Het gaat goed met mijn nieuwe zadel.......

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 00:16

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 0&forum=13

Na dit topic heb ik dus een kentauer springzadel gekocht. Hij heeft een vlakke zit en veel kniewrong.
Ik had namelijk die van Sjuimpje geprobeerd en die zat super (vlakke zit en veel kniewrong) maar lag niet goed op leys Huilen .

En nu heb ik dus 3x in dat zadel gereden en erna in mijn dressuurzadel EN IK KON ZITTEN ??

Vandaag ook weer lekker gereden kon diep zitten en dan merk ik dat Leys ook veeel beter reageert. Ik zwem nietmeer in de verschillende zadels ik kan zitten en wegrijden Party!! .

Ben dus helemaal happy nu maar hopen dat mijn gewicht goed blijft dan kan het niet meer stuk *LOL* .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:20

Top! Een goed zadel is echt fijn!
Voor het huidige zadel hadden we een zadel waar ik me altijd op open reed (lag echt aan het zadel!), een lange buitenrit maakte ik dus eigenlijk nooit meer, want dat werd gegarandeerd pijn hebben.
Was ik even blij dat het niet meer goed op Gipsy bleek te passen en ook niet aangepast kon worden...... Schijnheilig
Nu heb ik nergens last meer van, maakt het allemaal een stuk leuker!

Is de verkoop van die bokt-caps toch nog ergens goed voor geweest Schijnheilig *LOL*

_________________
<FONT COLOR="BLUE">De natuurlijke trots en adel van het paard zijn af te meten aan zijn verzet tegen geweld en bedrog</FONT>
<FONT COLOR="PURPLE">Alessandro Alvisi 1887-1951</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-12-01 00:21 ]</font>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 00:24

Yep idd margreet hihi arme boktcaps.
Het was ook wel een ribje hoor.

In mijn dressuur rij ik me ooknog wel eens open maar dat komt puur omdat ik dan een verkeerde onderbroek aan heb zoooooo balen en pijnlijk Verdrietig . Maar het zit zo lekker en ik voel goed zijn rug en dat is zeeer belangrijk.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:31

Hou op over doorrijden! Ik heb echt wel eens het bloed in m'n onderbroek gehad. Au!
En doordat het pijn deed kon ik ook niet meer ontspannen zitten, waardoor ik Gipsy dus in de weg zat, waardoor zij haar rug wegdrukt en lekker gaat stuiteren, en ik me dus nog meer pijn doe etc., dan zaten we elkaar dus lekker in de weg, hopeloos!
Maar dat is nu allemaal opgelost! Party!!

Nulla tenaci invia est via

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 00:33

Yep margreet ik heb hetzelfde af en toe. Erg aaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuuuuuwwwwwwwww. Huilen

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:38

Compleet off topic maar ok:

Weet je wat nog veel meer pijn doet? Onder de douche als je goed open ligt!!!!!

Ik heb echt alles wel zo'n beetje geprobeerd om het te voorkomen, bontjes, zalfjes etc., maar een ander zadel hielp toch echt het beste! Als het maar af en toe is zou ik er geen nieuw zadel voor aanschaffen, maar ik lag soms na een half uur lessen al open, als het m'n eigen paard was zou ik echt in staat zijn om om die reden een nieuw zadel aan te schaffen!

Nulla tenaci invia est via

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:55

Top zeg!

Ik heb ook zo'n periode achter de rug waarin ik gewoon niet tevreden was over mijzelf, mijn zadel, mijn zit, zo frustrerend!!!

Fijn dat je nu weer jezelf en een fijn zadel hebt gevonden!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:58

Citaat:
Op 2001-12-01 00:55, schreef Sjuimpje:
gewoon niet tevreden was over mijzelf, mijn zadel, mijn zit, zo frustrerend!!!


Hou op! En het een versterkt ook nog eens het ander, dus je komt er gewoon echt niet uit.
Je zit elkaar dan echt in de weg.
Zo zie je maar weer dat het niet alleen belangrijk is dat een zadel goed past op je paard, het moet ook bij de ruiter passen, anders heeft je paard er alsnog last van.

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Bietjah87, laura22, Mark0919, mooney en 47 bezoekers