tölten!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
maessie

Berichten: 5718
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

tölten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 10:27

Ik ben gister met onze hele klas wezen tölten in Havelte. *LOL* Was echt tof!!! Zijn hier meer mensen die echt Ijslands rijden??? Ik had een heel tof paardje waar ik op mocht. Ze heette vrij vertaald Goudbloempje. De IJslandse naam weet ik niet meer... Helaas waren de weilanden voor de paarden een dikke puinhoop , en de paardjes zelf ook niet in een al te beste conditie, maar het rijden was echt super!! t lukte me ook nog om mn paardje in tölt en telgang te krijgen Pling (Heel trots op mezelf..)

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl


dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:34

Ow leuk!
Ik heb nog nooit ijslanders gereden maar wil het wel snel eens gaan doen..

IK heb wel een haflinger die kan tólten haha als ik op en lang hards tuk rij wil ze nog wel eens een stukje tólten Haha!

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...


Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:00

waar ben je wezen rijden?
er zijn hier op bokt een flink aantal mensen die op ijslanders rijden en of hebben. Zelf rij ik ook ijslanders vind het heerlijke paarden, zeker als ik last me rug heb.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:05

Tolten is heerlijk! Ik zit over een maandje ook weer elke dag op een ijslander, kan niet wachten! Haha!

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:06

Je bent zeker bij 't peerdespul wezen rijden?
Het is inderdaad wel bekend dat niet al zijn paarden er even lekker uitzien. en hij niet altijd even goed voor izjn beesten zorgt of heeft gezorgd. Voor mij een reden om er dus niet te komen...
Ik rij inderdaad op IJslander, nu zo'n 11 jaar al. Leuk zijn ze he!
Knap dat je hebt getolt, super voelt dat he!
Of je ook getelgangt hebt vraag me me af, want in telgang leggen, dat doe je niet zo maar. Dat moet je flink oefenen en dat lukt zelfs mij na jaren ervaring niet zo maar. Waarschijnlijk reed je op een wat verstokte vijfganger, die neigen wel eens wat die richting op.
Trouwens niet rot bedoelt ofzo hoor!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:14

Hej leuk voor je hoor. k heb ook nog nooit op een ijslander gereden. Maar dat kom miss ooit nog.

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

japke
Berichten: 265
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:43

ik heb toen ik vorige zomer naar de ardennen op vakantie was geweest(lees elke dag lange tochten door de natuur en prachtig weer) Haha! op de ijslander gerden van een meisje die haar eigen paarje had meegebracht om daar te rijden getolt echt heerlijk zo comfertabel! Tong uitsteken

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:27

ik heb een Welsh x Arabier en die kan ook telgangen (als ie zijn eigen kwaadmaakt). Zit echt heerlijk. Als hij in telgang gaat dan probeer ik het te stimuleren dat hij ermee doorgaat maar ik weet niet goed hoe ik dat moet doen.

Come over to the dark side, we have cookies!

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:14

heey,
mijn ijslandertje tolt ook weer Lachen madame had een nieuw trucje: over deschouder heen lopen en dan wegdraven.. Maar vanaf vandaag is het weer heerlijk: pannekoeken-pannekoeken (om de 4takt ff aan te geven Knipoog)
Gaaf he die tolt? Ben je nu niet verslaafd Tong uitsteken

Groetjes, Marjolein

Flenna
Berichten: 207
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:37

Heej wat leuk zeg dat je hebt getölt Cool ik heb zelf een IJslandse merrie van 4,5 met heeeel veeel tölt Cool
Helaas mag ik nog niet zo veel met haar tölten omdat ze net ingereden is, eerst moet haar draf wat beter worden ... Als ze terug is van haar welverdiende vakantie mag ik gaan beginnen met intölten ...
Trouwens er bestaat ook een speciaal IJslander forum Knipoog erg gezellig alleen is het niet zo druk als hier Scheve mond
(Kijk maar onderaan mijn berichtje voor het adres Knipoog )

Groetjes Marsha

Bekijk eens mijn website http://www.marsha-creations.nl voor handgemaakte sieraden

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:59

Wat is het toch heerlijk die tolt.

Zelf heb ik helaas geen eigen ijsco, maar ik ga zo af en toe naar de Besmanninck Hoeve om mijn kunsten een beetje bij te spijkeren .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:34

Wil ik ook!! Ben heeeeel benieuwd hoe dat rijd!

Gaan we nog welles doen he?! Tong uitsteken

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:38

Geweldig he... IJslanders
Heb ook een keer getolt... heerlijk...

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:48

ja waar heb je gereden?
Ik wil ook zooo graag een keer op een ijslander rijden!!!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Flenna
Berichten: 207
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 12:05

DANIenVLIEG schreef:
ja waar heb je gereden?
Ik wil ook zooo graag een keer op een ijslander rijden!!!


http://www.icelandic-horses.com kan je bij de Links de meeste IJslanderstallen in Nederland vinden Knipoog Zelf heb ik les gehad bij Gaedingi in Harmelen en mijn eigen IJslander staat daar nu ook in training ...

