Artrose

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 12:24

Ik wil graag alles weten over artrose.
Wat is het precies en hoe ontstaat het ?

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:54

hier is al heel veel over geschreven.
gebruik de zoekfunctie eens....

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 14:48

Dat had ik zelf ook al verzonnen, maar de meeste topics gaan over artrose en de sport. Kortom; ik heb nog niet gevonden wat ik weten wil, maar als iemand een link heeft naar een topic waar een goed antwoord staat op mijn vraag is dat natuurlijk ook goed Haha!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:08


boerin
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: eext

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 15:13

artrose is botwoekering is niet erfelijk komt meestal van een trauma een val of zo of bij ouderdom mijn pony heeft het al vanaf zijn 5 jaar heeft haaken is dus ook artrose

groetjes van punt, lips, sam, maxima & ? (moet nog geboren worden). (de paarden)

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:36

boerin schreef:
artrose is botwoekering is niet erfelijk komt meestal van een trauma een val of zo of bij ouderdom mijn pony heeft het al vanaf zijn 5 jaar heeft haaken is dus ook artrose


Boerin, waarom zeg je dat het niet erfelijk is ? ik dacht dat dat nog niet bewezen was ? Mijn paard heeft het ook van 4-5 jaar af aan, maar ik weet bv zeker dat dit niet n.a.v enig letsel was ?
Als ik zeker zou weten dat het niet erfelijk was, zou ik nog een veulen fokken van haar, maar ik durf het niet !

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:51

artrose kan wel erfelijk zijn, mijn paard had al op 2 1/2 jarige leeftijd zware artrose aan verschillende gewrichten, en de kans is groot dat het een erfelijke kwestie is, ook ik durf daarom geen veulen te fokken (niet de enige reden hoor!)

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

boerin
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: eext

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:26

als jullie twijfelen over erfelijkheid om te fokken kan je navraagdoen in utrecht of bij je eigen dierenarts of kliniek de mijne zij dat het niet bewezen is dat het erfelijk is sorry groetjes

groetjes van punt, lips, sam, maxima & ? (moet nog geboren worden). (de paarden)

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:09

kalm maar hoor...

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:20

Ik heb hier pas een stuk over moeten schrijven voor school, ik zal het je wel toesturen via de mail. Knipoog

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:23

Westernfreak schreef:
Dat had ik zelf ook al verzonnen, maar de meeste topics gaan over artrose en de sport. Kortom; ik heb nog niet gevonden wat ik weten wil, maar als iemand een link heeft naar een topic waar een goed antwoord staat op mijn vraag is dat natuurlijk ook goed Haha!



je hebt nog niet gevonden wat je weten wil... maar wat wil je dan precies weten? dan is het voor ons makkelijker om gericht antwoord te geven Knipoog

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:02

Als je hier bij bokt naar de zoekfunctie gaat dan kun je er van alles over te weten komen....er is over atrose pas geleden nog een hele uitleg geweest.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Debor
Berichten: 43
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: Nieuwerkerk ad IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:16

Hallo,

Ik heb een Friese hengst waarmee ik M ree. Hij wordt in augustus pas 9 jaar. Een half jaar geleden hebben wij ontdekt dat hij zwaar artrose heeft in bijde voorkniƫn. Nu gaat hij dagelijks los en stappen en longeren wij met m, dit gaat goed. Ook rijden er af en toe wat kinderen op die klein maar vooral ook van licht gewicht zijn. een keer is er een volwassene op geweest en de dag erna liep hij licht onregelmatig. In utrecht wordt ik niet veel wijzer, ik ben er aantal x geweest,. Een x omdat hij niet meer kon lopen en zijn been niet meer kon buigen.

Nu gaat het al een tijd goed, ik ben alleen benieuwd of er een tehuis bestaat voor dit soort paarden waar hij lekker op t land kan staan. Net als in een rusthuis ?

Wie heeft er voor mij tips ?

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:55

bij ons had een paard dit een par jaar geleden aan 1 been, helemaal herstelt nix aan de hand.
nu een paar jaar later heeft hij het aan alle 3 zijn benen!

de eigenaren gaan om de zoveel weken naar de kliniek om een spuit te halen ( a 1000 euro) en moeten elke dag ijs erop doen 5 minuten per dag lopen en over 7 weken kunnen ze zien of er al vooruitgang is!!

het lijkt me zo erg als er geen verbetering inzit want dan kunnen ze hem waarschijnlijk wegbrengen (in laten slapen) want het beesie zal toch pijn hebben ook al laat hij het niet zo blijken

sterkte iedreen met zn paardje hier!!


Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:20

Debor: ik heb iig nog nooit van dergelijke rusthuizen gehoord, wel gebeurd het vaker dat men op bokt een dergelijk paard aanbiedt als gezelschapspaard, vaak lukt dat.

Maar als ik jou was, zou ik dit paard niet longeren, dit is voor arthose paarden toch iets te belastend. Rechtuit op zachte grond is eigenlijk het beste voor arthrose.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 02:31

Heb inmiddels al wel antwoord gekregen op mijn vraag. Iedereen bedankt voor het antwoorden!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Athena1982, JackieT, miranda83, Neon en 15 bezoekers