Wondje in mondhoek... *help*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Wondje in mondhoek... *help*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 20:15

Ik heb al een paar weken een wond in mijn mondhoek Scheve mond Het begon met droge lippen, dat is dus een klein sneetje geworden... Maar het genas maar niet.

Dat kleine sneetje is inmiddels aardig uitgescheurd. Het ziet er inmiddels ook uit als een puistje, het is wat dikker, de huid eromheen is geirriteerd (rood)... Er zit bij tijd en wijlen een korstje op, maar dat scheurt er constant vanaf (nee, ik pluk het er niet vanaf Knipoog). Iedere keer als ik iets eet scheurt de huid weer open, door de beweging... En het doet nog aardig pijn ook .Lachen

Heeft iemand enig idee hoe ik dat wondje genezen kan verklaren?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:17

mond en klauwzeer Haha! Haha! Haha!

Goed vet houden.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:18

mond toeplakken voor een week zodat het niet meer beweegt? Haha!
ik zou er wat uiercreme of vaseline opsmeren, of lippenbalsem
verder proberen zo stil mogelijk te houden e nafwachten
succes Tong uitsteken

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:22

Even naar de huisarts, krijg je een zalfje mee en dan is het met 3 dagen over.
Blijf je er mee doorlopen (net als ik ooit gedaan heb) dan krijg je zometeen een soort koortsuitslag (wordt ook wel krentenmik/brood genoemd) over je halve wang, neem van mij aan, dat moet je kostte wat kost zien te voorkomen Haha!

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:23

Koortsuitslag Verward
je kunt er spul voor halen bij de drogist of apotheek.
Laatst bijgewerkt door Ann op 25-02-04 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Gillian


Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:23

Ik heb een keer zoiets gehad, kwam er littekenweefsel op; een heel raar bobbeltje.. Is weggehaald door de dokter

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:25

Ik heb dat ook gehad. Toen heb ik Echinacin stick gekocht. Toen ging het zo weg..


Rensje

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:26

Citaat:
Er zit bij tijd en wijlen een korstje op,


hehe, ik las: er zit bij tijd en kwijlen een korstje op ...oeps Bloos
uhm, met vaseline vet houden, proberen je mond niet te ver open doen(klinkt stom, maar anders scheurt het steeds weer uit).
Anders moet je eens naar een drogist gaan, en daar een lippenbalsem kopen van Weleda, dit is een natuurlijk merk en helpt echt ontzettend goed!

Gezocht: Bijrijdpaardje omgeving rotterdam( berkel en rodenrijs, bergschenhoek, schiebroek, hillegersberg...)

A woman needs two animals: The horse of her dreams and a jackass to pay for it.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:33

Ann schreef:
Koortsuitslag Verward

Zo noemde de dr het.

Zoiets, alhoewel het bij mij meer roodachtige bultjes waren:
Afbeelding

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:35

Laast waren mijn lippen ook heel schraal. Scheve mond Toen had ik er calendulan opgedaan, goed vet houden.
Maar als je het zo erg hebt als dat plaatje kun je het best even langs de huisarts gaan voor het misschien nodige zalfje ervoor.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 20:36

*gaat heel blij zijn dat ze net de laatste hap macaroni doorslikte alvorens naar het topic te gaan kijken...*

Zo groot is het bij mij nog niet, je ziet ook duidelijk een snee erin... Niet zoals op dat plaatje dus...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:37

Gatver!
Ik heb na kamp heel erg last van gesprongen lippen, doet ook behoorlijk pijn en blijft ook maar terug komen. Kan smeren met labello wat ik wil maar het helpt niet echt.. heb nu Blistex en dat helpt beter! *Al is het soms wel stront irritant omdat iedereen vraagt wat je die nacht hebt gedaan omdat je gescheurde lippen hebt.. Schijnheilig*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:54

Ik ben labello verslaafte dus heb er nooit last van, bestaat echt hoor zo'n verslaving!
Ik weet wel...dat wat jij hebt dat het ontstaan kan door vitamine gebrek, eet je wel gezond?

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:57

Zovirax is speciaal voor koortslippen.Kan je overal halen maar is bij het kruidvat of Dirksdrogist het goedkoopst.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:22

heel veel zout op doen, dat ontsmet lekker, haha

nee ik zou als ik jou was iets tegen een koortslip halen en dat erop smeren ofzo?

Obelix is gewoon stoer!

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:25

Probeer eens Purol. Verkrijgbaar bij de drogist (even vragen Knipoog ), zit in een klain zalf-doosje, werkt heel goed, gebruik het elke dag!!

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:40

Krentenbaard zoals dit heet, is ook nog eens vreselijk besmettelijk, dus kijk hiermee uit..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:00

Inderdaad wat Sjuim ook al zei: even mee naar de dokter gaan.
Voor dat ontstekinkje dat er bij zit heb je wat anders nodig dan alleen vet of zovirax.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:30

Annelou schreef:
Laast waren mijn lippen ook heel schraal. Scheve mond Toen had ik er calendulan opgedaan, goed vet houden.


Ik heb áltijd last van schrale lippen en rode plekjes in m'n mondhoek. Calendula werkt geweldig, dan is 't de volgende dag weg bij mij...

Semper erit denique omnia


      Dorée

      Berichten: 6707
      Geregistreerd: 20-05-01
      Woonplaats: Utrecht

      Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:51

      taverno"]
      Zovirax is speciaal voor koortslippen.Kan je overal halen maar is bij het kruidvat of Dirksdrogist het goedkoopst.
      [/quote]

      [quote="youngster schreef:
      Krentenbaard zoals dit heet, is ook nog eens vreselijk besmettelijk, dus kijk hiermee uit..



