Op trens rijden in Z2: invloed op punten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Op trens rijden in Z2: invloed op punten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 00:54

Ik weet dat de meningen hier nogal over verdeeld zijn.
De een zegt dat het niet uit maakt voor je punten, een ander zegt dat een jury extra op de aanleuning gaat letten, want waarom start de combinatie niet met stang en trens?

Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 01:57

Heb zelf helaas nog geen ervaring, maar ik denk dat het zeker punten kan kosten.
Denk dat de jury er aan denkt dat je in het ZZ-licht met stang en trens moet starten en om die reden je kort in je punten.
Ik hoor heel vaak om me heen dat mensen het idee hebben dat ze er op afgerekend worden.
En dat moet niet kunnen vind ik.
Bedoel, in het L2 kijkt de jury ook niet naar het gebruik van de zweep bij het uitdelen van de WP? Toch??

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 02:43

Inderdaad ik zou er op letten
Maar dan wel dat men met STANG EN TRENS wel JUIST rijdt

Te vaak zie je dat men dus teveel op stang rijdt en dat zou ik dus als niet correct beschouwen.
Ik zie dan liever een trensje

Anders maakt het me niet uit en zal het nooit in de punten schelen

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:35

Ik denk dat de jury gewoon een fijne aanleuning wil zien, stang of niet maakt dan niet uit. Vergeet niet dat er in de basis ontzettend veel misbruik van de stang wordt gemaakt en dat de jury het juist als een verademing kan zien als er iemand op een simpel trensje rond rijdt. Ik weet dat Petra van Esch ook meestal zonder stang rijdt en toch regelmatig vooraan staat....

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:38

volgens mij maakt het echt niet uit hoor.
Hier in de buurt starten zat mensen gewoon nog op trens en die eindigen ookwel boven aan.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:39

Mijn instructrice start met haar huidige paard ook in de Z2 op trens.
En ze staat toch vrij veel 1e Lachen
Dus ik denk niet dat het uit maakt.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:15

Waarom zou het punten kosten???? Misschien zijn er ook jury's die het waarderen dat je m op een trensje heel correct voorsteld en dan kan dat misschien juist punten opleveren!

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 13:23

Ik denk dat het net zo min punten kost als met scherpe wielsporen en zweep in de B starten. Bij goed gebruik krijg je daar ook geen minpunten voor. Waarom dan wel als je in het Z op een trens rijdt?

Ik denk alleen dat sommige mensen het plaatje niet af vinden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 14:21

wat ik bedoel dus is dat ik op trens nooit minder punten zal geven
Het staat bij mij gelijk

Maar dat ik eerder de neiging juist heb om bij stang en trens erop te letten of men wel correct rijdt.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 21:42

Ik heb dus vandaag op trens gestart en wat gebeurt er?
De jury komt zijn hok uit en vraagt of ik met trens start Verward
Ik zei dus braaf ja, verder geen verklaring afgelegd en dacht bij mezelf: ' dat zie je toch'.
Ik heb geen idee of het van invloed geweest is op mijn punten, en aangezien hij nog druk zat te jureren met de prijsuitreiking kon ik het ook niet navragen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:46

En hoe was het om weer te starten, vielen je punten wel mee voor de eerste keer weer (was toch weer de 1e keer of niet Bloos )

En ja beetje domme opmerking van de jury Verward

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 21:50

Nee, het was niet de eerste keer. Knipoog Punten vielen mee, Fitz en mijn gedrag niet *LOL*

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 00:16

Ik zou het persoonlijk wel waarderen. Net zoals men bv een proef uit het hoofd zou rijden. Getuigt toch van inzet m.i.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:54

Was het niet Arthur van Rooy, die twee jaar geleden het Z2 op de hippiade won, die slechts met een 'normale' trens reed op het gigantische zwarte paard Omax? Knipoog

Ik zag de jury toen niet het hokje uitkomen, wel hoge punten geven! raar dat een jury daarvoor het hokje uitkomt... Verward

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5


Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 13:04

Ach, hij kwam nog een keer zijn hokje uit. Na 5 onderdelen kwam hij erachter dat ik Z2 reed ipv de Z1 proef die voor zijn neus lag en kon ik weer opnieuw beginnen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:32

Fitzroy schreef:
Ach, hij kwam nog een keer zijn hokje uit. Na 5 onderdelen kwam hij erachter dat ik Z2 reed ipv de Z1 proef die voor zijn neus lag en kon ik weer opnieuw beginnen.


O dat is echt slecht. Over een goede voorbereiding gesproken
Echt raar dat hij zijn hokje uit komt, net alsof het iets abnormaals is... Verward

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:42

Lekker wakkere jury had jij! Jammer dat jullie je dag niet hadden. Het is natuurlijk niet echt bevorderlijk voor de concentratie als je na vijf onderdelen weer opnieuw moet beginnen...

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:54

Ragne schreef:
Was het niet Arthur van Rooy, die twee jaar geleden het Z2 op de hippiade won, die slechts met een 'normale' trens reed op het gigantische zwarte paard Omax? Knipoog

Ik weet wel dat Petra van Esch het paard Noah de hele basis doorreed op een trensje.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:18

Sjuimpje schreef:
Ik weet wel dat Petra van Esch het paard Noah de hele basis doorreed op een trensje.


Macho ook Haha! Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:51

Ik ben Jesper ook pas op S&T gaan starten (rijden Bloos ) toen ik Z2 met 4 winstpunten was.
Ik kan niet zeggen dat ik er nadeel van heb gehad, want ik ben de Z1 door gevlogen en ook in de Z2 had/heb ik geen klagen hoor!

Navragen is beter dan afvragen.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:42

Missouri"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Ik weet wel dat Petra van Esch het paard Noah de hele basis doorreed op een trensje.


Macho ook Haha! Haha!
[/quote]


Maar goed ook, daar heeft ze destijds Junioren mee gereden en toen mocht je de inleidende en de landenproef niet op S & T rijden. Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers