7 jaar geleden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-01 08:06

Op 10 April 7 jaar geleden stapte ik voor het eerst op een 3 jarige groninger merrie Lachen
Grappig is dat Ik rijd alweer 7 jaar bij die fokker eerst 5 jaar de merrie Floortje die ik alles heb geleerd en daarna m'n eigen schattie Lachen wat gaat de tijd hard!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 08:07

time flies!!! leuke herinneringen toch?!?!?!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 12:01

Mooie herrineringen he? Fijnd at je die hebt, ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het eerst op rijles ging. Scheve mond\\

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 12:10

Ik weet mijn eerste rijles nog heeeel goed.. Ik had er zo naar uitgekeken.
zaterdag 10 augustus 1991. Om half 10 geloof ik...
Ik had priveles om te kijken in welke groep ik mocht (bij de ponies) Ik mocht gelijk in het 2e uurtje Lachen....
normaal ga je 1e, 2e, 3e halfuurtje dan 1e, 2e, 3e, uurtje.
ik was al wat ouder (11) dan degenen die in de half uurtjes reden en ik kon de eerste les gelijk lichtrijden dus zou wel mee kunnen komen in 2e uurtje -> spierpijn!!!! Lachen

:evaw:

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 12:41

Ik weet mijn eerste rijles nog heel goed!

Was op 6 juli 1997 (ik was toen 15 jaar)

Ik kan me nog herinneren dat het HEEL warm was!! En ik moest om 1 uur rijden (het heetst van de dag!) op Heleen een schimmeltje die nu nog steeds op de manege staat Lachen

Maar na een kwartier viel ik bijna flauw (van de hitte was geloof ik 25 tot 30 graden warm!)

Dus die les was niet zo'n succes....

De week erna kreeg ik longe les op Misty en dat was gelijk mijn lieveling!! (zie profiel)
In de "gewone" les werd dat ook mijn vaste pony. Helaas is nu niet meer op de manege Huilen

Ik heb 3 jaar op haar gereden, toen ging ze kreupel lopen en na 3 maanden ging ze weg Huilen

In haar plaats kwam Bassie, eerst vond ik het een rotpony (want hij had Misty's stal gekregen en dus haar plaats ingenomen, bovendien was ie erg schrikachtig, want hij moest nog heel erg wennen dus ik kon het niet met hem vinden...)
De eerste les dat ik op hem moest heeft ie zelfs gesteigerd!! Dat kwam omdat we tikkertje gingen doen (die ene keer reden er een paar kleintjes bij omdat de instructrice ziek was en er geen vervanger was en die vonden tikkertje een heel leuk spelletje, ikke dus niet *LOL* )

Maar ik zat dus op Bassie en ze kwamen toen met zijn alle op mij af!! Tja en als nieuwe pony zijnde moet je even laten weten dat je dat niet op prijs stelt, dus hup omhoog!!!

Gelukkig was ik er niet af gevallen...

Daarna ging het beter en nu wil ik niet meer op een andere pony rijden (of het moet Misty zijn, maar die komt niet meer terug...)

Op 7 april stond Bassie een jaar op de manege .

Oeps een heel verhaal! Nouja...hebben jullie weer wat te lezen!! *LOL*

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 12:42

Ha, mijn eerste rijles herinner ik me nog goed hoor!

Ik was met mijn ouders op vakantie in Brabant (ik was zeven jaar) en we gingen naar een of ander pretpark, waar ik een rondje op een pony heb gestapt. Dat was een domme fout van mijn ouders (ze zijn er geloof ik nog ziek van!), want toen raakte ik besmet met het paardenvirus en moest en zou paardrijden. Meteen.
Nou, mijn moeder regelde bij manege het Zwarte Water in De Mortel (ook daar in Brabant, want tja, het moest meteen! *LOL* ), twee privélessen voor mij.

