Een lege stal...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

Een lege stal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 20:04

Vanmiddag ging ik naar de manege want ik had les..
komt een meisje uit mn les naar me toe rennen: Wilma tis echt heel erg! de dierenarts en en en... ik : rustig anna wat is er? Het gaat niet goed met Freckle! Hij ligt in zn stal en wil niet overeind komen..
Freckle was de beginnerspony, 27 jaar oud, liep altijd superbraaf mee ,wilde graag voor je lopen...ik heb zo ong op hem leren rijden..

Ik loop dus de stallen in, zie de dierenarts en eigenaresse bij zn stal staan, zie freckle liggen, moest huilen en liep snel weg, naar de ponys die buiten stonden, om rustiger te worden.. Verdrietig

Hij was zo lief... Het leek alsof hij zichzelf al opgegeven had, of hij het tijd vond.. wilde niet meer overeind komen, met hulp lukte het ook niet.
Eten deed hij nog wel
vanavond zal hij afgemaakt worden, misschien is het al gebeurd, ik weet het niet, kan alleen maar huilen... Verdrietig

vertel ik op msn aan iemand waarom ik me niet lekker voel, gaat ie lopen zeggen dat paarden geen gevoelens hebben en dat freckle toch niet van ons hield ofzo...

niet echt de woorden die ik nodig had... dat noemt zich een vriend!

Het idee dat morgen zijn stalletje leeg zal zijn Verdrietig


Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:06

Nou veel sterkte morgen.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

c_alsemgeest

Berichten: 20570
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:08

Citaat:
vertel ik op msn aan iemand waarom ik me niet lekker voel, gaat ie lopen zeggen dat paarden geen gevoelens hebben en dat freckle toch niet van ons hield ofzo...

Wat is dat een ongelooflijke sukkel zeg!!!

maar iig heel veel sterkte met het verlies van dat paardje Ach gut

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:10

jeej, das wel erg... sterkte ermee Ach gut

Nimmy

Berichten: 3922
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:12

Wilma schreef:

vertel ik op msn aan iemand waarom ik me niet lekker voel, gaat ie lopen zeggen dat paarden geen gevoelens hebben en dat freckle toch niet van ons hield ofzo...

niet echt de woorden die ik nodig had... dat noemt zich een vriend!

Het idee dat morgen zijn stalletje leeg zal zijn Verdrietig


tja zo kom je er achter wie je vrienden zijn, die rotopmerkingen maken het er niet makkelijker op.

heel veel sterkte ermee

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:12

Dat mensen dat kunnen zeggen Boos!
Heel veel sterkte de komende tijd Ach gut
Heb het helaas zelf ook deze week mee moeten maken (paard van een stalgenoot) en elke keer dat je die lege stal ziet Verdrietig Heel moeilijk, vooral voor die meiden, maar het was gewoon beter voor die pony

:+: Lady & Viƫnna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 20:15

de les ging wel gewoon door, het had geen zin bij zn stal te zitten afwachten, bij de les kwamen een paar kleine kinderen meerijden, die gaan natuurlijk vragen stellen, tsjah, en dan? zeggen dat ie ziek is.. dat werkte gelukkig wel, maar toen na 1,5 uur freckle nog steeds lag, vroeg iemand aan me of hij afgemaakt ging worden, dan weet je niet wat je moet zeggen toch? ik zei maar dat ik het niet wist, je mag nix laten merken, die kindjes gaan helemaal overstuur dan...

beautyfan

Berichten: 301
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:23

Wat een enorme sukkel zeg . . . . Stoom uit je oren

Be yourself, there are plenty of Others...

beautyfan

Berichten: 301
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:25

Heeeeeeeeeeeeeel veel sterkte !!!!

Be yourself, there are plenty of Others...

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:54

Nou leuke vriend/vriendin die dat zegt !!
Knap dat je het niet tegen die kleintjes hebt gezegt..

