Kalmerende kruiden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Kalmerende kruiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 09:54

Jamaica is op vreemd terrein altijd erg nerveus. Voor die paar x per jaar dat we een show hebben zit ik dus aan kruiden te denken.
Wat wil ik?
Ik wil iets wat haar kalmeerd, waardoor ze rustig wordt, maar ze mag er absoluut niet duf van worden, omdat ze wel gewoon dingen uit moet voeren. Zeg maar een soort nervovit maar dan voor paarden.
Ik wil het ook niet continu voeren, maar bijv. een week voor de show ofzo.
Iemand enig idee? (aangezien ik totaal niet bekend ben met kruiden)


esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 10:00

Iets van Bach? Daar ben ik zelf niet zo bekend me, maar hoor er goede dingen over van een stalgenoot. Volgens mij is het in vloeibare vorm,

...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 10:45

Kruiden moet juist over langere tijd gegeven worden wil je wat van de werking merken.
Je hebt echter bij de paardendrogist ook middeltjes die je 2 dage van te voren pas hoeft te geven, het is echter wel duur.

Goedkoper is het om het probleem bij de oorzaak op te lossen door haar wat vaker op vreemd terrein te laten lopen.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 10:52

esther82 schreef:
Iets van Bach? Daar ben ik zelf niet zo bekend me, maar hoor er goede dingen over van een stalgenoot. Volgens mij is het in vloeibare vorm,



Bach Bloesem is idd heel goed, je zou de Rescue Remedy kunnen geven, dan wel een dag van te voren beginnen, druppels gewoon in het drinkwater doen, werkt direct.
Ik heb het bij Piropo gedaan met het 8-tal rijden, omdat hij angst heeft voor Friesche paarden en we hebben er 3 in ons 8-tal.
Hij is er nog steeds niet wild van maar hij loopt er nu zo voorbij zonder in elkaar te kruipen zeg maar.

Verder heb je idd meerdere kruidenproducten die heel goed werken, bij www.jordenshippo.nl hebben ze ook het een en ander, maar als het goed is hebben die ook vloeibare varianten en dan gaat de opname wat sneller Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 11:13

Idd, Rescue van Bach. Kun je mooi ook zelf gebruiken indien nodig Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 12:06

en, waar haal ik dat? of waar kan ik er info over krijgen?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:37

www.silverlinde.com (de website van de Silverlinde. Je kunt ook Margriet bellen van 9-10 voor adviezen)
Als ik jou was zou ik mezelf ook aan de bach zetten. Vaak projecteer je toch je eigen stress op je paard en dan kan je hem nog zo stijf van de rescue zetten maar dat helpt dan niet veel. Ik heb mezelf laatst ook een kleine paardencrisis uitgebacht en mag zeggen dat de paardenproblemen een stuk sneller overzijn als het baasje ook rustig is Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:45

Je kunt rescue ook gewoon bij de kruiden minerva halen. Dat is waarschijnlijk makkelijker dan het te bestellen bij Silverlinde.
Toen mijn paard naar de kliniek moets voor röntgenfoto's heb ik hem (hij is heel bang voor de dierenarts) en mezelf (ik maakte me van te voren natuurlijk ook te druk was bang dat hij gel zou doen) ook rescue gegeven.
Ik vond dat het echt heel goed geholpen heeft. Leuk vond hij het nog steeds niet maar hij werd iig niet hysterisch.
Ik moest het trouwens in zn onderlip druppelen en niet door het drinkwater doen.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:55

Ik moest ook meteen aan rescueremedie van Bach denken. Bij ons in huis is dat heilig Schijnheilig Examen voor school, rijexamen, sollicitatiegesprekken, de dieren redden zich ermee met oud en nieuw, bezoekjes van/ aan de dierenarts, wisselen van de tanden enz enz enz.

Je kunt de bachremedies bij steeds meer winkels kopen. Veel natuurvoedingszaken en esotherische winkels hebben ze in het assortiment en ik zag laatst dat "De tuinen......" ze ook hebben.

