Laiser gereden door jong meisje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Laiser gereden door jong meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 14:06

Omdat ik van de fysio niet mag rijden, longeer ik hem veel.
Maar aan dat rondjes lopen is ook niets aan als paard als je dat al twee weken moet.

Ik weet dat er een meisje op stal is, die heel vriendelijk rijd en zelf M2 rijd, het leuk vind om andere pony's te rijden. Nu vroeg ik haar of ze ook eens een paard wilde rijden.
Ja hoor, dat wilde ze wel. Ze wilde Laiser wel voor me rijden. Dat leek haar heel leuk.

Zo gezegd zo gedaan. Ik zou zorgen dat ik Laiser helemaal zou poetsen en zadelen en dat zij hem dan zou gaan rijden voor mij.

In de bak stapte ze zonder krukje heel soepel op. en haar eerste reactie was: "Wow wat is de bak zo klein als je op hem zit" Gevolgd door "Zo, hij heeft echt een grote nek" (Waarop ik antwoordde dat dat handig was als je er bijna afvalt, dan heb je eerst nog een steuntje Knipoog )

Vanaf het moment dat ze er op stapte zag ik dat ik de juiste persoon had gevraagd. Ze deed hetzelfde zoals ik altijd begin als ik op hem stap.
Nadat ze hem aan een los teugeltje had los gestapt en we wat besproken hadden over hoe en wat allemaal, pakte ze de teugels op en begon te rijden.
Het zag er leuk uit. Laiser deed braaf wat er gevraagd werd, maar maakte de ruiter ook niet wijzer dan ze was. Zolang zij niet wist dat Laiser veel ronder kon lopen, liet hij dat vooral ook niet zien Knipoog Stel je voor dat hij het dan ook nog moest gaan doen. Kom nou, hij is niet gek Knipoog
Toen het meisje een beetje gewend was aan het grote paard (Ze vond de bak nu toch een stuk kleiner dan wanneer ze op heer Dpony zit Knipoog )
pakte ze hem al wat meer aan en Laiser begon ook leuk te lopen. De galop durfde ze ook aan, alleen het galopknopje vinden was eventje moeilijk. Maar toen ze toch volhield de hulpen even duidelijk herhaalde, herinnerde Laiser zich dat hij dan moest gaan galopperen Tong uitsteken

Omdat ik ook wilde dat ze wat zijgangen met Laiser reed, probeerde ze dat ook. Ik moet zeggen, het viel niet tegen. Al gauw kreeg ze in de gaten, dat Laiser al een hoop oefeingen van de M1 kent, dus probeerde ze die ook met hem te rijden. (Laiser werd er spontaan wakker van. Jeetje die ruiter kon toch iets meer dan dat hij in het begin dacht Haha! )

De tijd vloog voorbij. Laiser vond het allemaal prima en ik zag een jong meisje op mijn grote paard die het toch wel heel leuk vond om Paard te rijden ipv Pony Knipoog

Achteraf vertelde ze me dat het haar was meegevallen. Ze had niet gedacht dat het zo zou zijn gegaan. Ze dacht dat ze hem nooit afgebogen zou krijgen. Maar het viel nog niet mee om zo'n grote te rijden.
Ik vertelde haar dat ik vond dat ze het heel netjes had gedaan en dat ik zag dat Laiser het ook prima vond dat zij hem gereden had.

Terwijl ze hem uitstapte zei ze nog dat het zo'n ontzettend lief en leuk paard was. Toen ik haar vroeg of ze hem eventueel nog wat vaker wilde rijden als ik nog niet mocht rijden van de fysio, reageerde ze heel enthousiast. Ja dat zou ze heel leuk vinden. Al hoopte ze voor mij wel dat ik snel zelf weer zou mogen rijden.



Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:09

wat fijn dat het zo goed ging!+:)+ Soms moet je idd gelijk op je gevoel af gaan. Is goed gelukt gok ik zo. Knipoog

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:10

echt heel leuk voor je dat het zo goed is gegaan
geeft toch altijd een wat geruster gevoel als je iemand goed je paard kan laten rijden wanneer jij door omstandigheden niet kan Lachen

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:12

Gelukkig heeft ze hem goed gereden *LOL*
En zo te zien aan je verhaal lijkt Laiser er oook niet veel problemen mee gehad te hebben

Hopen dat je snel weer mag rijden !

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:15

Leuk zeg! Hopen voor jou dat je snel mag rijden, maar dit is wel even een leuke oplossing!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:16

wat leuk zeg!! heb je er toevallig foto's van? zo nee, snel maken dan Haha!

zo was er een klein meisje van 10 die een dwarse kleine D-pony had die stond jaren terug op dezelfde stal als ik, zij was de enige die ook op Quentin durfde te rijden(alleen de sporen kwamen onder het zweetblad uit Knipoog zo klein was ze ) en quentin vond het wel best, maar echt aan het werk kreeg ze hem niet, maar dat lukte mij toen ook maar amper.
Destiny(grote dikke E-pony) zette ze wel super aan het werk, ook met haar benen amper onder het zadel uit

inmiddels is ze Z1+wp met haar dwarse bokkende pony, toen was ze B+0 en reed ze Quentin al, kan je nagaan hoe ze hem nu zou kunnen rijden Haha!