IIg heel veel sterkte Ach gut

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:34

tjee das echt erg, wat een *piep* is die gast zeg! tje dat ie dat niet snapt..
erug veel sterkte

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

LadyDi
Berichten: 56
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Heusden gem Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:45

Dat kan je dus niet echt een vriend of vriendin noemen Stoom uit je oren

Komt het eigenlijk door zijn leeftijd of was ie ook ziek ofzo?

iig heel veel sterkte morgen het zal ook wel heel moeiijk geweest zijn voor je om niks tegen de kinderen te zeggen.Petje af hoor daarvoor

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:05

Heeel veel sterkte hoor Wilma! Ach gut

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:30

heel veel sterkte!!!!
en lekkere vriend heb jij >;)
je zou toch denken dat een vriend je dan steund..... Ach gut
knuffel... Christiane

....................

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:37

he bah!
en zo een opmerking kun je dan inderdaad niet hebben

heel veel sterkte!!

Dag lieve mama...

Liesje89

Berichten: 9920
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:23

Jeetje...

Dev pony stond op de Burght? Neem ik aan?
Sterkte meis, heel veel sterkte!

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:26

Aah echt kl*te..
Maar zoals je zelf zegt hij vond het tijd om te gaan.
Sterkte Lachen

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:28

Zevenentwintig jaar is een mooie leeftijd. En ik kan me voorstellen dat de eigenaren liever niet hebben dat de pony ingeslapen wordt als er kinderen omheen staan.

Wat ik alleen niet snap is waarom jij de waarheid bij die kindertjes vandaan wilt houden. Dieren gaan dood, en dat mag je ze echt in hun gezicht zeggen als ze daar om vragen. Het feit dat ze die vraag al aan je stellen betekend namelijk dat ze er wel degelijk over hebben nagedacht. Ze zien moord, doodslag, sex en geweld op TV en in allerlei computerspelletjes, laat ze zien dat het niet alleen een film is of een spelletje, maar dat het in het dagelijkse leven ook zo gebeurt!

Je suis Charlie.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:29

heh bah... maar 27 jaar is best een mooie leeftijd...

en sommige mensen snappen gewoon niets van paarden(gekken)

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:37

Indd, 27 is een mooie leeftijd..
Veel sterkte! Ach gut
En dat was indd een *piep* opmerking Scheve mond

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:44

Cassidy schreef:
Zevenentwintig jaar is een mooie leeftijd. En ik kan me voorstellen dat de eigenaren liever niet hebben dat de pony ingeslapen wordt als er kinderen omheen staan.

Wat ik alleen niet snap is waarom jij de waarheid bij die kindertjes vandaan wilt houden. Dieren gaan dood, en dat mag je ze echt in hun gezicht zeggen als ze daar om vragen. Het feit dat ze die vraag al aan je stellen betekend namelijk dat ze er wel degelijk over hebben nagedacht. Ze zien moord, doodslag, sex en geweld op TV en in allerlei computerspelletjes, laat ze zien dat het niet alleen een film is of een spelletje, maar dat het in het dagelijkse leven ook zo gebeurt!


Je hebt me de woorden uit de mond gehaald!
Ik vind ook dat je kinderen gewoon de waarheid kunt zeggen,hoe hard die ook is.Wij hebben ook wel een paar keer een oude pony gehad die ingslapen moest worden en mijn ervaring is dat kinderen daar juist goed mee om gaan.En wat is er mis met verdriet hebben over het doodgaan van de pony.Nu konden ze,als ze wilden,afscheid nemen en vertellen dat hij dood is moet toch.Maar eigenlijk is het de taak van de eigenaren van de manege om dit op gepaste wijze te vertellen.

jeped
Berichten: 125
Geregistreerd: 15-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 14:12

Normaal ben ik niet iemand die reageert.
Wel was ik de eigenaar van Freckle.
Wij dachten dat hij 28 was maar een van zijn vroegere ruiters wist ons te vertellen dat hij in zijn jeugd net zo oud was al zijn ruiter en die is nu 30+
Freckle was een pony die een heel goed sportief (Z springen en dressuur)en werkzaam leven heeft gehad.
Helaas kon hij gisteren niet meer in de benen komen, ook voor ons was dit heel onverwacht.
De dierenarts is een paar keer geweest maar kon helaas ook niets doen.

De kindertjes die kwamen lessen wilden wij nog niet belasten met het feit dat Freckle misschien een spuitje moest krijgen omdat we tot het laatst toe toch de hoop hebben gehad dat hij weer in de benen kwam.
Helaas had Freckle die wil niet meer.
Hij heeft dinsdag nog gewoon een lesje meegelopen en was net zoals anders zeer enthousiast.