Daar zat ik dan als guppie van zeven op een wit paard Cool (pony's hadden ze daar niet), ik kletste de instructeur (Anton Verberne, naar wie Toon vernoemd is) de oren van zijn hoofd. Een week later volgde les twee, nu in de buitenbak. Ging allemaal geweldig en ik heb er ook nog foto's van (als ik ooit een scanner heb, plaats ik ze).

Back in Noordholland ging ik rijden bij manege Clausen in Spijkerboor/Starnmeer. Na ook nog een paardrijvakantie op IJslanders bij de Puszta in Zijen (heet nu Rosworld)wist ik het allemaal zeker: ik was paardengek.

Bij Clausen heb ik gereden tot mijn veertiende jaar geloof ik, ondertussen had ik al verzorgpony's en later hielp ik samen met een vriendin bij een drafstal in de Beemster waar ook arabieren van de Kossack Stud gestald stonden.

Uiteindelijk ben ik toch gestopt met rijden en dat heeft ongeveer 10 jaar geduurd. Toen ben ik weer begonnen, eerst vijf lessen, toen als bijrijder op Ronja, twee jaar lang.
Toen dus drie jaar op Hippisch Centrum Alkmaar gelest, voornamelijk op Toon. En toon komt jaja, heel toevallig allemaal, bij het Zwarte Water in De Mortel vandaan. Ik was de eerste manegeklant van HCA die op toon mocht rijden en was direct verkocht. Uiteindelijk, twee paarden later, heb ik hem na zes jaar gekocht.

Ben dus nu in het bezit van een paard wat oorspronkelijk (of hij daar ook gefokt is weet ik niet) bij de manege vandaan komt waar ik als kind mijn eerste rijles gekregen heb. En die vernoemd is naar mijn toenmalige instructeur! En das bijzonder als die manege aan de andere kant van nederland ligt, ik woon namelijk in Noordholland!

Toeval? Tja, ik weet het niet!

Mieke

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mieke op 2001-04-11 13:45 ]</font>

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 12:53

Mijn eerste ponyavontuur was op een IJslander tijdens ponykamp. Daarvoor had ik al wel eens een beetje gestapt en gedraafd op verzorgpaarden, maar niet meer dan dat.

Maar goed... we gingen ponys halen uit het weiland. We zouden er zonder zadel op en dan zo terugrijden naar de manege.
Zo gezegd, zo gedaan...
Ik kreeg een voetje en hop, daar zat ik zonder zadel. Eerst een stukje stappen. Waarschijnlijk drukte ik mijn benen aan ofzo, want hij ging in een rustig drafje over. Om te blijven zitten hield ik mijn benen er goed aan, waardoor hij in galop ging. We zijn zo een heel stuk zonder zadel door het bos gescheurd en die jongen van de manege die mee was bleef rustig draven omdat er nog een beginner bij was.
Die pony racete dus door het bos zo naar de manege, sprong over het hekje en bleef bij de stallen stil staan. Met mij er nog steeds op!
Dat was mijn eerste keer in galop en mijn eerste sprong!

Whaaaaah!!! Ik vind het nog steeds een heel leuk begin en ik mag nog steeds graag even een stukje zonder zadel op Bugatti rijden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 12:59

7 (bijna 8 jaar alweer) jaar geleden kocht ik mijn eerste paard en moest ik geweldig afzien. durfde hem nog niet eens zelf in de wei te zetten, durfde ook zijn stal niet altijd goed in, grinnik. En nu heb ik datzelfde paard nog steeds. Ik herinner me alles nog als op de dag van gisteren, toen ik hem voor het eerst zag, toen ik hem reed, hoe warm het was enz. en nu ben ik helemaal met hem vergroeid en nu wordt hij dit jaar alweer 11, terwijl hij in mijn gedachten nog steeds een jong paard is.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 13:09

Ik raakte besmet met het paardenvirus tijdens een rondje op een haf in de flevohof Lachen Zie hier:
Afbeelding
hoe scheef zit ik Lachen Ik wilde PERSE (!) alleen hihi

_________________
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift.
That's why we call it the present.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjimmy op 2001-04-11 14:10 ]</font>

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 13:23

tja, het begon eigenlijk met een zeltje in spanje op m'n 5-de, daarna, op m'n 6-de (ehh..in sept.'85) gaan lessen op de manege Hamor, iris, Miranda, ik weet t nog precies Lachen
Op m'n 16-de kreeg ik Roy (die anders bij de slager was beland), op m'n 18-de kocht ik leo als opvolger Lachen
dusse, mijn gelukkige paardenleven bestaat nu alweer zo'n 16 jaar..