Verder sluit ik me helemaal aan bij Natasha. Gebruik de druppeltjes zelf ook. Jij wordt er ook rustiger van en dat projecteer je weer op Jamaica. En baat het niet, dan schaadt het niet, zeg ik altijd maar.

Tip: Rescuecreme. Ook een handig middeltje. Ik heb er bij Codex de mok mee weg gekregen. Ik smeer het overal op.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:59

Valeriaan is bij de drogist te halen en werkt rustgevend.
*druppels en korrels heb je ervan*

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:10

Mikkie schreef:
Tip: Rescuecreme. Ook een handig middeltje. Ik heb er bij Codex de mok mee weg gekregen. Ik smeer het overal op.


Grappig, dat is echt wonderspul, maar niemand kent het ooit Verward Ik gebruik het overal voor. Schaafwondjes, littekentjes, zonnebrand, warmteuitslag etc. 'k Heb geen idee wat er verder inzit, maar het werkt als een tierelier.
Ook op de paarden trouwens, als die een wondje hebben. Gewoon rescuecreme erop en 't is zo weer schoon en dicht.


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:33

wat super werkt is Nervo Horse, het zijn homeopatische druppels, te bestellen bij Divoza. ik zweer er bij

2-4 weken achter elkaar geven, 2x per dag 1 ml op bv een stukje brood met appelmoes(t stinkt een beetje)

Quentin durfde op wedstrijden nooit langs het juryhokje, en op binnen wedstrijden kwam ik gewoon niet rond! hij liep op de binnenhoefslag in paniek te rennen

met nervohorse is hij de rust zelve, hij kijkt, en loopt gewoon door!

laatst kwam ik een vreemde binnenbak in, kon meteen naar het juryhokje(dat spiegelend glas had! en grote bloemstukken aan de zijkanten) en mezelf aanmelden

4 weken eerder begon hij in de proef nog te rennen omdat er een wit stekkerdoosje uit het juryhokje hing ben toen weer nervo horse gaan geven en hij was dus de wedstrijd daarna relaxed zonder duf te zijn
hij is gewoon levendig en actief, alleen de angst wordt niet omgezet in rennen, maar hij bekijkt het gene wat hij eng vind, en blijft gewoon doorlopen!
20 euro per flesje van 100 ml waar je erg lang mee doet!

verder is er nog spul dat heet peace of Mind, alleen op de dag zelf hoef je dat te geven, word op grote stallen ook nogal eens gebruikt.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:36

Bach Bloesem Remedie zalf helpt ook perfect! Gewoon een beetje op de neus aanbrengen en het werkt al binnen circa 10 minuten.

Geloof dat het wel in een Reformzaak te koop is, ik zal het nog even vragen aan mijn tante Lachen Een tube is ong. 8 euro dacht ik.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:43

Relax poeder van de paardendrogist (tijdelijk uitverkocht, komt volgende week weer binnen), je mag het zelfs geven als je wedstrijden rijdt en het werkt bij mijn koudbloed super!

Hij was altijd superschrikkerig en sprong dan meters naar opzij, levensgevaarlijk in het verkeer, maar nu ik dit geef is de ergste reactie weg, hij schrikt nog wel, maar niet meer zo heftig!

Ze worden er ook niet sloom van.

Met Rescue druppels heb ik zelf een mindere ervaring, ik was nogal gestresst en gespannen ergens voor en kreeg Rescue van een vriendin die op de Silverlinde studeert, ik ben er zo van geflipt, werd er zo hyper van dat ik een week thuis heb gezeten, ik kon zelfs niet autorijden!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:01

stef schreef:
en, waar haal ik dat? of waar kan ik er info over krijgen?


Info op het web, alleen maar even Bach Bloesem opzoeken, verder kan je het tegenwoordig zelfs bij veel drogisten krijgen, maar zeker bij reformwinkels enz.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:19

Relax poeder kan je bij de paardendrogist bestellen, het is er ook in vloeibare vorm, dat is nog iets voordeliger


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 22 bezoekers