wat kan dit zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 17:47

kelvin loopt nu al de hele tijd onregelmatig sind hij bekapt is. ( op andere manier omdat het helemaal verkeerd was geweest)
maar nu is het zo: hij loopt beter dan ooit!
netjes en ontspannen met zijn hoofd omlaag. ik heb geen idee wat dat onregelmatigheid kan zijn en waar het weg kan komen. misschien uit de spieren? of zal er toch iets in het been zitten?
het lijkt de ene dag erger dan de andere en bij mij is het erger dan als wanneer de eigenaar erp rijd. ze hebben al gezegt dat ik hem veel en veel meer aan het werk zet. dus nou ja ik weet het ook niet meer.
ik heb al gezegt dat ze eens foto's moeten laten nemen, maar zezeggen dat het te duur is voor als er niets met zijn been is, maarja wat heb je aan en paard die onregelmatig loopt? die kost ook geld als je hem niet kan rijden.
ik weet het in ieder geval niet meer en zie het niet echt meer zitten.
kan iemand me helpen?

groetjes stephje

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:02

Volgende keer hoofdletters is iets makelijker om te lezen..

Ik snap het niet helmaal maar het is dus zo dat hij anders is bekapt hij loopt nu ontspannen maar wel onregelmatig..
Liep die dat daarvoor okal?(onregelmatig)
Zo ja kan het best iets in de been zijn dan zou ik wel eens foto's laten maken, het is beter dat je het zeker weet.
Is het nu pas sinds die zo bekapt is,dan zou ik toch eens een andere hoefsmid proberen en kijken wat die ervan vindt..
Het kan best zijn dat die niet goed is bekapt en het daardoor komt.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:02

Is het op harde bodem erger als op de zachte bodem? Als het is gekomen sinds de hoefsmid geweest is zou ik OF hem de volgende keer erop aanspreken, OF een andere hoefsmid nemen.
Gooi ge teugel eens helemaal lang en laat haar flink naar voren lopen. Loopt ze dan nog onregelmatig?? Dan is het slechts teugelkreupel en komt het niet door de hoeven.
Ook kan het zijn dat je paard zichzelf ergens vastzet waardoor ze onregelmatig gaat lopen, in dat geval moet je haar daar door heen rijden, maar dan wel onder begeleiding van goede instructie. Zoiets is moeilijk aan te voelen, en daar kan je beter niet zelf mee gaan stoeien.