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 13:26

oh ja, de eerste fjord waar ik op zat als 6-jarige, was de overgrootmoeder van leorna *LOL* ! Dus het rassenvirus zat er net als bij kim al vroeg in haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 13:44

Mijn eerste rijles weet ik niet zo goed meer, het was een proefles. Het moet ergens in november 1986 (ik was 12) zijn geweest. Met Sinterklaas dat jaar kreeg ik namelijk een cap (he, wat moet je daar nu mee, 'k heb toch geen les?) en een 10-rittenkaart. Ik rij nu dus al 14.5 jaar!!! Inderdaad vliegt de tijd!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 13:50

He Riette dat is toevallig ik kreeg namelijk mijn eerste 10 lessen ook van die lieve sinterklaas hahahahaha......reed daarvoor altijd bij een oud mannetje op een zwarte shet Blacky, en tja mijn vader werd wel heel erg gek van mij dat ik op paardrijden wilde.
En toen eindelijk kreeg ik dan 10 lessen en gelukkig mocht ik doorgaan, want paps vond het ook wel erg gezellig, die ging trouw iedere week mee met mij........volgens mij was dat rond mijn 10 jaar. Lovers

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 14:04

mijn eerste les was 8 jaar geleden volgens mij 6 april (maaike wanneer is nieke geboren?? dag daarna begon ik namelijk te rijden) en ik reed op berwin. Ik wilde altijd perse 2 weken achter elkaar op dezelfde ponie, want dan konden pappa en mamma allebei zien hoe goed t ging (gescheiden ouders dilemma) maarja dat is alleen met berwin gelukt daarna steeds andere tot ik een paar leuke ontdekte

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 14:06

Leuk joh Nimber,

Het is ook alweer 2,5 jaar geleden dat ik voor het eerst bij Frans kwam en jou heb ontmoet!
Toen was ik stiekum naar het weland van Silvester gegaan en toen kwam jij eraan om Lottel op te halen.
"Wie ben jij dan?'

...slik.... hahaahaaaa
Afbeelding

Weetje, Silvster staat op magege Pothoven. HIJ ZIET ER SLECHT UIT
Ik vind dat stom, want Agnes had beloofd dat ze hem noooooit zou verkopen. Nee, Silvster is zeker te min voor haar. En Jennifer, die engels volbloed word nu ook helemaal verpest op de manege. Maarja...daar kan ik niets aan doen. Hier een foto van mn voormalige super shet.
Afbeelding

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 14:46

Citaat:
Op 2001-04-11 14:44, schreef Riëtte:
Mijn eerste rijles weet ik niet zo goed meer, het was een proefles. Het moet ergens in november 1986 (ik was 12) zijn geweest. Met Sinterklaas dat jaar kreeg ik namelijk een cap (he, wat moet je daar nu mee, 'k heb toch geen les?) en een 10-rittenkaart.


Goh sinterklaas komt bij jullie dan ook vroeg! Bij mij komt ie altijd pas in December *LOL* *grijnz* sorry kan het niet laten!! }>

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 15:34

[img]../upload/3/pasja.jpg[/img]
[img]../upload/3/pasja1.jpg[/img]

Mijn groote liefde tijdens een periode van bijna 5 jaar. En toen kwam het moment dat ik voor pasja te groot was Huilen

[img]../upload/3/lambiek.jpg[/img]
De lease pony van een vriendin waar ik elke zaterdag zelf voor mocht zorgen en er op rijden Lachen

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-01 16:55

mijn eerste rijles is dit jaar alweer 14 jaar geleden reed al 7 jaar voor ik bij de fokker terecht kwam.
ene Gerdien dat weet ik nog goed ja wist je trouwens dat sylvester 1 van de liefste pony's daar is???

