Paard in Alkmaar verdronken.....

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Paard in Alkmaar verdronken.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 18:35

Op hol geslagen paard verdrinkt in Alkmaar 24-02-2004


Twee leraressen van een scholengemeenschap uit Alkmaar zijn dinsdagmiddag met paard en wagen in het Noordhollands Kanaal beland. Daarbij werd het paard door het gewicht van het rijtuig onder water getrokken, waardoor het verdronk.

Het ongeluk gebeurde in het centrum van Alkmaar. Het paard hoorde bij het Clusius college, een vmbo waar les wordt gegeven in het mennen van paarden. Op weg naar het centrum van Alkmaar sloeg het paard op hol. "Het paard maakte rare bewegingen, waardoor de leraressen het dier niet meer onder controle hadden", zegt woordvoerder Claudia Metz van de politie Noord-Holland-Noord.

Het paard rende het water in. Het dode dier werd later in de middag _ na de inzet van duikers _ opgetakeld. De leraressen, 31 en 38 jaar, wisten op eigen kracht naar de kant te zwemmen. Ze hoefden niet verder te worden behandeld.


[Copyright 2004, Novum]
Van de site van www.nieuws.nl .....

Weet iemand van het Clusius hier meer van? Was het een paard dat daar al lang was en wie waren die leraressen? Eventueel via PB om hier geen namen openbaar te maken, maar ik ken iemand die daar bij de paarden werkt en wil graag even weten of die erbij betrokken was.
Alweer een ongeluk met een rijtuig, volgens mij durf je als menner bijna niet meer de straat op als je deze berichten steeds leest.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:48

jeetje zeg, dat is niet niks Scheve mond

Misschien snappen daarom sommige wel nu eens waarom een cap ook als menner belangrijk is...

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 11:11

Citaat:
Schoolpaard Muis verdrinkt in het kanaal
van onze verslaggever
alkmaar-De vijfjarige Groninger merrie Muis is gistermiddag verdronken in het Noordhollands Kanaal. Het dier trok een vierwielige wagen met twee passagiers voort over de Noorderkade in Alkmaar, toen het in paniek te water raakte. Muis behoorde toe aan het Alkmaarse Clusius College, waar het werd ingezet voor de lessen paardenhouderij.

Muis werd gemend door twee personeelsleden van het Clusius College. Zij konden tijdig de wal bereiken, maar waren onderkoeld en overstuur. Omstanders konden verhinderen dat de twee vrouwen opnieuw het koude water in sprongen achter het voor haar leven vechtende dier aan. ,,Ik zag telkens een wit koppie boven water komen. Een heel triest gezicht'', aldus een getuige. ,,Eerst dacht ik dat het een kind was. Ik kon niet meer doen dan die meiden een droge jas geven.''

Twee passerende werkmannen haalden een stanleymes uit hun busje om het tuig los te snijden waarmee Muis aan de wagen verbonden was. Helaas was het paard al met het wagentje onder water verdwenen.

Geblesseerd
Bij het Clusius College is het bericht van de dood van Muis hard aangekomen. De schimmel was geblesseerd geweest, en moest langzaam weer in conditie komen. De trainingsrit van gisteren werd haar fataal. Op de Noorderkade, ter hoogte van de Hargewaard, werd het dier door onbekende oorzaak onrustig. ,,Muis kwam ten val, raakte in paniek en is het water in gelopen'', zegt leraar paardenhouderij F. Groot. Het Clusius College heeft nog elf paarden over. In de lessen paardenhouderij krijgen de leerlingen les in de verzorging van paarden. Ook leren ze de dieren te berijden en te mennen.

Het verkeer over de Noorderkade moest gistermiddag tijdelijk worden omgeleid. De berging van het dier duurde ongeveer anderhalf uur. Brandweerduikers bevestigden takels aan het paard, dat vervolgens door een bergingsbedrijf uit het kanaal werd getakeld.


Dit stond op de site van het NHD(www.nhd.nl)

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:46

muis stond daar al ongeveer anderhalf jaar het was een onwijs lief paard en deed nooit een vlieg kwaad (in tegenstelling van sommige andere paarden) ze kwam op 3 jarige leeftijd naar t clusius ze was al lichtelijk beleerd (voor zover ik het nog weet) en ik vind het ook een beetje raar want met mennen was ze altjd heel braaf. maar ze was echt heel lief en super in de omgang ik wens de leerkrachten hierbij ook nog veel sterkte met het verlies van een superpaard


amandatjuh88
Berichten: 1318
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:23

Jaa ik ken muis zelf ook.. ( maar waarom hier niet zoveel reacties hebt komt doordat het ook onder verslag van de dag staat ) en daar staan iets van 50 reacties..

maar het is cker HEEL erg..!! ik heb gehoort dat ze ergens van schrok en begon te bokken en zo der been in de klem raakte.. ze raakte in paniek en rende het kanaal in.. Boos! jammer genoeg heeft ze het niet overleefd
xx amanda

Je Bent Mijn Ventje Rocky
Hou Voor Altijd Van Jou!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Biscuitje, Chibi2, Doppers, Ellen_ov, FCSA, Kimberley_, mabellean, meiske04, MieLo, nikiet, Perros, PotjeMayo, Rosa_, scrabbel, Spaansepony, Wescha en 38 bezoekers