Ifor Williams trailler...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Ifor Williams trailler...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 21:47

Hallo!

Ik wil een nieuwe trailer gaan kopen.
Ik huur er nu altijd een van de manege eigenaar, hij heeft een 2- paards Ifor Williams trailler met een voor-uitlaat-klep.
Ik zit eraan te denken om er ook zo een te kopen, omdat ik ervaren heb dat als je een paard hebt dat wat aan de achterbenen heeft, hij er veel baat bij heeft om vooruit uitgeladen te worden als je naar een kliniek moet.

Wie heeft er zo'n trailler en ben je er tevreden over?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:02

Wij hebben altijd een Ifor Williams gehad en zijn nu bezig met ons 3e exemplaar, de XXL uitvoering Haha!
De trailer bevalt ons erg goed, zijn erg praktisch in gebruik en super sterk.
Ik vind het erg praktisch dat je geen middenschot hoeft te tillen, de trailer ook aan de auto op slot kan, er een anti diefstalchip inzit, de zadelkamer er gewoon op wieltjes in en uit kan, super op de weg ligt, enz... je merkt het al, ik ben erg enthousiast Haha!
onze trailer
We hebben hem bij www.jozua-aanhangwagens.nl vandaan, een goede dealer die alle modellen op voorraad heeft.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:37

Niks meer aan toe te voegen, Lia kan zo reclame gaan maken voor Ifor Williams. Stevig, robuust, zonder extra poes-pas OK dan!

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:40

Ik vind het geweldige trailers. Ze hebben maar 1 probleem. Ze zijn loodzwaar. Dus wij mogen hem niet trekken. Dus voor ons geen IforWilliams helaas.

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:54

Ze kunnen zelfs tegen een stootje he Lia Haha!

Ik heb de 1,5 paards uitvoering en ben er erg blij mee. Zeker met de wisselende jonge ponies die ik heb is de vooruitlader erg makkelijk.
Fijne trailers, goede prijs kwaliteitsverhouding en ze liggen als een blok op de weg. Nog met weinig trailers gereden die zo een fijne wegligging hebben.

Fiesta, freiberger, what else?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:56

Belker schreef:
Ze kunnen zelfs tegen een stootje he Lia Haha!


Je hoeft zelfs niet meer op maxium hoogte van een viaduct te letten Tong uitsteken

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:57

Viaduct? Die heb ik nog niet meegemaakt, wel een flatgebouw Schijnheilig

Fiesta, freiberger, what else?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:14

Vergissing van mijn kant, resultaat is hetzelfde Schijnheilig

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:32

Ik vind het mooie trailer, maar een groot nadeel vind ik al die rammelende kettinkjes en andere sluitinkjes. Dat ze daar geen rubbertje omheen doen...

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 08:50

Margreet schreef:
Dat ze daar geen rubbertje omheen doen...


Bij Jozua doen ze die er bij aflevering gewoon om heen hoor.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:10

Ik vind het niet bijzonder fijne trailers, ik vind ze van binnen te donker, ik vind ze te zwaar en ik vind ze lelijk Haha!
Het zijn hem de kleine dingetjes die ik niet handig vind, die harde vloerbedekking op de achterklep bijvoorbeeld. Ook dat zadelkamer concept vind ik niet handig.
Ik heb ook niet zulke goed ervaringen met het voor uitladen. Ze moeten een draai maken in het lichaam, als ze ontspannen zijn is er niets aan de hand. Ik heb echter wel eens zo'n opgewonden standje in handen gehad en die hield zich strak in het lijf, stootte vervolgens de flanken tegen het tussenschot en de zijkanten van de trailer en de paniek was compleet.
Ze zijn wel oerdegelijk. Als je veel verschillende paarden, of lompe paarden, moet vervoeren is dit wel de beste keus.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:39

Sjuimpje schreef:
Ik vind het niet bijzonder fijne trailers, ik vind ze van binnen te donker, ik vind ze te zwaar en ik vind ze lelijk Haha!
Het zijn hem de kleine dingetjes die ik niet handig vind, die harde vloerbedekking op de achterklep bijvoorbeeld. Ook dat zadelkamer concept vind ik niet handig.
Ik heb ook niet zulke goed ervaringen met het voor uitladen. Ze moeten een draai maken in het lichaam, als ze ontspannen zijn is er niets aan de hand. Ik heb echter wel eens zo'n opgewonden standje in handen gehad en die hield zich strak in het lijf, stootte vervolgens de flanken tegen het tussenschot en de zijkanten van de trailer en de paniek was compleet.
Ze zijn wel oerdegelijk. Als je veel verschillende paarden, of lompe paarden, moet vervoeren is dit wel de beste keus.



Ze hebben enkele goede punten zoals de voor uitlaadklep. Het hekje tussen de 2 plaatsen van de paardehoofden zodat die niet bij elkaar kunnen happen. Zijn stevig maar verder vind ik ze ook oerlelijk en echte rammelkasten. Je hoort altijd wat rammelen zodat je denkt dat er iets in de aanhangwagen gebeurt of dat er iets stuk is.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:49

Een hengstenrek is bij vrijwel elke trailer als extra optie verkrijgbaar.
Wij hadden er op onze vorige ook 1, maar vonden het maar een onding, en het was voor onze paarden ook niet nodig.

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:15

Donker zijn ze niet hoor, de binnenkant is volledig in witte uitvoering en bij de recentere modellen is de voorkant (waar de paarden hun hoofd onder staat) uitgevoerd met een polyester inzetstuk dat licht doorlaat.
Over smaken valt niet te twisten maar ik denk dat in het geval van een trailer het er niet op aankomt of je als eigenaar de trailer nou mooi of lelijk vindt maar of die trailer paardvriendelijk is.
Paardvriendelijk is de Iforwilliams zeker en vast.
Ten eerste omwille van de wegligging maar ook omwille van de speciale vering, elk wiel is apart geveerd waardoor kuilen en bulten minder gevoeld worden, de trailer ligt ook iets lager dan de gemiddelde trailer wat de wegligging alleen maar ten goede komt.
Ten tweede vind ik de trailer paardvriendelijk omwille van het laadsysteem. Als je een tweepaardsuitvoering hebt, kan je als je het eerste paard wil laden, het tussen schot gewoon opzij draaien (bij andere trailers moet je dat nog uit de vloer tillen en gaat het gewoonlijk slechts een tiental centimeters opzij), zo krijg je een veel grotere laadopening. Wat betreft het afladen via de voorklep, dat is een handige optie dus voor paarden die niet draaien in hun lichaam kan je ook de traditionele achteruitgang gebruiken Knipoog . Bij een tweepaardstrailer hoeft het paard dat links staat zich ook niet te draaien in het lichaam om uit te stappen, die wandelt gewoon naar buiten. Wij zetten het kleinste paard altijd rechts, en zeker bij paarden die het systeem kennen, is die draai in het lichaam geen probleem.
Op onze laadklep ligt een soort stevige rubber met heel kleine "haartjes" dus wat je bedoelt met een harde laadklep?
De kleppen zijn bovendien ook heel handig in gebruik. Bij veel trailers moet je de klep als het ware vastklikken aan de trailer en heb je soms een probleem om ze vast te krijgen. Ik leg het niet goed uit maar ik bedoel het volgende: een vriendin van me heeft een anderhalf paardstrailer van een ander merk, haar pony heeft zich daar al enkele keren in omgedraaid en als je nu de achterklep wil vastklikken moet je zo'n beetje tegen de zijkanten van de trailer duwen om de sluiting dicht te krijgen. Dat probleem heb je bij de Williams niet.
De kleppen zijn ook zeer goed geveerd, ik zie op wedstrijd de meeste mensen met z'n tweeën de laadklep van hun trailer open en toe doen, ik doe de mijne met één vingertje toe bij wijze van spreken.
Ook erg handig is dat het hele binnenwerk er in in handomdraai uit te halen is: gewoon de twee tussenschotten eruit tillen, de paal uit het midden halen en je hebt een interessante laadruimte om hooi of stro te halen of om een verhuis mee te doen.
Jullie zien het ik ben super tevreden over mij Iforwilliams en vind de prijs-kwaliteitsverhouding heel erg goed.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:57

Op zich hoef ik natuurlijk niet te verantwoorden waarom ik het geen mooie en minder handige trailers vind maar omdat de topicstartster er wat aan kan hebben en omdat er wellicht een paar punten bij zouden kunnen zitten die in de aankoop overwegingen meegenomen kunnen worden licht ik het toch even toe.
Teigetje schreef:
Donker zijn ze niet hoor, de binnenkant is volledig in witte uitvoering en bij de recentere modellen is de voorkant (waar de paarden hun hoofd onder staat) uitgevoerd met een polyester inzetstuk dat licht doorlaat.

Ze zijn veel donkerder vergeleken met bijvoorbeeld Atecs of Westfalia.

Citaat:
Over smaken valt niet te twisten maar ik denk dat in het geval van een trailer het er niet op aankomt of je als eigenaar de trailer nou mooi of lelijk vindt maar of die trailer paardvriendelijk is.
Paardvriendelijk is de Iforwilliams zeker en vast.

