal het verwachte zijn..

yep velen hebben makkelijk praten. maar ook velen hebben verzorgers nodig, zoek 1 van die velen die een verzorger nodig hebben.