Merrie ( 8 maanden dracht ) schopt.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Merrie ( 8 maanden dracht ) schopt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 14:59

Mijn vriendin haar merrie is nu 8 maanden drachtig. Vanaf enkele dagen wil ze niet dat je aan haar buik voelt. Het is zowiezo over het algemeen op stal een chagrijnige merrie. Gisteren voelde ik aan haar buik in de buurt van de flank en werd zij zo chagrijnig dat ze naar mijn hand schopte. De merrie van mijn veulentje ( 10 maanden drachtig ) heeft deze symptonen totaal niet.
Zijn deze symptonen herkenbaar? Het wordt haar eerste veulentje. Gaat dit een probleem worden om straks het veulentje te benaderen bij haar in de buurt, of is hier niets van te zeggen??

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:14

Heel herkenbaar Haha!
Mijn zwarte merrie is ook zo. Als ik naast haar sta en iets buk om naar haar uier te KIJKEN, dreigt ze al. Uier of buik aanraken beginnen we maar niet aan.
Alleen als ze heel ontspannen op stal staat, kan ik voorzichtig (niet te voorzichtig want dan kietelt het weer) haar buik aanraken.
Een vreemde hoeft dat sowieso niet te proberen, die komt haar stal niet eens in.
Bij haar 1e veulen waren we ook wel even bang dat ze het veulen niet zou laten drinken maar dat was totaal geen probleem. Ondanks de spanning op haar uier laat ze altijd het veulen meteen drinken, al piept ze de eerste keer wel wat Lachen
Na de geboorte laat ze mij wel makkelijk bij haar veulen maar vreemde mensen niet. Maar ze is altijd al erg eenkennig dus dat verbaasd me niets. Als ik de merrie vast houd, is er geen probleem.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:12

Nope die van ons niet die vind gewoon alles goed en het veulen is er nog steeds niet morgen twee weken te laat

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:24

Bij Fleur mag ik ook maar een enkele keer even aan haar buik voelen! Ze mept inderdaad gewoon! Als ik er maar naar kijk!! Dr uier daarintegen mag ik wel gewoon aanzitten! Vind ze zelf nog lekker ook! Soms ook wel wel niet hoor!

Verder is Fleur altijd een beetje sago naar andere paarden...dat is eigenlijk niet verandert!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:38

Ja die van mij vind dat sinds een week ook niet meer zo leuk. Tijdje terug drukte ik soms heel zachtjes onder de buik en kreeg dan een schopje terug van het veulen. Nu moet ik echt heel voorzichtig mijn hand voor de uier leggen en niet te veel bewegen, dan vind ze het wel goed.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 19:15

bij dolly mag je er aan zitten, maar ze is er niet helemaal gelukkig mee, vooral als je koude handen hebt (logisch ook wel...)

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:39

jah het is idd heel erg herkenbaar

maxi is sinds een paar weken ook zo chago in de stal, en haar buik aanraken? vergeet het maar Scheve mond Lachen

ook voor maxi is dit haar eerste veulentje en ik ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat aflopen *LOL*

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:48

Aurora vindt het ook niet meer zo leuk. Een maand geleden, toen ik het veulen voor het eerst kon voelen kon ik zelfs met mijn hoofd helemaal onder haar buik hangen (stel je voor hoe dat eruit zag, ze is 93 cm Lachen )
Maar nu is ze daar erg gevoelig. Wel alleen links, ze is echt scheef nu. Aan de ene kant zie je zowat niks en aan de andere kant, ja... dik dus.

Ze mept (nog) niet echt gemeen dus ik probeer maar gewoon eraan te zitten, ook aan haar uier wat ze altijd wel goed vindt trouwens. Het is ook haar eerste veulen dus ik vind dat ze vast moet wennen aan gefriemel. Dat zal het veulen straks ook wel doen

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 00:19

Ja wij zijn nu ook aan het proberen iedere keer bij de merrie in de buurt te komen, dat begint al wat beter te worden maar leuk vindt ze het nog steeds niet.