Maneges rondom Apeldoorn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Prowler
Berichten: 30
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Maneges rondom Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 11:38

Ik zit nog steeds te twijfelen over welke manege ik zal kiezen voor lessen. Ik heb de zoekfunctie hier al gebruikt, maar die onderwerpen waren allemaal al van een paar jaar terug. Vandaar dat ik nog even een nieuw onderwerp open.

Hier en daar heb ik wat gelezen over manege Levade, maar is dat nu alleen nog een pensionstalling of geven ze ook les? Verder twijfel ik nog tussen manege Cannenburgh en manege Pothoven. Deze laatste is erg streng/ hard hoor ik...? Ik zoek trouwens wel een manege met paarden en geen pony's, dus Koopman valt dan al af (is trouwens ook nog verder weg voor mij).

Mensen uit Apeldoorn e.o. laat van je horen! Haha!

Esther


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:49

In vorden zit ook nog een manege.... weet zo de naam niet, maar daar heb ik ook een aantal jaar les gehad (poeh das lang geleden...)

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:55

Ik heb heeel lang geleden op Pothoven leren rijden en ik vind het de beste manege tot nu toe (heb op 3 verschillende maneges gereden). De lessen zijn goed, paarden worden goed verzorgd. De lessen werden ingedeeld, je mocht dus (meestal) niet zelf kiezen op welke pony je moest rijden. Dit is wel lang geleden, dus misschien is het ondertussen wel wat verandert.

Mazza
Berichten: 1
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 12:03

Ik heb ook heel lang op Pothoven gereden. Het is een goede manege hoor Haha! Op de Cannenburgh hebben ze toch ook vooral ponies? Verward Of heb ik dat nou mis?
Levade is inderdaad een pensionstalling. Daar werk ik *LOL* Er worden wel lessen gegeven maar alleen aan pensionklanten


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 12:04

Ik heb ook heel erg lang op Pothoven gereden en ben er zeer tevreden over! Sommige instructrices zijn aardig streng ja, maar dat is ook wel nodig.
Ik kwam daar als doodsbang ruitertje dat een paard echt geen tik met de zweep durfde te geven. Ik ben toen een paar keer hard aangepakt en op het laatst durfde ik op alles te rijden. Ik was helemaal nergens bang voor

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:41

Op de Cannenburgh hebben ze amper ponys......ik geloof maar een stuk of 5
Ik weet niet hoe oud je bent maar als je volwassen bent dan moet je zowiezo op paarden rijden.
Een vriendin van mij ging beginnen met paardrijden (nog nooit gereden) en moest ook gewoon meteen op paarden lessen.

Anders heb je ook nog manege Voorst, daar word ook op paarden gereden (die manege ken ik zelf niet).

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 14:12

Volgens mij is Pothovern helemaal niet zo super streng . Ik heb er drie jaar gelest en veel geleerd.
De paarden worden er super verzorgd, het zijn leuke paarden en je krijgt goed les .

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 14:21

Waarom neem je niet bij een paar maneges een proefles dan kan je meteen kijken hoe het je bevalt

Prowler
Berichten: 30
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 14:31

Shaienne schreef:
Ik ben toen een paar keer hard aangepakt en op het laatst durfde ik op alles te rijden. Ik was helemaal nergens bang voor


Kijk dat bedoel ik- volgens mij is dat niet iets voor mij. Harde aanpak is misschien goed als je wedstrijden enzo wilt rijden, maar ik wil het gewoon voor mijn plezier leren. Liever een zachte aanpak dus Haha! Tong uitsteken

Vorden en Voorst zijn helaas veels te ver weg voor mij. Ik ben trouwens 23; dus een paard wordt het sowieso voor mij Knipoog (ik vind pony's ook lang niet zo leuk).

Een proefles is een goed idee!

Esther

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:29

Is Busloo ook te ver weg voor je ??
Anders eens een proef les bij Hippisch Centrum Zuidland ofzo, mijn vriend (24) heeft daar ook leren rijden, alles op het gemak en leuke, duidelijke manier van lesgeven. En zo af en toe een buitenritje over Busloo.

Succes !!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:31

Als je een FNRS-goedgekeurde manege zoekt kun je het beste even op http://www.fnrs.nl kijken. Daar vind je vast wel een Lachen

Prowler
Berichten: 30
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 17:00

curly2day schreef:
Anders eens een proef les bij Hippisch Centrum Zuidland ofzo


Die kan ik niet vinden. Of bedoel je manege Voorst? Die is wel erg ver weg. Als het niet manege Voorst is, heb je dan misschien een adres?

Esther

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:05

Prowler"]
[quote="curly2day schreef:
Anders eens een proef les bij Hippisch Centrum Zuidland ofzo


Die kan ik niet vinden. Of bedoel je manege Voorst? Die is wel erg ver weg. Als het niet manege Voorst is, heb je dan misschien een adres?

Esther
[/quote]


Zal even voor je zoeken !!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:25

Heb het gevonden, zocht alleen hun internetsite nog, maar die kan ik even niet vinden.

Het is alleen nog wel verder dan manege Voorst, dus denk niet dat je er wat aan hebt
Al is het om te beginnen wel een aanrader (mijn bescheiden mening)

Hippisch Centrum Zuidwijk
Mevr. S. Verheij
Grotenhuisweg 59
7384 CT WILP
0571-261612


Succes !!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, Casca, Cjuan, Eve_16, Lomax123, Rinkex, Utixo, Vagabondo en 159 bezoekers