luxe probleem, wil graag weten wat jullie zouden doen.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lies

Berichten: 9613
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 00:11

ik zit met een probleem; ik heb sinds een tijdje een aantal bijrijdpaarden, waar ik al lang naar op zoek was.
In eerste instantie was ik er hartstikke blij mee, maar nu ik begrepen heb wat de bedoeling is ben ik niet zo blij meer.
Het is gewoon lopende band werk. Als de ene gereden is staat de andere alweer klaar om te rijden. Ook kan ik niets doen zonder commentaar of iemand die op mijn vingers kijkt. Frusty
Ik durf er niets van te zeggen maar ik vind het eigenlijk niet echt leuk. Ik sta dan nog liever te kijken en wat te poetsen dan zo onpersoonlijk met de paarden om te gaan.
Wat zouden jullie doen?


puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:15

Proberen erover te praten, en als er niets uitkomt kappen. Je vind vast wel weer iets waar je het wel naar je zin hebt, en dat lijkt me toch een van de belangrijkste dingen. Je moet toch in de eerste plaats voor je plezier met paarden bezig zijn en niet straks met tegenzin.

Succes!

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 09:29

iid erover gaan praten, ook namens mij veel succes

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 09:53

goh, komt bekend voor
in de zomer rij ik soms wel 5 paarden op een dag (met complete verzorging per paard erbij)
je kon me echt wegdragen!!!
Elke zomer zit ik volgepland.....ik heb nu Februari al weer vol zitten, want ik wil er niet meer dan 2 per dag doen (incl mijn eigen paard) want ik werk gewoon 40 uur
Ik weet hoe je je voelt, en kijk uit hoor, dit gaat ten koste van je lijf!!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 10:38

ik reed er eerst bij een handelsstal zo'n 4 per dag ( 2 dagen in de week dan wel) Maar het was ook rijden en de volgende. Op een gegeven moment ben ik gewoon wat langer gaan stappen, lekker paard zelf opzadelen ( je kan gerust vragen of je dat zelf mag doen) gewoon de tijd nemen..

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


carola

Berichten: 8676
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 12:26

En wie tikt je op de vingers dan? Is dat iemand met verstand van paarden? Zo ja, dan kun je er juist heeeeeel veel van leren! Probeer ook de positieve kanten te zien, door veel paarden te rijden kun je erg veel leren en wordt je beter.

Veel mensen hebben liever ook niet van die 'troetelaars' als bijrijdster, maar meer iemand die serieus is en wil leren. Ik zelf ook hoor, geen gezeur, rijden. Vooral omdat mijn paarden (de meeste paarden trouwens) dat getroetel helemaal niet fijn vinden.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

lies

Berichten: 9613
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 13:41

Ik denk ook niet dat ik er veel van ga leren, aangezien ze alleen maar commentaar leveren. Volgens mij heb ik er meer verstand van, omdat zij het hebben over hun paard wat ZZ-zwaar springt maar volgens mij bestaat dat bij springen helemaal niet. Ook zijn het nogal moeilijk te rijden paarden, en zo'n ster ben ik niet Haha! Ik weet het niet hoor wat ik wil.
En ik heb nog een aanbieding al is dat wel wat verder weg, maar dat gaat dus om één paard.
Ik zit dus heeeeel erg te twijfelen Verward

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 13:48

Ik weet niet wat je leeftijd is, maar als je een beetje veel huiswerk krijgt en een bijbaantje ofzo krijg je het heel druk!
Het is dan niet verstandig om zoveel paarden te doen. Ik zou het er bij één of twee houden.
Er zijn meisjes zat die paarden zoeken om te verzorgen, dus maak je daar maar niet druk om!

En het is belangrijk een band met je paard te krijgen, en op deze manier zal dat zeker niet lukken.

Succes emee, en vergeet één belangrijk ding niet: Paardrijden moet leuk blijven!


Frank

lies

Berichten: 9613
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 22:39

Citaat:
Op 2001-12-01 13:48, schreef Frank:
Ik weet niet wat je leeftijd is, maar als je een beetje veel huiswerk krijgt en een bijbaantje ofzo krijg je het heel druk!



haha, ik heb mijn huiswerk al af hoor frank! Ben 27 dus dat zit wel goed. Maar ik heb natuurlijk wel andere verplichtingen. Tuurlijk zou ik het qua tijd best kunnen redden, maar ik zou er wel andere dingen voor op moeten geven die ik ook leuk vind.
Ik ben er nog niet echt uit. Wel bedankt iig, ook de anderen die geantwoord hebben!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:55

Hahaa! Sorry.... Zit ik een beetje te denken dat ik met iemand van dertien te doen heb... Frusty

Maar ben je dan niet oud genoeg om zelf die keuzes te maken, of had je gewoon advies van ons nodig?

Succes ermee!

Frank.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers