Mecenas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 20:52

Er is al een topic over geweest, maar ik ben benieuwd naar zijn nakomelingen. Ik heb een paard gevonden waar ik misschien wel intresse voor heb en nu wil ik wel wat meer van die nakomelingen weten. Heeft iemand misschien ook foto's van (een) Mecenas onder het zadel?
Alvast bedankt! Lachen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 20:58


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 21:04

Thanks Karin! In dat topic wordt wel een klein beetje gesproken over nakomelingen, maar ben benieuwd naar het karakter enzo. En ik wil ook wel foto's zien van de nakomelingen! Lachen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 14:00

Ik heb een ruin van Mecenas. Hij is nu 6 jaar. Ik ken iemand die Mecenas heeft gereden en die zegt dat het een echt bloedpaardje was. Het was geen makkelijke, hij had echt hengstenstreken.
Mijn paard is erg aanhankelijk, volgt me overal als hij me ziet. Ik ben nu L2 met hem na een jaar uit de running te zijn geweest door patella fixatie (problemen met de knieschijf). Hij is wel erg kijkerig, normaal gesproke rij ik een gemidelde van 168pnt., maar als hij z'n dag niet heeft kan hij je gigantisch in de steek laten. Ik weet niet of dit van Mecenas weg komt. Dan zul je meer mensen met een afstmmeling moeten spreken. Hij draaft met enorm veel tact en regelmaat, heeft een hele goeie stap (als hij niet gespannen is) Heeft in de galop soms moeite om door te springen, maar dat komt waarschijnlijk door zijn blessure. Hij kan heel goed springen. Maar ik rij alleen dressuur met hem.
Ik vindt het een heel fijn paard en krijg vaak van de jury te horen dat hij zo makkelijk loopt en dat hij vast enorm fijn moet zitten. Is ook zo.
Ik denk dat je gewoon een paar keer dat paard moet rijden en wat meer mensen moet opzoeken die nakomelingen van Mecenas hebben, Ik ben zelf ook erg benieuwd naar andere nakomelingen. Je ziet ze de laatste tijd iets meer. Toen ik mijn paard net had, had nog niemand van Mecenas gehoord.
O ja, mijn paard lijkt enorm op Mecenas, maar is niet bont. Het is een vos.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik kan geen foto's plaatsen (heb geen scanner)
Groetjes Petra.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-01 19:22

Bedankt! Ben benieuwd wat me te wachten staat. In Olst staat een leuk paard te koop van Mecenas. Misschien dat we daar gaan kijken! Iemand nog met en Mecenas? Lachen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 23:00


Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 14:32

Wij hebben een mecanasxIglesias merrie veulen. Een heel lief veulen, goed gebouwd en kan spectaculair lopen. Enige minpuntje vind ik dat ze ontzettend bont is, echt of er een verfblik is opengetrokken. Het is een heel lief dier, maar wel een dametje met een eigen willetje, sprong al na 1 maand uit het land over het hek heen.


Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 19:42

Bedankt voor de reacties! Lovers Dit paard is niet bont. Heeft alleen een kolletje en 2 witte voetjes. Ze is donkerbruin. Ben benieuwd wat me te wachten staat morgen! Party!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:13

Hoi Joleen,
Ben ik weer. Ik ben afgelopen weekend op concours geweest met Murdock (vader dus Mecenas) en hij had z'n dag. 168 pnt en eerste. Er liep nog een mecenas. Die liep L1, een merrie ook en vos net als die van mij. Een behoorlijk groot paard, maar wel mooi. Had iets vlakkere gangen dan die van mij. Ik hem met het meisje gesproken waar ze van was, en wat bleek. Ook dit paard was wat kijkerig, misschien toch een Mecenas trekje.
Groetjes Petra.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers

cron