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 17:19

neeeee?!?!!?!? whaaaahahahahahaha dat had ik echt nooit gedacht. Vroeger was het zo'n dondersteen! Ik mis hem wel

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-01 17:24

haha das zacht uitgedrukt monster was een beter woord voor 'm ja echt hij is van de meeste hun lievelings pony maken zelfs ruzie om op 'm te mogen rijden Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 17:31

Mijn eerste rijles was ergens rond april 1991, toen was ik een jaar of 6/7.Ik mocht op Danny, een grijsbonte shetlander.Toen ben ik meteen afgedondert, we gingen galoperen ( ik als beginner,nog nooit op een paard gezeten, in een gevorderde les,geslaagde combi NOT)toen ben ik er een half jaar meegestopt, mocht niet meer van mammie Lachen . In oktober ben ik weer begonnen op de manege de boshoeve.Daar heb ik 4 jaar gereden, toen mocht ik een fjord *inrijden* die was al zadelmak, de rest moest ze nog leren.Daarna mocht ik vandezelfde eigenaars een Z-drs paard rijden dat met pensioen was. Toen ben ik daar meegestopt , mocht ik een25 jaar oude blinde pony verzorgen.Maar daar kon ik niks mee ( wou wedstrijden rijden).toen heb ik 3 maanden niet gereden, en toen kreeg ik mijn nu huidige pony die ik einde deze maand 2 jaar heb. woww.. hihi best veel gedaan Lachen ik rij dus bijna 10 jaar...iets minder...

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 17:56

Ik weet nog wel welke pony ik reed, het was mouse een echte lieverd.
Maar op welke dag? In welk jaar? Om welke tijd? En verdere details over de les?? Geen idee. Ik weet het echt niet meer. Heb mijn vader wel gevraagt wanneer dat was.
Ik was een jaar of 7/ 8 toen ik voor het eerst op les ging. Maar verder wist ie het ook niet. Best jammer eigelijk, dat was toch wel een heel belangrijk iets!
Tsja en voor het eerst op een pony/ paard zitten, dat weet ik sowiezo niet meer, maar dat is logisch vertelde hij, want toen was ik nog heeeel klein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 18:06

Mijn allereerste les was op Goofy en dat was op mijn 6e verjaardag. Dat vond ik heel normaal want ik wist dat je 6 moest zijn om paardrijles te mogen krijgen op de manege waar mijn moeder reed. en ik zou dan eindelijk 6 zijn dus dan moest het ook maar meteen. Party!! En nu 18 jaar later rij ik ng steeds. Ik ben een half jaartje gestopt toen ik een half jaar reed want toen was mijn vader verongelukt en werd ik heel bang. Maar toen miste ik het rijden toch en ben ik weer begonnen op een adnere manege waar ze wat makkere pony's hadden (op de manege waar ik begon hadden ze geen echte kinderpony's dus iklag er noag eens naast). Toen kochten ze op de oude manege er wat pony's bij en ben ik daar weer naar terug gegaa. Toen hadden ze daar Bambi en dat was mijn favoriet. Want ze galopeerde zo lekker hard Party!! Nu is ze met pensioen en staat ze op een stal waar ze veel in de wei staat en af en toe nog met wat kleine kindertjes rondstapt.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 18:10

mijn eerste les was op mijn 11e op poppy. ik weet het nog steeds. poppy is ook heel lang mijn favorietje gebleven. voordat ik op les ging, hobbelde ik al een jaar op de haflinger die we toen op de kinderboerderij hadden. nu rijd ik dus al zo'n 10/11 jaar.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 20:22

Citaat:
Op 2001-04-11 15:04, schreef Marjolein:
mijn eerste les was 8 jaar geleden volgens mij 6 april (maaike wanneer is nieke geboren??

Niekepiek is op 5 april geboren, 1993

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, SemrushBot, xxIsaa en 35 bezoekers