[AR] Shetlander menvereniging ZH? of instructeur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Omar

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Leiden

[AR] Shetlander menvereniging ZH? of instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 22:17

Oke, ik heb dus twee mini shetjes, een ruintje van 4 jaar en een hengstje van 9 maanden. Het ruintje loopt sinds een aantal maandjes voor een tweezits sulky, en het is de bedoeling dat ze over een aantal jaartjes in een tweespan gaan lopen voor een marathonwagentje, en als het mogelijk is zou ik dan ook af en toe wel een wedstrijd willen gaan rijden.
Nu weet ik wel dat er in groningen en friesland speciale shetlander verenigingen bestaan, maar ik vroeg me af of er in ZH ook niet zo'n vereniging bestaat, want naar groningen is gewoon te ver voor lessen.
Het liefst zou ik me aan willen sluiten bij een vereniging, of eens in de week een menles volgen van iemand die ervaren is en in staat is om langs te komen om les te geven. Het liefst wil ik dressuurmatig mennen en iets van vaardigheid.
Iemand enig idee?

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen,
Groetjes Maartje, Omar en Twan



jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:30

Ik zou het zo niet weten of dit bij jou in de buurt is maar ik lees weleens in het stamboekje over het westerkwartier, dat zijn shetlandmenner.
Misschien zou je het stamboek eens kunnen bellen om te vragen of er bji jou in de buurt een menvereniging voor shets zit.

Omar

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 22:31

Ja maar die is nou juist gevestigd in Groningen. Dus daar schiet ik niet veel mee op

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 09:10

In een manege in Els worden ook speciale shetlander menlessen gegeven, maar ik ben niet zo topografisch aangelegd Haha! , dus heb ook hiervan geen idee of dat bij jou in de buurt is......ik heb eventueel wel een telefoonnummer voor je van die menvereniging Lachen

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:19

Hey Maart zoek even via Google Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:58

In het Bit stonden 3 verenigingen:

1. Men- en rijvereniging Westerkwartier, Tolbert, Groningen (heb je niet veel aan)
2. Shetlandponystal Het Zesspan, (geen woonplaats vermeld)
3. Lyts mar Krigel, als ik die naam zo zie Friesland...

Dus verder kan ik je niet helpen, maar als je het stamboek opbelt, kan je dan niet iets van een verenigingen lijst opvragen?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:21

als je een men- instructeur zoekt, familie de Ronde geven ook les aanhuis,moet je even aan Billy hier op bokt en pb tje sturen, die staat daar op stal

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:11

Voor gewoon lessen kun je toch ook bij een gewone menvereniging gaan rijden?
Hier in Boskoop kom ik zeer geregeld op de menvereniging. Is gewoon een gezellig vereniging. Er is elke week dressuurles, en een enkel keertje wordt wat gedaan aan de vaardigheid. Maar het is voornamelijk dressuur, dat heb je ook voor je vaardigheid nodig.
En ja, met wat voor pony je ment maakt in principe niet zoveel uit.
Shetlanders lopen voor de rest gewoon mee op officiele wedstrijden. Dus zou je ook een startkaart aan kunnen vragen. Ik vind het altijd wel een leuk gezicht. Ik weet dat er best heel wat Shetten meelopen. Met dressuurwedstrijden, en met de vaardigheid. Vooral met de vaardigheid lopen ze vaak de grote pony's eruit, omdat ze veel wendbaarder zijn.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:20

Hoi Hoi

Ik woon in ridderkerk ook in Zuid-Holland en met mijn verzorgpony's word ook in de les gereden ik rijd ook af en toe wedstrijd met een pony die pas voor de kar staat. je hebt er 1 in simonshaven,dordrecht,heerjansdam,barendrecht je hebt bij jou in de buurt denk ik ook wel iets hoor. er word dresuur,vaardigheid gegeven. bij mijn verzorgpony in de les waren eerst alleen maar shetten maar aangezien 2 spannetjes ermee stopte zijn er nu 2 shetten en 1 fries. op dubbeldam in dordrecht waar we lessen is les en dan die week erna geen les en dan weer wel.

dus om en om. je kan wel op de dag dat er geen les is komen en dan vrij rijden dan worden er meestal pionen neergezet.

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:07

Ik ben ook een tijd op zoek geweest naar zoiets bij ons in de omgeving niet te vinden dus, nu heb ik een menvereniging gevonden waar ze naast de paardenlessen ook menlessen geven aan kleinere combinaties, de grootste pony die meeloopt is een haflinger, nou echt een kasteel als jezelf op een menwagentje zit met een shet ervoor dan ben je blij dat je niet tussen de paarden hoeft, is ook onverantwoord.

dewy007
Berichten: 358
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:15

ey maarje zoek dan bij markplaats ! Haha!

Ricardo en Dewy

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:08

dewy007 schreef:
ey maarje zoek dan bij markplaats ! Haha!


Nee, bij ons in de buurt rond gevraagd en in het telefoonboek gekeken en Hippos Vademecum erbij gepakt, maar de vereniging waar ik nu bij ga heb ik via via gehoord , ik zou eigenlijk gewoon bij de club hier in Kesteren gaan de Batavieren, maar zij hebben alleen paarden als lessers daar kun je als shetlandmenner dus niet bij, via hun ben ik toen terrecht gekomen bij de Margrietruiters uit Lienden.

Ik kijk wel ff in het Vademecum wat er bij jou in de buurt zit, oke!

Omar

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 15:28

Bedankt Haha!

bonfire13

Berichten: 52
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:43

maartje
jeanne dárc doet die het nie meer dan???
Verward

julius+denise= real love

Omar

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 20:36

Nee, volgens horen,zeggen nie meer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers