Ben vanochtend terug geweest naar de fysio

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Ben vanochtend terug geweest naar de fysio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 17:46

Zoals je in [VvdD] Paardrijverbod... (ruiterspier)
en [VvdD] Laiser gereden door jong meisje kon lezen heb ik twee weken niet kunnen rijden.

Vanochtend ben ik weer voor de derde keer bij de fysio geweest.
Hij vond dat het er beter uit zag dan de vorige keer.
Als ik beloofde dat ik niets zou forceren zag hij geen reden om mij nog langer van mij paard af te houden. Ik mag dus rijden, zolang ik maar niet te veel druk zet op die spier. Ik mag het wel een beetje voelen, maar ik mag niet de pijn krijgen die ik had zeg maar.

Dat was dus tegen geen dovemans oren gezegd.
Vanmiddag heb ik Laiser eerst gelongeerd, zodat hij toch zijn beweging had gehad, die ik hem wilde geven. Daarna ben ik hem in stap gaan rijden. Hij was toch wel weer wat groter dan ik me herinnerde Knipoog

Ik probeer van het weekend nog te rijden nadat het 14 jarige meisje uit bovengenoemd topic hem eerst heeft los gereden. Wanneer hij bij haar goed aanvoelt, neem ik hem over en ga verder werken in stap. Zo hoef ik niets te forceren en wordt Laiser toch onder de man goed gereden. Het meisje vind het leuk, dus was wil ik dan nog meer Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:49

Ideale oplossing, hoef je je tegenover Laiser ook niet schuldig te voelen en kan je mooi rustig aan weer zelf gaan opbouwen OK dan!
Goed nieuws dus!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:50

goed nieuws inderdaad.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:06

Heel goed nieuws idd Lachen
Meestal duurt het herstel van de 'ruiterspier'onwijs lang... dus je hebt echt geluk

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:09

Dat is nog 's leuk nieuws voor je OK dan!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 18:16

Ik ben er ook nog lang niet hoor.
Ik mag alleen dingen doen die geen pijn doen, dus is het telkens kijken wat ik kan

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:17

Heel goed nieuws! Gelukkig heb je nog een fijne tijdelijke bijrijdster achter de hand. Is toch altijd makkelijk. Hoeft Laiser niet de hele tijd "saaie" rondjes te lopen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:36

wel rustig aan jij he.......(opstekend vingertje)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:39

Lekker dat je weer wat meer mag gaan doen!
Irritant he, als je alles moet gaan uitzoeken wat wel en geen pijn doet.
Want als je dat nog niet weet en het doet wel pijn, dan heb je als nog pijn. (duh)

Heb ik ook namelijk wel eens moeten doen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:42

Da's indd goed nieuws, al ben je er nog niet Knipoog
Sterkte verder.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:18

bij mij mag het juist wel pijn doen.. (rug) das een teken dat de spieren aan het werk zijn. als het maar niet weken gaat doorzeuren... wat heb ik een mazzel.. hopen dat je er snel weer bovenop bent!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:28

Dat is goed nieuws OK dan!
Ik las vanmiddag je berichtje dat je naar de fysio geweest was, zag dat je niet online was, dus toen had ik al zo'n vermoeden Knipoog
Fijn dat je weer rustig aan het werk kunt.

Geniet, maar dressuurprik met mate *LOL*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 13:51

Vandaag heeft het meisje hem weer gereden. Vandaag heeft ze hem wat meer aan gepakt. Met als gevolg dat Laiser het heel netjes ging doen. Hij kreeg spontaan weer meer pit Knipoog
Het meisje was na zo'n viertig minuten toch ook wel wat moe, dat grote paard goed rijden was toch wel intensief Knipoog
Daarna heb ik hem overgenomen en nog een tijdje gestapt. Ik kreeg hem heel compact lekker aan het stappen. Hij was ook een stuk losser dan gisteren. Het meisje had hem dus heel goed aan het lopen gekregen. Ook kon ik haar nu een paar dingen laten zien die ik bedoelde in een verhaal van wat ik vertelde.

Ook heb ik nog heel ven geprobeerd hoe de draf aan voelde, maar zodra ik ging lichtrijden, voelde ik meteen dezelfde pijn. Wel nu maar op een plaats ipv twee, maar toch. Ik heb dus toen daar meteen gestopt met draven en verder gegaan in stap.
Dinsdag toch maar even vragen wat we nog aan die ene spier kunnen doen, die ik met de draf voel. Ik zal straks nog wle even een fotootje plaatsen van het meisje op Laiser.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:59

Fijn dat het alweer wat beter gaat, al zal volledig herstel idd nog wel even duren.

Maar een prima oplossing zo toch OK dan! .

Gijsje
Berichten: 12
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:15

Fijn dat je weer op je paard zitten.
Hopelijk gaat het heel snel vooruit.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:34

Hmm, toch nog pijnlijk dus? Wel fijn dat je alweer in het zadel mag, en een goede oplossing, zo'n losrijdster!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 17:47

Even om aan te geven hoe hij nu gereden wordt.
Hier zag hij dat er iemand de binnenbak binnenkwam en mocht hij kijken van het meisje.
Afbeelding

Hier laat ze hem lekker door draven
Afbeelding

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:41

Klein meisje op groot paard! Knipoog

Zoals jij het beschrijft, rijdt ze 'm best leuk. Warm houden voor andere keren dat jij om de een of andere reden niet fit genoeg bent om te rijden!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:24

Fijn dat je nu toch weer mag gaan rijden. Inderdaad een beetje oppassen en wanneer het pijn doet stoppen. Dan gaat alles vast goed Lachen

Dat meisje heeft hem zo te zien inderdaad wel lekker lopen.
Makkelijk hoor, als jij een dagje niet kunt of ziek bent of zo heb je in iedergeval iemand die hem graag voor je beweging geeft.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 16:18

Vandaag heb ik weer gereden.
Zonder dat ik het vooraf eigenlijk gepland had, vroeg ik of het meisje zin en tijd had. Ze had namelijk net zelf haar eigen pony in de ponyclubles gereden. Tot mijn verbazing vond het ze wel leuk om Laiser weer te rijden. Dus zo gezegd zo gedaan. (Ze had overigens volop publiek, want de mensen die van de ponyclub er nog waren wilden haar wel eens zien rijden op dat grote paard)
Alleen had ze vandaag een taaie kluif aan Laiser.
Laiser heeft even laten merken dat het allemael leuk en aardig is, maar dat hij toch echt geen sulletje is Knipoog
Na een tijdje kreeg ze hem toch weer lekker ontspannen en dat hij mee werkte. Nadat zij voldoende had gereden en vond dat hij lekker reed ben ik er weer om geklommen. Hij voelde inderdaad weer netjes aan en liet zich door mij al snel nog ronder stellen en werd lekker licht in de hand.
Toen er per ongeluk een paar pasjes draf tussen kwamen, bleef ik doorzitten en dat deed geen pijn. Dus ik was helemaal blij. Wel heb ik hem meteen uit die draf gehaald, ik wil namelijk niets forceren met mijn spieren.
Daarna heeft het meisje me nog een goede bruikbare tip gegeven om een mooie schouderbinnenwaarts (in stap dan wel nu) te rijden. Ik zette het in en Laiser deed het echt keurig Lachen

Gijsje
Berichten: 12
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:18

fijn dat het zo goed gaat houden zo. Ik hoor je nog.
Groetjes Gijsje