maar ik ben heel benieuwd naar foto's!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:16

Wat leuk joh! Zowel voor jou (kan je toch lekker van je paard genieten als je hem zo aan het werk ziet) en voor haar natuurlijk ook leerzaam!
En het klopt hoor, dat de bak ineens heel klein lijkt op een groter paard Haha!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:17

harstikke leuk zeg !! toch hoop ik voor je dat je snel weer zelf kan en mag gaan rijden !!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 15:10

Ik heb er geen foto's van Knipoog
Maar het beeld staat wel aan de binnenkant van mijn oogleden, misschien wil je die even lenen Tong uitsteken

Het was inderdaad voor mij ook leuk om te zien dat mijn paard zo leuk bezig was met een ruitertje die er duidelijk ook lol aan beleefde.
Dit meisje kan ook goed rijden, ze mag ieder jaar wel naar de brabantse kampioenschappen. Dus wat rijden betreft wist ik wel dat het goed zat. En nu bleek het ook gewoon nog goed te klikken.
En ik vind het ook fijn dat ik iemand kan vragen Laiser een keer te rijden als ik het zelf niet mag van de dokter, die dan ook een beetje op dezelfde wijze rijd.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:09

Wat ontzettend leuk voor jullie !
't Zal vast wel ongelofelijk wennen zijn om van een D-pony over te stappen op de goede trouwe reus.
Knap dat ze het durft (en kan Knipoog) !
De volgende keer wel even foto's maken hoor want ik word nu toch wel erg nieuwsgierig *LOL*

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:12

Leuk zeg ! Ben blij dat je iemand leuks voor Laiser hebt gevonden , voor mij was de overstap van pony naar Splash ook even 'he wat hoog' , ben inderdaad ook benieuwd naar foto's ...Haha!

    S p o t.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:31

Hehe wat lijkt me dat leuk om meegemaakt te hebben. Lovers
Jammer dat je geen foto's gemaakt hebt Verdrietig

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:42

wat leuk dat het zo gegaan is!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:43

Hey wat leuk dat het zo goed ging! 't Is natuurlijk wel een heel verschil tussen een D-pony en jouw 'kasteel', kan me voorstellen dat ze daar even aan moest wennen.

Typisch trouwens hè, dat veel paarden pas wakker worden als ze echt aan het werk mogen! *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:49

Wat leuk dat het zo goed ging!
Hopelijk blijft het zo gaan tot je zelf weer kan rijden, beterschap trouwens!

Niet zo heel lang geleden heb ik op een 'echt' paard gereden, ook van een bokker trouwens (paard liep z en was bijna 1.80 Bloos! ) Maar het is zoo ontzettend anders allemaal, ook omdat dat paard veel beter luisterde dan ik gewend ben Knipoog

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:57

Leuk dat je iemand gevonden hebt!! Hopelijk ben je zelf snel weer beter.

Ik rijd nu sinds 2 weekjes ofzo ook een paard voor iemand, vind de overstap van D-pony naar paard wel meevallen (is ook maar een kleintje, 1.62). Mij bevalt het heel goed zo'n paard, vooral omdat ik er erg veel van kan leren, paardje is nu 23 jaar, al jaren geen wedstrijd gelopen maar voorheen lang Z2. Ben nu dus ook verschillende dingen aan het oefenen, gisteren geprobeert te appuyeren!!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:15

Fijn dat het zo goed ging!! Kun jij lekker toekijken, en Laiser blijft aan de gang!! Elke dag longeren is ook geen pretje.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 21:40

Zo leuk als jullie reageren op dit verslagje zo leuk was het ook om die twee zo bezig te zien.
Natuurlijk is het wennen als je van een dtje ineens op Laiser gaat zitten. Daarom vond ik het ook zo knap dat het zo goed ging.
Ik merkte gisteren ook dat Laiser het wel zo'n beetje gehad had, met die duffe rondjes. (Ja ok hij moest dan overgangen maken en tempowisselingen, maar het blijven rondjes Knipoog )
En het fijne is dat wanneer ik iets zei of vroeg aan haar, dat zij wist wat ik bedoelde en ze probeerde mijn tips uit.

Zelf merk ik dat ik al wat minder pijn heb in mijn been. Dus hopelijk is het inderdaad mijn bekken geweest dat de echte oorzaak was. Maar goed vrijdag hoor ik wat de fysio er van vind. Maar zelf merk ik nu wel verbetering. Ik ben ook benieuwd hoe lang het nog zal duren voordat ik zelf weer mag hobbelen...
Maar als het nog even zou duren, dan weet ik nu iemand die hem heel netjes kan en wil rijden Knipoog

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:53

wat klinkt dat gezellig en leuk! Leuke kans ook van dat meisje om op een groot paard 'ns te rijden, toch wel heel anders dan een D pony....Nou zo zijn alle partijen weer blij toch ? !

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 07:54

Leuk dat het zo goed ging zeg.
Nou je gevoel klopte inderdaad.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 08:12

gaaf Lachen Super voor beiden eigenlijk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appelien, Googlebot, tienus63, vilheide en 45 bezoekers