      Het kan zijn dat je een koortslip hebt. Herpes dus. Dat kan je van iemand hebben gekregen, maar het HOEFT GEEN herpes te zijn. Ga dus niet meteen met koortslipcremepjes aan de gang. Is absoluut onnodig als je geen herpes hebt! (als het wel zo is, moet je oppassen, want het is besmettelijk, dus ook via je vingers..)
      Het kan ook gewoon een kloof zijn die elke keer weer opengaat als je je mond opendoet! Heel vervelend!
      Je mond geneest wel heel snel, maar een nacht slapen is blijkbaar niet genoeg om het juist dicht te laten groeien.
      Ik heb dit ook heel vaak, heb heel erg last van snel droge lippen, gelukig geen herpes. Ik gebruik daarom in de winter heel veel Purol, doet wonderen!
      Heb het een keer heel erg gehad en heb toen uiteindelijk van mijn vader (dokter) een recept gekregen voor zinkzalf. Vroeger kon je dat nog bij de drogist kopen, nu alleen nog op recept verkrijgbaar. Is nl vrij agressief spul. Wat ook schijnt te helpen is de zinkzalf boor babybilletjes Haha!
      Verder kan uierzalf nooit kwaad en is Calendula (van VSM) ook erg goed bij open wondjes en kloofjes. Is alleen niet echt smakelijk als je het in je mond krijgt, dus voor slapengaan de beste oplossing.
      Als het allemaal niet overgaat, toch even naar de dokter voor een receptje, maar probeer het eerst met purol, uierzalf en calendula! En proberen je mond zo weinig mogelijk en klein mogelijk open te doen! Lastig, maar werkt wel!
      Sterkte Lachen

      "Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
      'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

      Acda en de Munnik

      Sylvia

      Berichten: 28818
      Geregistreerd: 22-07-03
      Woonplaats: Posterholt

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 02:05

      Ik ga er maar even vanuit dat het gewoon een kloof is die constant opengaat. Ik loop hier al minstens 5 a 6 weken mee rond, mijn vriend heeft nooit last gehad van een koortslip, en hij heeft nu nog steeds nergens last van. En ja, ik weet heel zeker dat ik niemand anders gekust heb

      Ik ga morgenochtend iig eerst even naar de da een paar dingetjes inslaan OK dan!

      Niet eten is trouwens geen oplossing, als ik gaap voel ik het nl ook openscheuren... Boos!

      Spoiler:
      Hier moet een nieuw onderschrift komen.

      Dorée

      Berichten: 6707
      Geregistreerd: 20-05-01
      Woonplaats: Utrecht

      Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 02:18

      Pervinco schreef:
      En ja, ik weet heel zeker dat ik niemand anders gekust heb


      En je vriend? Tong uitsteken
      Heel veel sterkte met je bestrijding! (als je erom wilt lachen moet je kijken of luisteren naar 'Rupert' van Hans Teeuwen. Hij heeft ook het probleem dat zijn mondhoeken uitscheuren en Hans kan dat heel fijn (lees: ieks! kkggrrrr) nadoen Haha! )

      "Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
      'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

      Acda en de Munnik

      Sylvia

      Berichten: 28818
      Geregistreerd: 22-07-03
      Woonplaats: Posterholt

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 02:29

      Doree, nou niet vervelend gaan doen Scheve mond Ik ga dadelijk allemaal gekke dingen in m'n hoofd halen... Ziek

      En hou maar op over Rupert, dat stuk spookt de laatste weken woord voor woord door mijn hoofd...

      Spoiler:
      Hier moet een nieuw onderschrift komen.

      Dorée

      Berichten: 6707
      Geregistreerd: 20-05-01
      Woonplaats: Utrecht

      Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 03:24

      Pervinco schreef:
      Doree, nou niet vervelend gaan doen Scheve mond Ik ga dadelijk allemaal gekke dingen in m'n hoofd halen... Ziek

      En hou maar op over Rupert, dat stuk spookt de laatste weken woord voor woord door mijn hoofd...


      Hahaha sorry! Mijn welgemeende excuses! Laat je niet gek maken door een vervelend, momenteel over haar slaap zijnd meisje Tong uitsteken

      Ik moest ook echt meteen aan Rupert denken toen ik je bericht las Bloos
      Maar ik leef wel met je mee, want ik weet hoe strontvervelend zo'n kloof in je mondhoek is Ach gut

      "Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
      'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

      Acda en de Munnik

      Buitenzorg

      Berichten: 10818
      Geregistreerd: 02-10-01
      Woonplaats: Spijkenisse

      Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 03:32

      Pervinco"]
      . En ja, ik weet heel zeker dat ik niemand anders gekust heb
      [/quote]

      [quote="Pervinco schreef:
      ...........dus gratis drank Haha!


      Citaat:
      Daarna mocht ik oefenen op klanten.....


      Citaat:
      Maar flink aangeschoten bier tappen... dat gaat niet goed. Ze hebben me nog net niet letterlijk achter de bar op kunnen rapen, kwam echt niet meer bij van het lachen...


      Weet je dat eerste heel zeker? Tong uitsteken Extreme duivel

      Sorry, off-topic, heb verder (ook) niks toe te voegen dan dik met Purol insmeren voor je gaat slapen!

      Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
      Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: carineken, Daphne1402, Doef, IASCrawler, LiDi, MDWStables, mika11, Rinkex, Wopkebrok, xChanelx en 74 bezoekers