*kriebelneus* hooikoorts-seizoen begint weer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

*kriebelneus* hooikoorts-seizoen begint weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 14:17

Ben ik de enige die er alweer last van begint te krijgen of zijn er meer mensen die alweer lichtelijk traanogen en kriebelneuzen krijgen?
Er ligt verdorie nog sneeuw en bij mij begint het alweer! Rolleyes

En welke middeltjes gebruiken jullie tegen hooikoorts?
Ik heb Allerfre en Hooyfree gebruikt, maar het laatste kan ik niet meer vinden bij de drogisterijen.


xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 14:17

Heb zelf geen hooikoorts maar heb al wel weer gehoort dat vrienden van me dr al last van ahdden!

succes.. middeltjes weet k niet.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 14:20

nee hoor je bent niet de enigste.. *meld zich*...

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 14:26

*meld zich ook*
slik er pilletjes voor, maar die slik ik het hele jaar door. komt omdat ik ook allergisch ben voor paarden, huisstofmijt enzovoorts Haha!

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 14:55

jeuk aan ogen komt er aan nog bij Scheve mond
echt vervelend dat het zo vroeg weer begint

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:06

*nog een medestander*
Hier begint het ook al weer. Ik gebruik Tavegil, dat krijg ik via de huisarts voorgeschreven. Werkt bij mij erg goed.
Ik gebruik het niet alleen voor hooikoorts, maar ook voor andere allergieen (schrijf ik dit zo goed??)

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:11

*ik meld me ook*

Heb er ook veel last op moment Scheve mond Maar ja, het beste is proberen alles te vermijder, want het beste middel voor echte flinke hooikoortspatienten is er niet.... (en daar val ik dus onder). Heb alle medicijnen al gehad, en van alles werd ik of heel moe of heel saggi

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:13

*komt er ook bij*

Ik had er begin deze week last van toen er nog geen sneeuw lag. Ik dacht al, huh ben ik nu verkouden Verward Maar mijn neus voelde echt aan zoals bij hooikoorts...
Maar ik slik er ook pilletjes voor, zeker in de zomer anders is het niet uit te houden.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:07

Nog niet aan gedacht, zal verklaren waarom deze week mijn verkoudheid ook weer begon te komen..



Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:50

Ik heb de eerste niesbuien ook al weer gehad...
Het enige dat bij mij goed werkt is Cetirizine (Zyrtec).

Nulla tenaci invia est via

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:55

Nog geen last Haha!. Terwijl ik het meestal vrij vroeg in het jaar krijg en tot heel laat in het jaar Verdrietig . Bij mij helpt aerius heel goed, met neus en oogdruppels. Laat iemand zich hier ook tegen hooikoorts spuiten?

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:59

Ja gadver heb al de hele winter last, niet van hooikoorts maar een stofallergie en een meelmijtallergie ik nies me rot en het kriebelt me in m'n hele gezicht tot in m'n oren, ik ben er straks weer een half jaar vanaf als de paarden naar buiten gaan, dan hebben jullie de ellende al, nou ik voel nu al met jullie mee hoor sterkte!!!!!!!!!!!!

Agilitydogs get over it

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:32

Ik heb er al wel een beetje last van, maar niet zo heel erg.
Ik neem er ook niks tegen ofzo

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:03

Dat heb je dus een berkenpollen allergie....
De berk en els bloeien nu....

Ik heb er ook het hele jaar door last van, maar ben dan ook bijna voor alles allergisch Scheve mond
Leef het hele jaar door op cetirizine en neusspray (en zomers nog oogdruppels)

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:14

Ik heb er ook al last van. Ben al begonnen met pilletjes slikken en inhalers gebruiken...
Pff leuk voorjaar...

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:42

Ik heb t NOG niet... klop maar even af! Heeft iemand hier ervaring met een injectie halen tegen hooikoorts enzo? Want ik heb wel medicijnen (cetrizine) maar daar moet ik er steeds meer van innemen voordat ze helpen en ik krijg er hoofdpijn van..


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:35

Aramat schreef:
Ik heb t NOG niet... klop maar even af! Heeft iemand hier ervaring met een injectie halen tegen hooikoorts enzo? Want ik heb wel medicijnen (cetrizine) maar daar moet ik er steeds meer van innemen voordat ze helpen en ik krijg er hoofdpijn van..


Niet te veel van die cetirizine innemen hoor Is niet goed voor je.... Dan kan je beter even langs de HA gaan, en iets erbij vragen (heb zelf neusspray en oogdruppels naast de cetirizine).
Injecties heb ik zelf geen ervaring mee, ben wel bij de allergoloog geweest om erover te overleggen. Maar.... ze willen dit alleen doen als je voor 1 of 2 dingen allegisch bent, ze behandelen namelijk maar één stof tegelijk. En als je, zoals ik dus, voor bijna alles allergisch bent beginnen ze er niet aan (zeker niet zolang je met medicijnen nog de deur uit kunt).

Ze hebben tegenwoordig trouwens ook een soort tabletjes, ter vervanging van die injecties.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

bassistje

Berichten: 361
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:37

Aramat schreef:
Ik heb t NOG niet... klop maar even af! Heeft iemand hier ervaring met een injectie halen tegen hooikoorts enzo? Want ik heb wel medicijnen (cetrizine) maar daar moet ik er steeds meer van innemen voordat ze helpen en ik krijg er hoofdpijn van..


Ik persoonlijk niet maar mijn schoonmoeder zweert bij de spuiten!!
2 dagen en ze heeft nergens geen last meer van*moet het ook niet echt opzoeken uiteraard* dus geen pasgemaaid gras enz...
Die loopt nu sinds 3 weken ook al te snotteren en te niezen.
Dacht eerst dat het kwam doordat ze net geverft/aan het verven waren maar helaas, bleek toch hooikoorts te zijn

In loving memory of all the people and animals we've so sadly lost...................
Till we meet again somewhere..............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:39

Ik heb pilletjes en een inhaler tegen hooikoorst. Van neussprays krijg ik bloedneuzen die niet willen stoppen Verdrietig Ze hebben het nu al 4 keer dichtgebrand, en 5 keer mag niet. Dus neusspray wordt hem niet voor mij

En een spuit?? NOOOOOIT ben als de dood ervoor Bloos

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:49

Sorane schreef:
En een spuit?? NOOOOOIT ben als de dood ervoor Bloos


Ook niet als je daarmee voorgoed van je hooikoorts af kan komen?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 23:28

Ik heb niet echt hooikoorts maar ben wel voor van alles allergisch. Via de huisarts heb ik Claritine geprobeert. Zonder echte verbetering. Ik ben dus eigenlijk het hele jaar door licht verkouden. Nou ja, zo lanmg het niet erger is...

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 23:55

Ik heb het zelf ook niet maar mijn moeder wel, en die heeft er nu nog geen last van.
Maar je hebt toch ook verschillende soorten hooikoortsen?
De een is weer voor dat soort bolletje allergisch en de ander weer voor dat..

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 00:06

Richtje schreef:
Niet te veel van die cetirizine innemen hoor Is niet goed voor je.... Dan kan je beter even langs de HA gaan, en iets erbij vragen (heb zelf neusspray en oogdruppels naast de cetirizine).


Nee ik wil ook juist niet teveel ervan innemen omdat ik er best veel bijwerkingen van krijg.. Oogdruppels helpt niet, mn ogen jeuken zo erg dat t niet eens iets minder wordt en neusspray werkt ook maar 2 tellen..
Ga denk ik binnenkort alvast langs de HA voor iets anders!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 00:27

Nu je het zegt.... Ik heb dan wel niet echt hooikoorts, maar het genies als ik naar buiten loop begint al wel weer.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 00:28

Heb er gelukkig zelf geen last van.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, greendragon, Mondy en 64 bezoekers