Borstkanker door deodorant/anti transparanten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Borstkanker door deodorant/anti transparanten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 01:35

Kreeg net een mailtje binnen dat er onderzoek is geweest naar de samenhang van borstkanker en het gebruik van deodorant/anti transparanten. Het middel ALUMINIUM CHLORHYDRAAT zou een oorzaak (kunnen) zijn. Hebben jullie daar wel eens over gehoord? En gebruiken jullie een deo waar deze stof inzit?


Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 01:48

Ik ben ook zeer benieuwd.
Ik heb ook wel eens zoiets gehoord.


sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 01:50

Volgens mij is later op het nieuws weer bekend gemaakt, dat dit verhaal niet waar is.

"What we call human nature, is actually human habit.."

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 02:03

vorgens mij krijg je overal kanker van Scheve mond
ze verzinnen vanalles tegenwoordig

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 02:07

Verzinnen? Jij wil niet weten wat er eigenlijk allemaal voor troep in die spullen zit joh..

"What we call human nature, is actually human habit.."

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 02:39

Nog nooit van gehoord en eigenlijk geloof ik er ook niet zo in. Natuurlijk let ik wel een beetje op wat ik eet en doe, maar het lijkt tegenwoordig wel alsof alles kanker veroorzaakt. Ik kon het toch niet nalaten om even mijn deo erbij te pakken, maar er zit geen aluminium chlorhydraat in (wel aluminium zirconium).

Ik heb trouwens even op Google gezocht en het volgende gevonden: aluminium chlorhydraat (en andere stoffen met aluminium als bestandsdeel) zijn alleen schadelijk wanneer je je oksels regelmatig scheert, omdat de oksels slechte stoffen afvoeren en antitranspirant dit tegengaat. Voor mannen is het risico veel lager omdat zij hun oksels niet scheren en veel deodorant daar aan blijft hangen.

Kerstmuts

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 02:52

klopt wel hoor, is op tv geweest, een week of wat terug.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 02:54

sharonaollie schreef:
vorgens mij krijg je overal kanker van Scheve mond
ze verzinnen vanalles tegenwoordig



Dit is ook direct mijn eerste gedachte!
Alles schijnt kankerverwekkend te zijn (ook het dragen van spijkerbroeken) maar aan de andere kant weten ze nog steeds bijna niks over kanker...

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 09:27

Net even op internet zitten zoeken maar het blijkt een HOAX te zijn.
Op de KWF site staat ook dat er geen relatie is tussen gebruik deodorant / anti-transpirant en borstkanker. Nou gelukkig maar.

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:06

Tegenwoordig kan je overal kanker van krijgen... borstkanker van deodorant etc.. andere kanker van brood en chips Verward tumoren van telefoon stralingen..

ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om.. want zeg nou eerlijk, als inderdaad is bewezen dat deodorant EVENTUEEL wel eens borstkanker zou kunnen veroorzaken... zou jij dan echt met een stinkende zweetgeur gaan rondlopen?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:37

Volgens mij heeft ieder mens kanker bij zich maar bij de 1 verspreid het zich en bij de ander niet.

Ik maak me er -net als Shiloh- geen zorgen om.

'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:38

Gister heeft er in het AD een heel stuk gestaan over deo.

Daarin stond dus ook dat de inhoud van dat mailtje onzin is Lachen.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:41

Shiloh schreef:
Tegenwoordig kan je overal kanker van krijgen... borstkanker van deodorant etc.. andere kanker van brood en chips Verward tumoren van telefoon stralingen..

ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om.. want zeg nou eerlijk, als inderdaad is bewezen dat deodorant EVENTUEEL wel eens borstkanker zou kunnen veroorzaken... zou jij dan echt met een stinkende zweetgeur gaan rondlopen?



die laatste zin slaat natuurlijk nergens op.
ik denk echt dan dat ik stink dan dat ik die verschrikkelijke ziekte heb

Kiekeboe

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:44

Novelle"]
[quote="Shiloh schreef:
Tegenwoordig kan je overal kanker van krijgen... borstkanker van deodorant etc.. andere kanker van brood en chips Verward tumoren van telefoon stralingen..

ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om.. want zeg nou eerlijk, als inderdaad is bewezen dat deodorant EVENTUEEL wel eens borstkanker zou kunnen veroorzaken... zou jij dan echt met een stinkende zweetgeur gaan rondlopen?



die laatste zin slaat natuurlijk nergens op.
ik denk echt dan dat ik stink dan dat ik die verschrikkelijke ziekte heb
[/quote]
We hebben het over EVENTUEEL.. en mensen nemen behoorlijke risico's zolang het eventueel blijft en het gebruik echt nut heeft.. Mensen nemen zelfs behoorlijke risico's als het bijna zeker is dat je er kanker van krijgt en het zelfs niets oplevert.. Ja, ik rook ook Bloos

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 12:00

op de duur weet je echt niet meer wat je moet geloven, en iedereen beweert wat anders....
ik geloof er ook niet zo in maar mn moeder is helemaal als een kip zonder kop al onze deo's gaan controleren en heeft metteen al degene met aluminium chlorhydraat verbannen... en ja ze rookt ook... belachelijk vind ik dat maargoed..

sjalalaaaaa

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 12:17

Nique"]
[quote="sharonaollie schreef:
vorgens mij krijg je overal kanker van Scheve mond
ze verzinnen vanalles tegenwoordig



Dit is ook direct mijn eerste gedachte!
Alles schijnt kankerverwekkend te zijn (ook het dragen van spijkerbroeken) maar aan de andere kant weten ze nog steeds bijna niks over kanker...
[/quote]
ja, en als we zo verder gaan zullen we later allemaal gestorven zijn aan kanker Ach gut

. . .
. . .
. . .

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 12:45

ik ga echt niet naar zweet stinken omdat er gesuggereerd is dat je kanker zou kunnen krijgen.In mijn deo zit dat aluminiumchlorhydraat trouwens toen niet in Haha! (fa fresh mandarine peach)

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 12:47

haha, guanacotje, die heeft mn moeder toen meegebracht uit de winkel, helemaal kankervrij *yeah right*

ruikt lekker hé?

sjalalaaaaa

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 12:49

jaaaaah,ruikt echt heerlijk fris.Alleen mag je niet te veel spuiten,ruikt meteen heel de kamer ernaar.Niet dat ik dat erg vind,maar er zijn bepaalde mensen die dat niet ze leuk vinden (m'n moeder vind het enorm stinken Tong uitsteken)

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 12:50

ik maak me er ook geen zorgen om, want zoals ik al zei, ik denk dat er veel kans is dat er veel aan kanker zullen sterven en al gestorven zijn, tegen woorden sterft iedereen aan kanker. Verdrietig

. . .
. . .
. . .

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:11

ik heb ook van dat anti-transpirant spul, en daar staat wel duidelijk op dat je dat pas mag gebruiken 24 uur na het scheren van de oksel, dat zal niet voor niets zo zijn, maar zolang dat nog gewoon verkocht mag worden zal het risico heel klein zijn.

pmarena

Berichten: 48034
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:25

Ik hoorde dit al een paar jaar geleden , op een bijeenkomst van FLP-products , zag een tijdje geleden dat ze ook bepaalde spullen hiervan ineens bij de Divoza enzo aan gingen bieden *LOL*

Heel veel verzorgende spulletjes op basis van Aloë Vera en bijen-producten , Jelly enzo.

Daar vertelden ze toen al dat dat aluminium-gebeuren kankerverwekkend was en zij daarom een veel natuurlijkere en gezondere deo op de markt gebracht hadden , als onderdeel van hun lijn verzorgings-producten. Is dus voor mij niet nieuw Lachen

Overigens schijn je ook van een iets te hevig gebakken tosti al kanker te kunnen krijgen... (wat geblakerd brood).

Dus tsja , ik weet het ook niet allemaal hoe & wat.
Maar had het dus al een hele tijd geleden gehoord

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:29

Het zit wel in mijn Rexona. Maar ja, als ik het niet gebruik dan heb ik echt een zweetlucht Boos!

'Paint' it 'Black'

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:32

Je kunt van kaneel ook kanker krijgen, van zwarte verbrande dingen en nou ook van deo! Ik denk dat je dan echt hele flessen in een week moet opspuiten om er EVENTUEEL kanker van te krijgen. Dat was met de kaneel ook zo van TE veel kaneel.
Ik denk dat als je het gewoon normaal gebruikt dat het dan wel mee zal vallen. Te is nooit goed (behalve tevreden Tong uitsteken )

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 14:11

er was een aantal jaar geleden een jongen in japan ofzo overleden door overmatig deodorant gebruik, maar die spoot het 5x per dag over z'n volledige lichaam. door het aluminium wat erin zit krijgt je lichaam daar dan een te hoge dosis van, en dat overleefde hij niet. maar dan moet je dus 2- of 3 jaar lang je hele lichaam 5x per dag inspuiten met deo...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Black_Moon, brennie85, Drico, Flying_Angel, fohadie, Gee, Googlebot, Maanon_, maava, Niobe, Urona447, xJolijn en 168 bezoekers