jullie mening graag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

jullie mening graag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 11:39

hier volgt toch wel een lang verhaal vrees ik: tijdje geleden had ik mijn eerste springles, die man vertelde me dat als ik wou dat hij omlaag kwam met zijn hoofd, de hele les zijn hoofd hoog ( Verward )moest houden en dit zelf thuis ook zo doen. Op den duur zou hij vanzelf wel naar beneden komen. Diegene die mijn paard een beetje kennen weten dat hij niet liever doet als met zijn hoofd in de lucht te lopen, en oke op het einde van de les vroeg hij wel om met zijn hoofd lager te lopen maar hij mocht gewoon niet, ik moest dus eigenlijk mijn handen wat hoger houden. Normaal zit ik een hele les te oefenen en te werken zodat zijn hoofd toch al wat in de juiste stelling zit en dat ie af en toe wat lager komt, maar nu was het juist omgekeerd hoofd heel hoog houden en die man was blij......Dus nu mijn vraag of je het ook zo kan bereiken dat hij onderin begint te lopen. Ik persoonlijk vind het allemaal vaag

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009


Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 11:43

En je hebt gelijk dat je het maar vaag vind !! Scheve mond
Zo bereik je helemaal niets ...
Doe gewoon lekker zo voort zoals je altijd al deed,en luister niet naar die man,want die heeft het lekker fout

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 11:54

Ja, beetje vreemd. Ik zou gewoon lekker rijden op de manier waarop je dat altijd doet! Een paard zou juist omlaag moeten lopen, niet omhoog! Rare instructeur heb jij!..:-$ Veel succes ermee!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 11:56

waar heeft die meneer dat vandaan? iig niet uit een boek of van iemand die ik ken! wat een onzin. nu straf je je paard dus voor iets wat je uiteindelijk wil bereiken. lijkt me niet echt de bedoeling.

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:41

hm..!! ik vind het ook nogal vreemd Verward... een paard gaat tog juist naar beneden lopen.. als hij zich vertrouwd voelt en ontspannen... dat wil je tog juist.. je wil tog dat je paardje lekker ontspannen loopt.. als je zn hoofd omhoog gaat houden, wordt ie juist niet- ontspannen.. en dat wil je tog niet ??? hm.. vage man hoor *LOL* hehe

'Moonlight Holly'

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 14:10

Wou gewoon eens een springlesje, maar toen ie dat begon te vertellen vond ik het toch wel heel raar. Wel ergens een goede methode, want na de sprong trekt hij zijn hoofd altijd omlaag dat deed ie nu niet meer, maar om hem op die manier naar beneden te krijgen vond ik ook wel erg raar, gelukkig ben ik niet de enige Haha!

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:54

Daar zou ik geen les meer van nemen, die is echt hartstikke gek!

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:10

Alsof aan de teugel rijden van voren zou moeten komen! 't zit hem meestal juist aan de andere kant (achterhand)... Als ie nou zegt dat je daar mee aan het werk moet...


Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:43

huh? heeft die man ooit rijles gehad, hoe komt ie erbij. ik zou hem gewoon lekker laag blijven rijden is ook veel beter voor zn rug.
je moet toch van achter naar voor werken, zo trek je hem volgens mij alleen maar op de voorhand en bereik je dr verder helemaal niet mee (behalve een paard wat beroerder gaat lopen)
gewoon doorgaan zoals jij al deed en als je altijd les van hem hebt, zou ik toch een andere instructie zoeken.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:24

peggel schreef:
waar heeft die meneer dat vandaan? iig niet uit een boek of van iemand die ik ken! wat een onzin. nu straf je je paard dus voor iets wat je uiteindelijk wil bereiken. lijkt me niet echt de bedoeling.

hier ben ik het mee eens OK dan!
je straf je paard nu gewoon ,terwijl je dit juist wil bereiken Scheve mond
ik zou stoppen met die lessen
maar dat is mij mening

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 12:52

was ook maar een eenmalig lesje hoor Haha! hij zei tegen mij dat hij zo juist zijn achterhand zou gaan gebruike Verward Heb elke woensdag les, maar dan wel van iemand anders en daar lukt het wel, nog niet de volle 100%maar wat wil je alles rustig aan zeg ik altijd en zeker niet dwingen

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:48

wist niet dat t om springen ging... als een paard na de hindernis z'n kop omlaag trekt moet je dat niet toestaan. in alle andere gevallen geldt mijn eerste commentaar.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:13

hoofd omhoog en hoofd lager en omlaag vind ik niet zulke duidelijke termen vandaar dat ik wat moeilijk antwoord kan geven.
Misschien hangt hij in je handen als hij zijn hoofd 'omlaag' doet en is hij meer voorwaarts als hij zn hoofd meer 'omhoog' doet...
Er zal wel een kern van waarheid inzitten wat je instructeur zegt..

She's my lady Lovers

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:26

Misschien bedoelde hij dat als je paard te diep loopt, dat je hem wat meer op moet richten, en als hij er niet goed doorheen is, dat je hem dan lager in moet stellen ?
Ik vind het wel lekker vaag zoals hij het omschrijft, zo kan je er helemaal niets mee ! Verward

~Turbohoof Solutions ~

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 15:17

Nistria schreef:
hoofd omhoog en hoofd lager en omlaag vind ik niet zulke duidelijke termen vandaar dat ik wat moeilijk antwoord kan geven.
Misschien hangt hij in je handen als hij zijn hoofd 'omlaag' doet en is hij meer voorwaarts als hij zn hoofd meer 'omhoog' doet...
Er zal wel een kern van waarheid inzitten wat je instructeur zegt..

hoofd lager bedoel ik onderin lopen (dressuur), en idd hij durft al wel eens op mijn handen te hangen, maar hij zei tegen mij: je moet zijn hoofd hoog houden, op het hoogste punt, zodat hij zijn achterhand gaat gebruiken, dit doe je zo totdat hij het beu is van zo hoog te lopen hij zal dan wel vanzelf op de juiste manier gaan lopen, dus als mijn paard vroeg voor lager te lopen in die les mocht hij niet ik moest hem boven houden.. Okay voor na de sprong is dit idd de beste manier bij mijn paard omdat je anders het zand van dichtbij kan bekijken maar volgens mij toch niet de manier om je paard onderin te leren lopen

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 15:24

daardoor gaat hij echt zijn achterhand niet gebruiken hoor!
eerder zijn rug hol maken...
en je bedoeld aan de teugel?
dat moet je zeker niet zo doen, zo kan een paard toch niet ontspannen?
dezeinstructeur is volgens mij heel verkeerd bezig!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 15:26

ja aan de teugel noemen jullie dat Knipoog volgens mij kon dit ook zo niet daarom dat ik jullie mening ook vroeg Haha!

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:52

Op het moment dat je als eerste je paard hoog laat lopen drukt je paard zijn rug weg. Rij je zo een tijdje door, dan heb je na een paar weken al een paard met rugprobleem. Ik weet er alles van, door slechte instructie heb ik mijn paard dus ook met rugpijn gereden. Is nu gelukkig weer over Lachen
Ik weet nu gelukkig dat je eerst je paard lekker laag en over de rug moet rijden alvorens hem hoger in te stellen. Precies andersom dus.

Ik weet niet of je nog vaker van deze man les gaat krijgen, maar ik zou de volgende keer nog wel eens vragen waar zijn methode nou precies goed voor is en met welk argument hij dat denkt.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:13

wat een rare instructeur joh... Verward

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers