Lang verhaal - niet meer op de manege rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-01 10:42

Ik heb er lang over moeten denken om dit bericht op bokt te zetten maar toch doe ik het.
Jullie weten dat ik op de manege in waddinxveen Sjors rij, Sjors rij ik vanaf de dag dat hij er was en heb ik zelf ingereden. Sjors is echt mijn Soulmate. In april ben ik ook Omar gaan rijden, die vlak bij mijn huis staat en waar ik alles mee mag doen wat ik wil. Omdat ik op Omar ook priveles heb en veel meer leer heb ik besloten op de manege te gaan stoppen. Heel moeilijke keus. Ik weet wel dat Sjors niet van de aardbodem verdwijnt maar toch.... Huilen
Afgelopen woensdag wilde ik het gaan zeggen tegen mijn instructrice. Toen ik daar kwam wilde ik het gelijk gaan zeggen maar ze stond te kletsen dus ben ik eerst maar gaan rijden. In de les ging het zo goed Kwijl eng gewoon. Hij liep heerlijk en ik kreeg (tot mijn eigen verbazing) complimentje na complimentje van 4 verschillende mensen. Het grootste compliment was nog toen we in galop de teugels langer moesten laten. Toen zei mijn instructrice "Kijk jongens, zo hoor je nou een paard over zijn rug te laten lopen" Bloos
Een les met een super dubbel gevoel dus.
Na de les ben ik nadat ik Sjors verzorgt had gelijk naar jannie (instructrice en eigenaresse) toegelopen om het te vertellen Huilen (voor de achtergrond moeten jullie ook even weten dat de manege in Moerkapelle heeft gezeten en dat ik er toen elke dag over de vloer kwam en dat ik ook nog dingen (mestwet) voor hun regel. Ik vertel Jannie heel veel en ze wist dus ook dat ik er over dacht om te stoppen omdat ik Omar nu dus heb).
Ik ben normaal heel nuchter, maar nu ik moest gewoon bijna janken terwijl ik er nog zo vaak heen kan als ik wil. Ik het verteld, ze vond het erg jammer maar begrijpelijk, zij zou die keus ook maken. Toen nog gezegd dat ze het deken en schabrak van Sjors mogen houden. Daarna ben ik Sjors een dikke knuffel gaan geven. Echt toen moest ik echt Huilen , wat was ik boos op mezelf dat ik moest huilen, en Sjors wist ook niet wat er aan de hand was want hij liet zelfs (de vreetzak) zijn eten staan om mij te troosten Lovers (dat bedoel ik dus met soulmate). Ik ben maar weggegaan. De auto in, blower keihard en koud aan zodat mijn rode oogjes weer een beetje normaal zouden zijn als ik thuis ben. Ik weet heus wel dat sjors de wereld niet uit is en ik ga waarschijnlijk ook om Omar op vreemd terrein te laten wennen bij hun meerijden in de onderlinge wedstrijden. Maar toch het is wel een keuze die ik moest/wilde maken.
Thuis gekomen dacht ik weer dat ik mezelf was maar nee weer begon ik te janken. Mijn vriend deed alsof íe me snapte maar volgens mij snapte hij er niks van Lovers .
Ik heb wel voor mezelf vooropgesteld dat als Sjors met pensioen moet dat ik 'm dat geef.
Ik ben mijn soulmate wel een beetje kwijt maar ik heb wel een beste vriend (Omar) terug.
Bedankt dat ik mijn verhaal even kwijt kon...

:evaw:


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 10:57

Ik snap het heel goed hoor! Ik zou volgens mij precies hetzelfde hebben gereageerd.

Heel veel plezier met Omar en het lijkt me echt een super idee dat je over een jaartje of 20 een oude Sjors in een wei bij je thuis hebt staan !


* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:13

zo reageerde ik ook toen mijn paard verkocht werd.
kun je sjors niet af en toe gewoon ff opzoeken? zal ie vast leuk vinden. Lachen


_________________
<font color=darkblue> The horse: Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity... </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: * Ellen * op 2001-11-29 10:14 ]</font>

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 12:04

Ik vind het heel begrijpelijk hoor. Het voelt zeker een beetje als het inruilen van Sjors voor Omar?

Toen ik Soliste kocht had ik daar ook een dubbel gevoel over. Het was een fantastisch paard maar ik had altijd gezegd dat als ik een paard kocht het Toon zou zijn. Voelde een beetje als verraad.

Gelukkig heb ik dat goedgemaakt... Haha!

Misschien in de verre toekomst komt er een moment dat je Sjors kan kopen, je weet nooit hoe alles loopt.

Je beslissing is wel logisch, ook al voelt het nu nog niet zo...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-01 17:34

Ik vind mezelf nu voornamelijk een aansteller omdat ik sjors nog zo vaak op kan zoeken als ik wil.
Maar dat beeld van oude sjors in de wei bij mij thuis Lovers DAT is wat ik wil, dan maar geen rijpaard.

:evaw:

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 18:27

Hoi
Knap hoor!
En veel succes met Omar!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 21:20

aaah ik heb de tranen in me ogen
ik kan me helemaal voorstellen hoe je alles jannie vertelt want jannie vind ik gewoon top Lovers en sjors, ah het was net je eigen pony...
ik meot er weer van huilen want ik weet nog toen ik afscheid moest nemen :S Huilen

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, dierenfan, Dries1990, Iris94, lina1998, linda2008, Martje80, Niwla, Poosje81, Rijsa en 118 bezoekers