IJslanders zijn echt leuke paarden om te rijden met een leuk karakter Knipoog

Groetjes Marsha

Bekijk eens mijn website http://www.marsha-creations.nl voor handgemaakte sieraden

maessie

Berichten: 5718
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 12:34

Hoihoi! Ik ben idd naar het peerdenspul geweest. Het paardje waar ik op reed heeft eerst wedstrijden gelopen. Ze ging echt zomaar met me telgangen! Ging ook meer per ongeluk dan dat ik het wou... maar het was wel tof, die man ging me alles helemaal uitleggen omdat het gelijk zo goed lukte! Hij was ook nogal verbaast! Bij de meesten was het ook al een hele toer om te tölten... Ik had toevallig net het goeie paardje uitgezocht denk ik...

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:50

hey leuk ja!!! zoals hoffieeeh al zei, gaan wij ook nog een keer doen of niet Tong uitsteken

xxx Ragna

stimuleer de verdraagzaamheid, wees eens vaker irritant!

stop nooit met lachen, je weet nooit wie er verliefd kan worden op die lach...

maessie

Berichten: 5718
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 17:39

OK dan! Ja gaan we zeker een xtje met zn allen doen!!! *LOL*

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:01

Lachen

stimuleer de verdraagzaamheid, wees eens vaker irritant!

stop nooit met lachen, je weet nooit wie er verliefd kan worden op die lach...

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:32

Ik ben 2x op het land van herkomst geweest.

Echt geweldig was dat.

Ik heb ook een paar keer een cursus gedaan en rijd nog wel eens op een ijslander van iemand anders.

Nu nog de staats winnen dan koop ik er een 3e paard bij. Haha!

Even showen Haha!

Afbeelding

Ik ben de 4e van links.

Afbeelding

Hier even mijn gevonden goudstaven in de zadelas doen Tong uitsteken

Afbeelding

Nee dit is niet Saoedie Arabie maar gewoon Ijslandse woestijn.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:50

Heey Afke!
Super he die IJslanders!!
Van het voorjaar ga ik lessen met Sikiley zodat haar tölt weer meer terugkomt; de eigenaar doet er niet zoveel meer aan Boos!
Ik ben een tijdje terug wezen rijden bij Punktur in Peize (heet nu Gimli) met Wind, was ook super!! Alleen een beetje braaf ritje dat wel.
Tof dat je het zo leuk vond!

Faber quisque fortunae suae

Flenna
Berichten: 207
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:33

Cowgirl schreef:
Ik ben 2x op het land van herkomst geweest.

Echt geweldig was dat.

Ik heb ook een paar keer een cursus gedaan en rijd nog wel eens op een ijslander van iemand anders.

Nu nog de staats winnen dan koop ik er een 3e paard bij. Haha!


Wat leuk dat je op IJsland geweest bent Cool ooit wil ik ook wel eens naar het land van herkomst van mijn IJslander maar dan moet ik eerst nog even doorsparen Schijnheilig

Mooie foto's ook, IJsland is een erg mooi land en de paarden daar zijn helemaal geweldig natuurlijk Knipoog ...

Groetjes Marsha

Bekijk eens mijn website http://www.marsha-creations.nl voor handgemaakte sieraden

ijslandermir
Berichten: 760
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:05

Geweldig he, dat tolten! Ik kan door mijn gezondheid niet goed draven. We zijn toen op zoek gegaan naar gangenpaarden. Eerst bij de Tennessee Walkers gekeken. Geweldig ras, maar (te) weinig keus en waanzinnig duur. Toen mocht ik een keer op de IJslander van een kennis rijden. Na 1 rondje tolt was ik verkocht! OK dan!
Ik vond de IJslanders eerst maar matig, maar als je er een keer op gereden hebt!
Ik heb nu sinds 3 maanden mijn eigen IJslander: Vidja fra Punktur. Gekocht bij Punktur in Donderen (is nu Gimli in Peize).
Het gaat supergoed en ik les 2 keer in de 3 weken bij de IJsland Rijders Noord in Exloo. Erg leuk.

Flenna
Berichten: 207
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:31

ijslandermir schreef:
Geweldig he, dat tolten! Ik kan door mijn gezondheid niet goed draven. We zijn toen op zoek gegaan naar gangenpaarden. Eerst bij de Tennessee Walkers gekeken. Geweldig ras, maar (te) weinig keus en waanzinnig duur. Toen mocht ik een keer op de IJslander van een kennis rijden. Na 1 rondje tolt was ik verkocht! OK dan!
Ik vond de IJslanders eerst maar matig, maar als je er een keer op gereden hebt!
Ik heb nu sinds 3 maanden mijn eigen IJslander: Vidja fra Punktur. Gekocht bij Punktur in Donderen (is nu Gimli in Peize).
Het gaat supergoed en ik les 2 keer in de 3 weken bij de IJsland Rijders Noord in Exloo. Erg leuk.


Heej Mirjam ook actief op bokt Knipoog

Groetjes Marsha

Bekijk eens mijn website http://www.marsha-creations.nl voor handgemaakte sieraden

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:25

In de buurt van Ommen zit toch ook zoiets waar je dat kan doen? Tenminste dat heb ik eens gehoord, lijkt me ook wel eens leuk om te doen met een aantal mensen. (maar ik wil alles wat met paarden te maken heeft wel eens uitproberen)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bretsa, Dartel, Ilonaa1994, IngeK en 38 bezoekers