Wie wil mij helpen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Wie wil mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 17:08

Het gaat om het volgende: ik ben op zoek naar een nieuw bijrijdpaard. Ik heb gereageerd op een advertentie op marktplaats. De advertentie was de vorige dag 's avonds geplaats, ik heb gelijk begin van de volgende middag gemaild. Vervolgens krijg ik een mailtje terug dat deze persoon al iemand gevonden heeft. Dit vind ik zeer vreemd, want hoe kun je nou binnen een dag iemand vinden en hoe weet je nou dat die persoon is wat je zoekt? Normaal gesproken laat je iemand toch een paar keer proefrijden en hou je een proeftijd aan? De advertentie staat ook nog steeds op marktplaats. Verward

Nu komt mijn vraag: wie wil deze persoon een mailtje sturen en vragen of ie nog iemand zoekt. Het is niet helemaal netjes natuurlijk, maar ik ben gewoon nieuwsgierig. Haha!


vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:11

misschien is het handig erbij te zetten om welke advertentie het gaat, herkenpunten of naam en adres, of e mail adres...

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:11

kan toch zijn dat ze net iemand weet die nog tijd over heeft of n vriendin van n vriendin of zoiets. als je onder n andere naam wilt mailen, maak je toch n hotmail adres aan?

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 17:17

Ik wil liever niet die advertentie hier open en bloot op bokt zetten. Straks gaat iedereen mailen en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Haha!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:18

ik zou gewoon een mailtje sturen en desnoods maar onder een ander email account .
Ik zou ook nieuwsgierig zijn en zeker als die advertentie nog gewoon op marktplaats staat !
Mailen dus ...

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:20

pb me anders de gegevens, k wil wel een mailtje zenden hoor Lachen


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 17:21

dutske schreef:
pb me anders de gegevens, k wil wel een mailtje zenden hoor Lachen


Ok, ik PB de link van de advertentie. Haha!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:43

mag ik eerlijk zijn tessebes?

omdat jij al de persoon ben geweest die toen de stallenjacht/beoordeling had gedaan en op bokt neergezet heeft ,hebben misschien de paardeneigenaren al geen zin in zo'n kritische dame waarvan hun lieveling waarschijnlijk toch op 1 van die beoordeelde stallen staan ....
ze zouden zich aangesproken voelen omdat hun toch geheel tevreden op die stal staan met als bedoeling goed te zijn voor hun paard waarvan jij de mening had dat het donker/stoffig/gaar enzovoorts was????

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:46

Ik denk dat ik weet om welke advertentie het ging. Diegene heeft op stal al iemand gevonden. Als je mij even de advertentie PBt dan kan ik je vertellen of het dezelfde is.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:48

Nou dat vind ik nou nergens over gaan casanova......... alsof je niet mag zeggen van een stal wat je ervan vind....... Waarom sta jij waar jij staat en niet bij een andere stal.......... juist omdat JIJ het daar naar je zin hebt. En wat voor jou fijn is is voor een ander niet fijn...... en dat mag je zeggen. Heeft niks met kritiek te maken maar alles met mening.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 17:49

Fijn dat jullie zo kort door de bocht reageren dames. M'n complimenten.
Het gaat om een andere advertentie.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:54

Wat ik me afvraag is wat je hiermee denkt te bereiken. Stel dat je onder een ander adres mailt en je krijgt wel een positieve reactie... Wat dan? Die mensen hebben toch het goed recht om jou af te wijzen? Ook al doen ze dat misschien niet rechtstreeks. Dat vind ik dan niet zo netjes. Maar ja, ook dat is hun goed recht.

* To Belg, or not to Belg *

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 17:56

Ik bereik er niks mee, maar ik wil het toch graag weten. Haha!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:58

Ik vind dat ook nergens op slaan casanova... Ten eerste om wat GeK zegt en daarnaast.... Zij weten toch niet meteen dat Tessebes ook die stallen heeft beoordeeld. En daarbij, ik heb die beoordeling ook gelezen en ik vond er nou niets wereldschokkends in staan. Ze gaf gewoon haar mening...

Ik denk trouwens dat het wel mogelijk is dat ze al iemand gevonden hebben.. Het zou misschien een bekende kunnen zijn of een bekende van stal..

Lovers Estragon & Herlando Lovers

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:00

Het kan toch goed zijn, dat ze echt al iemand heeft gevonden.
Ik heb zelf ook een bijrijdpaard gevonden via marktplaats en ik kan me voorstellen, dat er best wel wat mensen op een advertentie reageren. Zoals ik in mijn omgeving hoor zijn er altijd wel mensen op zoek naar een bijrijdpaard.
Als ik zelf ook iemand zocht voor mijn paard (die ik oerigens niet heb) zou ik ook niet met meer dan 1 iemand per keer in zee gaan. Dus je laat 1 iemand komen en eerst proefrijden. Mochht die het niets vinden of jijzelf niet, dan vraag je pas een volgende. Het lijkt mij namelijk erg moeilijk om een paar mensen te laten komen en dat je dan weet dat je moet gaan kiezen en de andere mensen dus moet vertellen dat ze je aard niet mogen doen. Dat lijkt mij namelijk erg rot en ik zou het dus ook niet bij anderen doen. Dat is mijn mening en ik kan me goed voorstellen, dat het zo gegaan is. En waarschijnlijk is diegene gewoon vergeten de advedrtentie te verwijderen van Marktplaats, of houd-ie het nog achter de hand voor als het niets wordt met de nieuwe bijrijder.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 18:21