Wij hebben al ons hele leven paarden en er is er nog nooit eens bij ons overleden.
Het was heel emotioneel maar we hebben met ons hele gezin en een paar vertrouwde mensen van Freckle de hele dag bij hem gewaakt, hem geaaid en tegen hem gepraat.
We hebben koffie bij hem gedronken en samen met hem gegeten.
Hij vond het zo goed.

Toen de dierenarts kwam zijn de emoties wel hoog opgelopen, maar ik vind ook dat dat mag.
Ook de dierenarts was geemotioneerd maar heeft ons wel heel goed begeleid.
Freckle was heel rustig en is heel vredig ingeslapen.

Nu ligt er een schrift op stal opgedragen aan Freckle, waar iedereen en ook de kindertjes en ouders hun belevingen met Freckle in kwijt kunnen.

Wij bedanken Freckle ook uit de grond van ons hart voor al het rijplezier dat wij van hem hebben gehad.
Freckle was braaf onder het zadel, rustig in de hand en zeer lief op stal.

Wij hebben nog een oude pony en samen met deze pony vormde hij de bejaardensoos.
Deze pony hebben wij gisteren op advies van de dierenarts ook afscheid laten nemen.

Op het moment dat Freckle het spuitje ging krijgen hinnikten alle paarden en onze hond die bij mijn jongste zoon zat begon te trillen.

Heel raar Freckle had er in onze ogen vrede mee en alle paarden en honden wisten gewoon wat er ging gebeuren.

Het was een nare emotionele dag maar wij hebben er vrede mee op de wijze hoe we afscheid hebben kunnen nemen van onze leuke witte Freckle

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 14:18

Ik wens je ongelovelijk veel sterkte.
denk het zo: Freckle heeft bij jou vast een heerlijke tijd gehad, en zal dus ook in vrede sterven, je kunt je eigenlijk niets beters wensen, maar het is en bljft natuurlijk moeilijk, heel erg evel sterkte.

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl


Nimmy

Berichten: 3922
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 14:21

FlairS"]
[quote="Cassidy schreef:
Zevenentwintig jaar is een mooie leeftijd. En ik kan me voorstellen dat de eigenaren liever niet hebben dat de pony ingeslapen wordt als er kinderen omheen staan.

Wat ik alleen niet snap is waarom jij de waarheid bij die kindertjes vandaan wilt houden. Dieren gaan dood, en dat mag je ze echt in hun gezicht zeggen als ze daar om vragen. Het feit dat ze die vraag al aan je stellen betekend namelijk dat ze er wel degelijk over hebben nagedacht. Ze zien moord, doodslag, sex en geweld op TV en in allerlei computerspelletjes, laat ze zien dat het niet alleen een film is of een spelletje, maar dat het in het dagelijkse leven ook zo gebeurt!


Je hebt me de woorden uit de mond gehaald!
Ik vind ook dat je kinderen gewoon de waarheid kunt zeggen,hoe hard die ook is.Wij hebben ook wel een paar keer een oude pony gehad die ingslapen moest worden en mijn ervaring is dat kinderen daar juist goed mee om gaan.En wat is er mis met verdriet hebben over het doodgaan van de pony.Nu konden ze,als ze wilden,afscheid nemen en vertellen dat hij dood is moet toch.Maar eigenlijk is het de taak van de eigenaren van de manege om dit op gepaste wijze te vertellen.
[/quote]

dat is idd zo, en kinderen kunnen er vaak beter tegen dan de ouders,
wel fijn dat je nog afscheid kon nemen en dat hij 30 jaar een leuk leven heeft gehad.
nogmaals heel veel sterkte ermee.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 14:23

ja natuurlijk wordt je heel emotioneel als het moment daar is. Ik werd gewoon heel stil toen het bij Julius zo ver was. Al weet je dat het het beste is, dat maakt het niets makkelijker. De dag erop vond ik het heel moeilijk om zijn lege stal te zien. Echt niet leuk.

Ik wens je veel sterkte toe met dit verlies.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, BingBot, ejkge, Neon, pony33, SemrushBot, Vagabondo en 4 bezoekers