Ik heb niets gezegd over de paardvriendelijkheid, maar ik vind dat deze twee dingen absoluut samen kunnen, een mooie trailer hoeft niet paardonvriendelijk te zijn.

Citaat:
Ten eerste omwille van de wegligging maar ook omwille van de speciale vering, elk wiel is apart geveerd waardoor kuilen en bulten minder gevoeld worden, de trailer ligt ook iets lager dan de gemiddelde trailer wat de wegligging alleen maar ten goede komt.

De wegligging is absoluut goed, maar dat is bij de meeste trailers in deze prijsklasse het geval.

Citaat:
Ten tweede vind ik de trailer paardvriendelijk omwille van het laadsysteem. Als je een tweepaardsuitvoering hebt, kan je als je het eerste paard wil laden, het tussen schot gewoon opzij draaien (bij andere trailers moet je dat nog uit de vloer tillen en gaat het gewoonlijk slechts een tiental centimeters opzij), zo krijg je een veel grotere laadopening

Dat is net afhankelijk van welk model je hebt, onze trailer heeft een tussenschot welke alleen aan de voorzijde bij de borststang vast zit en achter ook gewoon vrij kan draaien. Voor ons was het makkelijk verwijderen van het tussenschot een vereiste en het viel ons op dat het systeem zoals jij hierboven beschrijft (met pen in de vloer verankert) nog maar weinig wordt toegepast.

Citaat:
Op onze laadklep ligt een soort stevige rubber met heel kleine "haartjes" dus wat je bedoelt met een harde laadklep?

Ik heb me altijd al verbaasd over die materiaal keuze en mijn gevoel erbij werd bevestigd toen ik het inmiddels overleden paard Händell van Ilindra een keer van de trailer af zag komen. Deze had de complete staartbeschermer doorgeschuurt en de staartwortel was tot bloedens toe beschadigd.
Nou ging hij wel extreem op de stang zitten, maar ik heb er ook eentje die nog wel eens zijn billen op de stang wil leggen (aan de afdruk op zijn achterhand te zien).

Citaat:
De kleppen zijn ook zeer goed geveerd, ik zie op wedstrijd de meeste mensen met z'n tweeën de laadklep van hun trailer open en toe doen, ik doe de mijne met één vingertje toe bij wijze van spreken.

Mijn klep gaat ook als de brandweer en zo hoort het ook, als dit niet het geval is zijn de veren versleten of slecht afgesteld. Mensen vergeten dat een trailer ook nog wel eens een onderhoudsbeurtje nodig heeft.

Citaat:
Ook erg handig is dat het hele binnenwerk er in in handomdraai uit te halen is: gewoon de twee tussenschotten eruit tillen, de paal uit het midden halen en je hebt een interessante laadruimte om hooi of stro te halen of om een verhuis mee te doen.

Zoals ik al zei was het makkelijk verwijderen van het tussenschot ook voor ons een vereiste, bij de trailer die wij nu hebben is dit in je eentje in nog geen minuut voor elkaar maar dit was lang niet het enige merk waarbij dit mogelijk/makkelijk was.

Citaat:
Jullie zien het ik ben super tevreden over mij Iforwilliams en vind de prijs-kwaliteitsverhouding heel erg goed.

Gelukkig maar! Haha!
Maar mede om de door mij genoemde argumenten zijn wij voor een andere trailer gegaan.

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:05

Sjuimpje schreef:
Op zich hoef ik natuurlijk niet te verantwoorden waarom ik het geen mooie en minder handige trailers vind maar omdat de topicstartster er wat aan kan hebben en omdat er wellicht een paar punten bij zouden kunnen zitten die in de aankoop overwegingen meegenomen kunnen worden licht ik het toch even toe.


Maar je doet het wel natuurlijk en aangezien mijn bedoeling zeker niet aanvallend was...
De gustibus non est disputandum. En gelukkig maar anders zouden we om te beginnen ook allemaal met dezelfde man willen trouwen Knipoog
In ieder geval een interessante discussie voor de topicstarter omdat er nu een heleboel punten naar voren zijn gekomen waarop je kan letten bij de keuze voor een trailer.
Ik heb zelf alleen maar kleine paarden, die komen niet met hun staart tegen de achterklep dus nog geen ervaringen met schuren maar nu je het zegt, onze pony vindt (staat altijd rechts) de voorklep heerlijk en begint er zich altijd dadelijk tegen te wrijven met haar hoofd en wangen van zodra ze op de trailer staat, ik begrijp nu plots waarom.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:26

Händell was nogal een geval apart in de trailer, hij was heel groot en ging altijd letterlijk op de achterstang zitten met beide achterpoten van de grond af en met zo'n volle gewicht (ruim 700kg) leunend tegen de achterklep Verward
Hij had dan ook standaard 2 stangen achter z'n kont op verschillende hoogtes, iets wat bij andere trailers niet kan.
De enige oplossing bleek uiteindelijk de XXL uitvoering die zo lang was dat hij er gewoon echt niet meer bij kon.
We hebben trouwens bij onze 1e trailer andere bekleding van de klep geprobeerd maar dat was ook geen succes, want een klep die zo glad is dat hij z'n staart niet beschadigde werkt weer niet met in en uit laden.
Ook hebben we verschillende trailers gehuuurd/geleend om te bekijken hoe dat ging maar het was allemaal geen succes, afgebroken stangen, uitgebogen achterkleppen en een gebroken middenschot waren het resultaat Scheve mond
Eigenlijk is de Ifor Williams de enige die heel bleef.
Afbeelding
Het donkere vind ik nogal meevallen, 3 raampjes aan de voorkant en een licht doorlatende polyester voorkap.
Ook de draai die de paarden moeten maken voorin valt hard mee.
Ik vind een losse zadelkamer juist ideaal, je kunt hem met opzadelen gewoon naast de paarden zetten en overal mee naar toe nemen, vooral op vakantie lekker makkelijk.
1 ding ben ik met je eens, het is niet de mooiste trailer die er is Haha!

MariekevT

Berichten: 52
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 21:05

Ik moest perse een voorlader, kon toen kiezen tussen Ifor Williams en Fautras, ben heel blij dat ik voor Ifor Williams heb gekozen. Op wedstrijd kun je bij mooi weer het deurtje voor open laten, kan je paard ook nog een beetje rondkijken, verder zijn de meeste voordelen wel genoemd. De uitneembare zadelkast vind ik ook ideaal! Met moeilijke laders is hij ook heel goed, als je de deur voor open zet is de trailer zo licht en open, dat paarden er i.h.a. zo inlopen.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:01

Wij zijn ook heel tevreden over onze 2de I for Williams trailer. De rammelende kettingen zijn te verhelpen met krimpfolie. De wegligging is super. De trailer is lekker licht van binnen. Makkelijk te verplaatsen als er geen auto voor staat. Prijs en kwaliteit is ook goed.

We hebben heel wat trailers bekeken en de I for Williams kwam er als beste uit de bus. Hij is niet echt mooi, maar hij heeft wel wat. Hij straalt iets stoers en degelijkheid uit.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 15:07

Bedankt zeg, wat een reacties!
Ik vind hem niet zo lelijk eigenlijk...
Maar tegenwoordig zijn veel traillers zo rond afgewerkt dat de williams wat blokkerig is hahaha maar kwaliteit komt bij mij op 1!
Opvallend is dat de meesten er heel tevreden over zijn, dus waarschijnlijk wordt het een Williams voor ons!

Heeft iemand nig foto's of info over andere 2-paards traillers MET vooruitlaadklep????
Ik zie ze namelijk zelden...

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 23:43

Ik weet (misschien nog) een king size 2 paards te koop. De trailer is 2 jaar oud. Als je interesse heb en ze willen hem nog verkopen, dan hoor ik het wel.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 23:44

Bedankt, maar ik wil graag een nieuwe kopen.

paars

Berichten: 5549
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:02

En???Wat heb je uiteindelijk gekocht? Ik zit nu met dezelfde "probleem" en ben erg benieuwd wat je hebt gekozen, waarom en natuurlijk: Hoe bevalt ie??

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 02:06

We hebben er nog geen 1 gekocht.
Mijn zusje heeft nog geen twee weken terug het E-rijbewijs gehaald, dus nu even op ons gemakje rond kijken Lachen
We huren altijd de Williams van de manege eigenaar, en ik moet zeggen, dat bevalt altijd prima OK dan!
En complimenten krijgen we dan ook regelmatig, dat we een luxe trailer bij ons hebben Haha!

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:10

Persoonlijk vindt ik het wereldtrailers. Liggen als een blok beton op de weg, zijn in staat om op hun eigen wieltjes te rijden, i.p.v. op de koppeling van de auto te gaan hangen, zoals trailers met versleten Alco-asjes dat doen.
Bedenk wel dat er een hele grote bus of zeer dikke terreinauto voor moet, twee-paards uitvoeringen mogen namelijk 2500kg wegen, bij een eigen gewicht van ongeveer 1400kg! Denk bij je auto slechts aan de grootste Mercedes bus met de zwaarste motoren (120 of 150pk), bij terreinauto's komen alleen Land Rover (Defender 110 of Range Rover) en Toyota (Landcruiser) echt in aanmerking, zolang je het echt veilig wilt doen voor jezelf en de paarden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mirriejj en 100 bezoekers