Estragon schreef:
Ik vind dat ook nergens op slaan casanova... Ten eerste om wat GeK zegt en daarnaast.... Zij weten toch niet meteen dat Tessebes ook die stallen heeft beoordeeld. En daarbij, ik heb die beoordeling ook gelezen en ik vond er nou niets wereldschokkends in staan. Ze gaf gewoon haar mening...


Dank je. OK dan!

Citaat:
Ik denk trouwens dat het wel mogelijk is dat ze al iemand gevonden hebben.. Het zou misschien een bekende kunnen zijn of een bekende van stal..


Dat zou idd kunnen. Nou ja, er is nu gemaild en ik wacht het gewoon af.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:31

Wat die advertentie betreft: ik ben zelf ook nog weleens zo slordig om te vergeten een advertentie te verwijderen nadat mijn spullen zijn verkocht. Misschien is dat bij deze mensen ook zo.

* To Belg, or not to Belg *

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:48

tuurlijk ook alleen bokkers van die betreffende stallen weet dat tessebes de stallen heeft bezocht en er stonden ook geen schokkende dingen in maar ,diezelfde bokkers weet ook dat tessebes een bijrijdpaardje zoekt in diezelfde omgeving.in een profiel kan je iemand echte naam,leeftijd en vaak nog een foto van diegene vinden.

en dat kunnen mensen toch weerhouden om haar dan als bijrijdster te nemen?

ook via pb heb ik tessebes het (onderbouwd)geprobeert uit te leggen

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 18:59

Ik denk dat er niets mis is met kieskeurig zijn. Ik weet dat niet iedereen kritiek goed kan verwerken, maar daar kan ik weinig aan doen, niet iedereen kan relativeren. Ik vind ook dat ik best kieskeurig mag zijn bij het kiezen van een stal, dat is mijn goed recht. Ik mag zelf bepalen waar ik m'n paard neer ga zetten. Waar een ander z'n paard neer zet, dat moeten ze zelf weten en daar zal ik ze ook zeker niet op aan kijken. Als ze daar tevreden zijn, prima!

Als zoiets iemand weerhoudt om mij niet als bijrijder te nemen, dan zou ik dat niet fair vinden, maar ik weet ook dat de eigenaar-bijrijderrelatie dan nooit goed zou kunnen zijn.

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:59

Net of alle stallen ook bokkers hebben, zullen heus nog wel stallen zijn die nog nooit van bokt gehoord hebben,
En als er al bokker zijn op die stallen en dat gelezen hebben. gaan ze heus niet iedereen inlichten dat tessebes de stallen heeft beoordeeld en ze een bijrijdpaard zoekt!
Er zijn heus wel meer dingen om over te praten dan over een beoordeling van een stal wat niet eens professioneel is gedaan (het staat niet in een of ander paardentijdschrift!)
Dus ik vind dat je loopt te zwetsen!

Misschien voldoet ze niet aan de eisen,en zijn ze niet recht voor hun raap? of hebben ze daadwerkelijk iemand?
Ik heb die beoordeling niet gelezen, maar je moet niet van een mug een olifant maken, zo'n beoordeling weerhoud mensen waarschijnlijk toch niet. Je doet net of het over het journaal kwam ofsow!

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:01

tessebes: Als zoiets iemand weerhoudt om mij niet als bijrijder te nemen, dan zou ik dat niet fair vinden, maar ik weet ook dat de eigenaar-bijrijderrelatie dan nooit goed zou kunnen zijn

Mee eens, mooi laten gaan die mensen!

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:03

ik heb me bijrijdpaardje ook geovnden via marktplaats hij was net een uurtje gezet en had gelijk gereageerd! en gelijk reactie trug kom maar kijken dit en dat. dus het kan wel snel gaan

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:11

Vaak zet iemand niet alleen op 1 plek een advertentie maar ook op bijvoorbeeld andere sites, in blaadjes, via via, op stal.
Het kan dus heel goed gewoon waar zijn, heb ik ook wel eens gehad, dan gaat het via een andere weg.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 10:20

Zowel dutske als gijsenkim hebben hetzelde antwoord gekregen:

Citaat:
Ik moet je mededelen dat ik al een verzorgster/bijrijder heb aangenomen. Maar heel veel succes met het verder zoeken, en bedankt voor je belangstelling.


Toch fijn om te weten. Haha!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:30

Vind dit niet netjes... Als ik bv lees in een mailtje dat iemand 100 kg weegt, zeg ik ook dat ik al iemand anders heb, ipv te zeggen: sorry, je bent te vet...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, fro en 125 bezoekers